koka soppa på en spik

Sv: koka soppa på en spik

Det är i Vara ser ju fint ut på pappret men Julmyra, hur länge har någon stannat där??? Det skiljer sig en hel del i broschyr och verklighet...:angel:

Jag "köpte" ju en bostadsrätt där, den är fortfarande inte byggd o mina pengar lär jag ju få se i stjärnorna efter då dom kursat....ändå har dom mage att skicka nya utskick på nya bostadsrätter ( samma som jag köpt , men annan "ägare" :mad: )
Usch nu blev jag förb också......
Nästan 170 000 har jag skänkt dom idioterna

ämen fy fan.. :crazy: hur är den anläggningen att träna häst på? är den lika fin i verkligheten som på papper?

Jag tycker inte det! Stallar och hagar är jättefina, men så mycket annan mark att köra på finns inte än djupsandbanan och rundbanan, slingan/backen tyckte inte jag var så mycket att hurra för. Gården är mycket mindre än vad den ger intryck av i annonser, dessutom riktigt mitt inne i skogen.

ok, jag har ju inte använt nåt av det, men rundbanan är ju fin, o rakbanorna...slingan hela har jag inte ens sett...men det finns ju walker, utedrifter, "luddebana" ..ridhuset ?? Är det byggt än tro? Det skulle ju vara klart i höstas

Tror inte att det finns något ridhus ännu, lika lite som dagiset som skulle vara klart...

Har dålig koll på vem/vilka som är där nu (de hinner inte stanna så länge så att man kommer i håg det :D:D:D)

Tror inte att det finns något ridhus ännu, lika lite som dagiset som skulle vara klart...

Har dålig koll på vem/vilka som är där nu (de hinner inte stanna så länge så att man kommer i håg det :D:D:D)

Hoas har väl just byggt upp sitt imperium.. Han kallar det "paradiset på jorden". 2001 var jag nära att börja jobba hos ett proffs där (som numera säljer försäkringar på Agria) men som tur är blev det aldrig av... han flyttade några månader senare.

men åter till tråden ; jag skulle skaffa mig en premad & kvalad 3 åring.. jag är less på de där som varit i storstall & ska få det gott hos en amatör. Väntar fortfarande på Alice återbetalning :p
Eller kanske som grannen, fick tag i en faktiskt obrukad 4 åring från Gooparna förra våren.. men det har tagit honom över året att få honom till banan ( hade nog gått lite fortare om gubben inte var så allergisk mot veterinärer, här kööööör vi bara *s*)

Senast ändrad:

jag håller med dig! har två i stallet som skulle kunna vara sådana hästar.. nu ska båda visserligen ner till tyskland för att chefen tröttnat på dem.

häst 1 är en treåring, gjort två starter och i båda har han tjurat ihop och galopperat in i första sväng.. jättefin travare i övrigt med hyffsad kapacitet.

häst 2 är en 4-åring, riktigt kapabel. har gjort 5 starter. vann tredje på åby, 16,8/2140m, LÄTT! startade sen på kalmar o sprang sig jättetrött, infektion osv. det är en stoooor häst som har lite problem med kroppen. blev rapporterad i sista starten och har varit bedrövlig sedan dess..

Jag måste backa lite i min kritik, var tvungen att kolla in hemsidan för gården, det finns visst en 2 mil slinga att köra på också, den fanns inte när jag var där sist (och hälsade på bekanta), det står på Hoas hemsida om ridhuset, men inget bildbevis...

Under fliken "Ekonomi" finns dock inget att läsa ännu. Vad konstigt :angel:

Skulle köpa en yngre förmåga som såg ut att ha glimten i ögat men kanske ingen stam.

kl

Nu har jag hittat min "spik"

Min Super Arniemärr på 4 år..har fått:
PG fram
Ringskor bak
Ett kortison spruta höger bakkna och en lika högrer framkota, som då var 2 grader halt...metacam 10 dagar...
På fredag ska vi till Sven Lindblom.....sen ska det jävlars kokas soppa :D :D :D

Jag "köpte" ju en bostadsrätt där, den är fortfarande inte byggd o mina pengar lär jag ju få se i stjärnorna efter då dom kursat....ändå har dom mage att skicka nya utskick på nya bostadsrätter ( samma som jag köpt , men annan "ägare" :mad: )
Usch nu blev jag förb också......
Nästan 170 000 har jag skänkt dom idioterna

Oj, det kände jag inte till. Konkurs är ju konkurs, så troligen är dina pengar borta. Men det kanske blir någon återbäring? Vad säger förvaltaren? Förresten, vem är förvaltare? Jag har ju lite connections där uppe.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
34 277
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka