köns fråga

Sv: köns fråga

Menar du snipa med ett p? Det är ju nåt man har sås i... :angel: :D

Annars får jag denna vibben av snipa
VINTER1.jpg


vet inte, det kanske är nåt värmlänskt!? Själv tycker ja att tuttar, det kallar man ju napparna för, så det kan det ju inte heta! ;)

:D säkert ngt värmländskt
 
Sv: köns fråga

Min son på snart 3 år har börjat intresserat sig på det kvinnliga och manliga könsorganen.
Men jag e litet levande frågetecken nu.
Det manliga kallar vi för snopp.
Bröst har blivit tissar
men det kvnnliga vad ska men kalla det?
har funderat länge men inte kommit på något bra ord!

vad kallar ni de?


snäppa som nån skrev tycker jag är jättebra ord. snippa, mutta eller sköte funkar väl också bra när man snackar m barn.
annars tycker jag att underliv, fitta & slida är ord som är bra men mer passar vuxna. det beror ju lite på sammanhang också, i bland finns det risk att man låter för medicinsk liksom.
 
Sv: köns fråga

Hmmm. Mina associationer:

Snipa - som i såssnipa. Har man sås i. Och det hamnar ju "sås" där ibland. :angel:

Snipa - som i båt. Glider fram i det våta. Och det kan ju bli vått där med. :idea:

Men nu har vi cyklat en bit OT här känns det som. :o
 
Sv: köns fråga

Numera är det faktiskt snippa (med två p) som gäller, tack och lov. Tror till och med det finns nån arbetsgrupp som jobbar för att öka medvetenheten om det nya ordet.
 
Sv: köns fråga

Snopp, snippa, bröst. Varför säger folk tissar? Är det skåningar som anammar danska? Tycker bröst är ett bra ord.
 
Sv: köns fråga

Varför säger folk tissar? Är det skåningar som anammar danska? Tycker bröst är ett bra ord.

Åh du det undrar jag med! Jag tycker att tissar är ett så otroligt fult ord! Det låter så illa. Och hur kan man vilja kalla sina egna bröst för tissar?? Betyder inte tissar spenar egentligen?
 
Sv: köns fråga

Menar du snipa med ett p? Det är ju nåt man har sås i... :angel: :D

Ja! :D
Tänkte också på såssnipa först när jag hörde det, men nu mera är snipa bara snipa :D

Har hört dagispersonal säga med ett P också.

PS: Jag är östgöte :p
 
Sv: köns fråga

Nu kommer ni säker skratta åt mig men när jag var liten sa vi kissemoy :D
Utalas typ kissemoj som katt kisse fört och sen moj XD :angel:
 
Sv: köns fråga

Snopp, tuttar, snippa.....

Har en vän som säger "framstjärt" om det kvinnliga könsorganet, å vad jag ogillar det :crazy: :D
Min mamma sade "stjärt"...

Själv propagerar jag hårt för "vazhïn". Oprah säger vajayjay, lite roligt faktiskt.

Jag tycker inte alls om snippa, av den enkla anledningen att det kommer av "snopp". Flickorna får inte ens ett eget ord, utan bara en feminisering av "snopp".
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: köns fråga

Snopp, snippa, bröst. Varför säger folk tissar? Är det skåningar som anammar danska? Tycker bröst är ett bra ord.
Tycker jag också.

Jag gillar inte "tissar", jag blir illamående av "tuttar", arg av "boppar" och "pattar" får mig bara att vilja vända mig om och gå.

Bröst är bra.
 
Sv: köns fråga

:rofl: kissedosa det har jag aldrig hört förr!!!

Jag ska säga: Tuttar, Snopp och Snipa till min dotter...

Träffade en familj engång där barnen sa: f*tta, k*k och bröst eller p*ttar det lät vansinnigt illa tyckte jag...
 
Sv: köns fråga

Snopp, snippa och tuttar (även tuttis men då är det mer amning som menas)
 
Sv: köns fråga

kl
har inte så stor dotter än men vi säger
Snopp, Snippa och Bröst

håller med Kimz0r ang andra ord av Bröst
 
Sv: köns fråga

Åh du det undrar jag med! Jag tycker att tissar är ett så otroligt fult ord! Det låter så illa. Och hur kan man vilja kalla sina egna bröst för tissar?? Betyder inte tissar spenar egentligen?

Märkligt det här. Jag är infödd skåning och har aldrig hört någon säga tissar om sina eller andras bröst! :confused:

Men jag håller med om att det låter.....inte rätt! ;)

/Timsetim
 
Sv: köns fråga

Jag har. Men det var en tjej med anknytning till Danmark (delar av släkten därifrån) och gift med en dansk man. Måste vara danskifiering? Jag tycker det är ett jättefult ord. :o
 
Sv: köns fråga

:rofl: kissedosa det har jag aldrig hört förr!!!

Nej, inte många som har, men det är ingen som tar fel på vad man menar....:D


Det var min systerson som kom på det när han var med sin mamma på toaletten..

''Men Mamma Du har ju ingen snopp!!!:eek: Du har ju en kissedosa!!:eek:''

Efter det blev de kissedosa...:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 850
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 799
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 456
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 132
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp