Knabstrupper

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eufemia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Knabstrupper

Nej, det har redan fötts - ett stoföl efter Conetti Lynghöj. :d

Hur många ston betäcks per år i Sverige?
Tänkte, det är ingen ide att låna in en hingst från Danmark?
Fast det kanske är lite svårare när det är så olika storlek och typ...

Donadoni skrev:
Har du knabstrupper själv "Skogstomten"?
Nä, tyvärr inte, fast vi hade Sackums Molnia hos oss från hon var 1-3 år ungefär.
Sambon är släkt med Claes på Sackum, så det är på den vägen min nyfikenhet för dom har växt.
Hade Molnia varit lite högre hade jag nog aldrig släppt hem henne igen. :D

...ja är Molnia det den ponnyskimmeln? Tror jag har sett henne på en Riks utställning...

Ja där ser man!
Är det en trevlig ponny idag?;)

Min stallkompis hade oxå en ponny ifrån dom som hon köpte. ponnyn köptes som 3åring tror jag - Sackum Azyke - jättetrevlig individ!:)

Var det du som visste vem som haed haft Azyke innan mig? Jag har försökt få tag i dig igen men har inte hittat dig:) Jag vill jättegärna veta hur han var på den tiden och vad hon gjorde med honom mm?

Azyke är helbror till min Idun! Då måste det vara du som mailade till mig :)

Knabstruppervärlden är liten....

Nisse skrev:
Underbart fina hästar du har Cilla:love: W

Ja, det tycker jag med :) och fölen sålde sig själva, jag annonserade aldrig ens ut dem.

Men nu ska jag lägga ner min avel i samband med att jag drar ner rejält på hästarna... så om nån vet nån som vill ha ett bra sto till avel eller ridning så är det bara att höra av sig ;)

CillaW skrev:
Azyke är helbror till min Idun! Då måste det vara du som mailade till mig :)

Knabstruppervärlden är liten....

Det var jag som mailade till dig en gång för ett bra tag sen nu.. Det är jag som har Azyke nu..

Betäckningssifforna från de senaste åren enligt SH:
2002 43 st
2003 34 st
2004 24 st
2005 36 st

Betäckningssifforna gäller både ponnyer och hästar. Det skulle behövas någon ny hingst, men samtidigt så är det inte så många ston att konkurrera om. Att det inte är många som har möjlighet att hålla hingst och ta emot ston gör ju inte det hela lättare :(

Donadoni skrev:
Ja där ser man!
Är det en trevlig ponny idag?;)

Min stallkompis hade oxå en ponny ifrån dom som hon köpte. ponnyn köptes som 3åring tror jag - Sackum Azyke - jättetrevlig individ!:)

Kul! Måste försöka gå in på deras sida igen och titta, får utrusta mig med lite tålamod gentemot modemet :D

Ja hon var trevlig, det enda som jag upplevde lite negativt var väl hovkvaliten och kanske att hon såg sämre än resten av våra gula.
Men hon var en underbart go själv med fin fina gångarter.

Zania skrev:
Betäckningssifforna från de senaste åren enligt SH:
2002 43 st
2003 34 st
2004 24 st
2005 36 st

Betäckningssifforna gäller både ponnyer och hästar. Det skulle behövas någon ny hingst, men samtidigt så är det inte så många ston att konkurrera om. Att det inte är många som har möjlighet att hålla hingst och ta emot ston gör ju inte det hela lättare :(

Va synd!
Ja det är ju lite som krävs för det hela att hålla hingst om man ska kunna ta emot ston.

Önskar att vi hade haft mer mark, då hade jag nog gärnat haft några Knabstrupperston med, för avel. I framtiden kanske, drömma kan man ju alltid. :D

Hej Azyke!

ja det var min stallkompis som hade och red in honom. Jag ska fråga henne imorgon om hennes e-mail adress så ska du få den utav mig!
Jag såg dig och Azyke i Linköping i somras;) Han är en fin ponny:)

Donadoni skrev:
Hej Azyke!

ja det var min stallkompis som hade och red in honom. Jag ska fråga henne imorgon om hennes e-mail adress så ska du få den utav mig!
Jag såg dig och Azyke i Linköping i somras;) Han är en fin ponny:)

Tack:) Det skulle vara jättekul!

Jag har nu (nästan) bestämt mig för att åka till Hugo i Danmark! Oj, vad spännande det ska bli!!!:banana:
Fler som ska till Danmark?

Liknande trådar

Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 725
Senast: Estivuz
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 359
Senast: lilith
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: -Lilla My-
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka