Klippt året om, lindade ben varje natt??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare TeamWahlund
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 232
  • Visningar Visningar 19 836
Sv: Klippt året om, lindade ben varje natt??

Än så länge har jag inte lärt mig något nytt, jag visste redan det som har skrivits, jag e inte korkad även om ni kanske tror det..

Ni får gärna säga vad ni vill men som du skrev att jag inte tar till mig å lära mig så gör inte ni det heller.
han hade problem med blodförsörjningen till benen redan innan jag fick han så nej de är inte mitt lindande som gjort det, lindandet har gjort det bättre..

Ni får gärna säga vad ni vill men som du skrev att jag inte tar till mig å lära mig så gör inte ni det heller.
han hade problem med blodförsörjningen till benen redan innan jag fick han så nej de är inte mitt lindande som gjort det, lindandet har gjort det bättre..

Nåja, innan var han gallig utan bandage
Nu blir han gallig OCH tjock i benen utan bandage..

Du gör ju som du vill med din häst.

Var jag tvungen att skriva att han blev tjock i benen innan? skrev väl de någonstans.. ja ja så var det iaf, haha...
Han var tjock o gallig när jag fick honom.

Jag gör som jag vill ja men de jag gör är vad alla de jag skrev innan rekommenderat mig, inte folk på buke, nu ska du inte tro att jag inte gillar folk på buke å jag e faktiskt en snäll person men jag tkr att folk in real life kanske e bättre att lita på...

Startade tråden som sagt för att höra andras åsikter men om man har nått som skiljer sig från andras så får man snabbt höra det, men vem har egentligen rätt??
Är det någon som har befogenhet att säga om jag gör fel när de inte sett min häst o hans ben. (han är 18 år, vet inte om jag skrivit det innan).

Wem är den där Peter som du refererar till hela tiden? Är det någon man borde känna till, eller?

Min walack fick ödem i benen nattetid under en stallsäsong och jag lindade då med BoT när han stod inne. Detta war året efter att han warit "oförklarligt" halt + haft antikroppar mot Anaplasmos. Nu är han helt återställd och har inga som helst problem med ödem, så för mig är nattswullnad = ej ok häst aw någon anledning.

Sedan kan man wäl fundera på det här med stödstrumpor (som ju hård lindning eg är) - är det werkligen en bra lösning på problemet med nedsatt cirkulation i e[ks]tremiteterna? Jag tror att det är en kortsiktig lösning. Hitta grundorsaken och/eller lös det så som det är tänkt att lösas - mindre stillastående och mer hagwistelse.

jag vill komma till att de jag gör är rätt men det betyder inte att andra sätt är fel, jag gör ju inte så med alla mina hästar...

Peter Wylde, ja han borde man kanke känna till om man tittar på hoppning VM OS andra stora hoppnigar, han som red FeinCera.

Ja ja min häst är väl sjuk då, fast vetrinären säger att så inte är fallet...

Vad gäller hagvistelsen så går han ut i hagen 07.30 och går in ca. 17 till 18.00
Sen när han rids(varje dag) så e de först skritt 20 min sen de jag planerat att göra för den dagen sen avsluta med 20 min skritt igen..

är det inte det du ansett då att de jag gör är fel eller dåligt?? :confused:

Nej, jag känner inte till namnet. Tränar du för denna gubbe, eller? Låter spännande i såna fall.

är det inte det du ansett då att de jag gör är fel eller dåligt?? :confused:

Nej du får göra precis hur du vill.
Jag talar utifrån min erfarenhet av skillnaden att ha lindat varje natt o bara ha det efter hårda jobb..

Jag tycker inte ett friskt ben bör fylla i o svullna utan bandage..

Har du tex pratat med ET/massör borde du fått rådet att massera benen på rätt sätt för att främja blodcirkulationen, vilket ger ett bra mycket bättre resultat än bandage...

Nej de lät kanske fel, jag har inte startat den för att säga att jag har rätt men nu utvecklades det så att alla tycker jag har fel å då vill ju jag naturligtvis försvara de jag tycker är rätt.

Nej jag tränar inte för honom han är i florida just nu annars har han bas i europa. Han är från usa från början.
Han är iaf en i eliten inte så aktiv de senaste månaderna i europa han missade GTB horseshow pga tävlingarna i florida.
Han red o tävlade min häst i speedhoppningar efter att hans ägare blivit gravid. han har tävlat ett värdscupkval o har segrar i gran prix (min häst alltså) *stolt*

Absolut helt hopplöst... Speciellt nu som jag är adlig och ny-dubbad - wisste jag bättre än alla andra innan, så wet jag om möjligt ännu bättre nu...!

won Ester, adlig snobbweterinär

:rofl:
Lite nattflummiga? Lite för mycket rödvin kanske? :angel:

benen masseras men jag tycker bandagen ger bättre resultat, min mening bara..

Nej jag tränar inte för honom han är i florida just nu annars har han bas i europa. Han är från usa från början.
Han är iaf en i eliten inte så aktiv de senaste månaderna i europa han missade GTB horseshow pga tävlingarna i florida.
Han red o tävlade min häst i speedhoppningar efter att hans ägare blivit gravid. han har tävlat ett värdscupkval o har segrar i gran prix (min häst alltså) *stolt*

Då skulle jag också wara stolt. Min ponke har minsann wunnit ett KM (med mig på ryggen!!)... Det är jag stolt öwer!

Jag tycker inte att du gör fel, men att linda i hagen + att klippa äwen sommartid låter lite... öwerambitiöst. :grin: Nattlindade hästen är ju ute ganska mycket, werkar ridas wettigt, du har wet m fl som kollat upp honom och masserar honom dessutom - inte så mycket mer du kan göra. Testa Back on Trackbandagen, de är öwerlägsna. Täwlingshästar på den niwån som kommit upp lite i åren brukar inte se så fina ut i benen, men de kan ju wara helt ok ändå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 289
Senast: Görel
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 595
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 904
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈