F
Fredrik_
Sv: Klassisk ridning enligt Philippe Karl
Jag menar att det största hindret för att komma till arbete sitter i ryttaren. OCH SADELN
Det baserar jag på att jag hittils aldrig upplevt att en häst inte kunnat komma till arbete om rätt förutsättningar ges. Och det baserar jag på undervisning. jag utger mig inte för att vara ngn beridare
Sedan måste givetvis muskler till så att det korrekta kan fortgå längre än 3 sekunder
Riktigt så enkelt är det nog inte alltid tyvärr, det finns mängder av länge felridna hästar som blivit helt felbyggda i kroppen (muskler) och som faktiskt måste läras om mer aktivt och tålmodigt än så
I of s skriver du inte hur lång tid det brukar ta för dej att lära om såna Du kanske menade under en längre period?
Du kanske kan förklara lite närmare hur du gör när du rider till såna och hur lång tid det brukar ta, (beroende på förstås..men ändå) För du menar nog inte att en sån häst börjar arbeta annorlunda från första stund, för att du lägger på ny sadel och hittar tyngdpunkten Det lät lite så.
Jag menar att det största hindret för att komma till arbete sitter i ryttaren. OCH SADELN
Det baserar jag på att jag hittils aldrig upplevt att en häst inte kunnat komma till arbete om rätt förutsättningar ges. Och det baserar jag på undervisning. jag utger mig inte för att vara ngn beridare
Sedan måste givetvis muskler till så att det korrekta kan fortgå längre än 3 sekunder