Det går kanske att öppna upp så att de har två hagar?Nej, det har jag inte eftersom att hagarna är så pass små.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går kanske att öppna upp så att de har två hagar?Nej, det har jag inte eftersom att hagarna är så pass små.
Det går kanske att öppna upp så att de har två hagar?
Nej, det har jag inte eftersom att hagarna är så pass små.
Förstår att du inte vill be dem om det, men ändrade lite i texten till vad jag tycker passar bättre.Ja, nej jag tänker inte be stallvärden slita ner järnstaket för hästarnas skull.
Går det att sätta upp staket? Vita plaststolar som man trampar ner och brett vitt band?Tack för svar! Tyvärr saknar ridbanan staket..
Fast det låter onekligen som om stallägaren egentligen borde "slita ner staket", och skapa en hästvänlig anläggning på sikt.Ja, nej jag tänker inte be stallvärden slita ner järnstaket för min skull.
Jag vet att folk ofta säger det men jag tror inte riktigt på det. Om hästen är stressad och nervös över att den precis flyttat lär det inte bli bättre om den inte får utlopp för sin energi. Sen om den kan få utlopp för sin energi i en fin stor hage med en bra flock eller om de får utlopp för sin energi genom arbete tror jag inte spelar så jättestor roll.
Men att ta en häst som är van vid att gå på lösdrift med andra hästar samt ridas regelbundet och sätta den på box, i hage ensam OCH låta den vila kommer göra att den då bygger upp en massa energi som om hästen är lagd åt det hållet kan resultera i att den börjar få beteenden som blir problematiska. Det finns absolut hästar som skulle klara det utmärkt! Men jag hade inte chansat på det om jag inte kände hästen.
Fast det låter onekligen som om stallägaren egentligen borde "slita ner staket", och skapa en hästvänlig anläggning på sikt.
Är det "en gammaldags travträningsgård"?
Det här tycker jag låter väldigt suspekt! Hade jag sålt en häst som jag vet egentligen är en trygg och trevlig individ så hade jag inte tvekat att ta tillbaka den, är den så trevlig som hen sålt den som så borde den ju gå att sälja igen till samma pris så snart den landat igen. Det borde alltså vara en toppenaffär för säljaren, om det nu inte är så att hen i själva verket sålt en häst som hen mycket väl visste var en problemhäst, då är väl säljaren mest glad att vara av med problemet nu.Hon ville inte ens ta tillbaka honom gratis. Hon har inte råd, sa hon.
Men säljaren kanske inte har 60' att betala till köparen som har problem?Det här tycker jag låter väldigt suspekt! Hade jag sålt en häst som jag vet egentligen är en trygg och trevlig individ så hade jag inte tvekat att ta tillbaka den, är den så trevlig som hen sålt den som så borde den ju gå att sälja igen till samma pris så snart den landat igen. Det borde alltså vara en toppenaffär för säljaren, om det nu inte är så att hen i själva verket sålt en häst som hen mycket väl visste var en problemhäst, då är väl säljaren mest glad att vara av med problemet nu.
Hur pass säker är du på att hästen verkligen var så lugn och trygg hos sin förra ägare? Bara för att säljaren hävdar det och hästen skötte sig på provridningen behöver den ju faktiskt inte ha varit så lugn och harmonisk i alla lägen tidigare heller.
Men säljaren kanske inte har 60' att betala till köparen som har problem?
Alla har inte så mycket pengar i reserv, utan man säljer en av sina hästar för att få pengar till en viktigt reparation, för att kunna lägga om ett utdömt avlopp, eller vad det kan vara.
Pengarna för hästen kanske har gått åt till viktiga saker på gården, och man har små marginaler.
Att ta emot hästen utan att köpa den, för att rehabilitera den, är kanske en annan femma. Om TS föreslagit det, vet vi inte.
Du får ta det via pm istället. Det är emot forumreglerna att skriva ut "reklam".Varför togs mitt inlägg bort där jag tipsade om ett försäljnings stall som kan hämta hästen hemma hos ägaren?
tack, då vet jag varför den blev borttagenDu får ta det via pm istället. Det är emot forumreglerna att skriva ut "reklam".
Varför togs mitt inlägg bort där jag tipsade om ett försäljnings stall som kan hämta hästen hemma hos ägaren?
Du kommer med massa bra tips, men för mig måste det funka att hästen står ibland. Annars passar det inte med mitt liv i övrigt. Men så du menar att jag ska hitta en medryttare som vill rida på denna häst? Det vi har att tillgå är en isig ridbana utan staket och skogsvägar. Han är inte trafiksäker.
Hur formulerar man en sådan annons? Jag har väldigt svårt för att skicka upp någon på honom och sedan leva med att någon skadar sig...
Det här tycker jag låter väldigt suspekt! Hade jag sålt en häst som jag vet egentligen är en trygg och trevlig individ så hade jag inte tvekat att ta tillbaka den, är den så trevlig som hen sålt den som så borde den ju gå att sälja igen till samma pris så snart den landat igen. Det borde alltså vara en toppenaffär för säljaren, om det nu inte är så att hen i själva verket sålt en häst som hen mycket väl visste var en problemhäst, då är väl säljaren mest glad att vara av med problemet nu.
Hur pass säker är du på att hästen verkligen var så lugn och trygg hos sin förra ägare? Bara för att säljaren hävdar det och hästen skötte sig på provridningen behöver den ju faktiskt inte ha varit så lugn och harmonisk i alla lägen tidigare heller.