Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, jag menar att alla individer oavsett ras är lika värda att få bra förutsättningar för ett bra liv.
Såg att du finns i norra Sverige, är det i närheten av Sundsvall kan jag åtminstone tipsa dig om en förmedlare som skulle kunna hjälpa dig.
Absolut, men ingen betalar 800.000 för en Saab 9.5 årsmodell 2001. Allt har sitt pris.
Stor skillnad på en bil och en levande indivud med känslor.
Du fick massa bra råd i förra tråden. Ett alternativ är ju att lyssna på dom.
Hade det varit min häst hade jag flyttat den till ett stall med mycket utevistelse och där hästarna går i flock.
2 mån är inte länge, men orkar man inte tycker jag du borde antingen lämna på tillridning eller försäljning. Hästen förtjänar bättre och du behöver en annan häst alt vara fodervärd nästa gång. För vilken häst du än köper kan sånt här uppstå och då är det kanske bättre att nästa gång vara fodervärd.
Usch din stackare, jag lider med dig. Och med hästen, den måste vara frustrerad.Jag har enorma problem med min nyinköpta kallblodsvalack som inte alls visade sig vara den mysiga och lugna hästen som jag träffade på provridningen. Istället är han rädd, hysterisk, sparkar mot mig, vallar, bufflar, bits, bockar.
Idag kom droppen då han sparkade mot mig vid longering och sedan slet sig ur mina händer.
Jag är så ledsen och besviken och tårarna rinner, det här blev ju inte alls som jag trodde hästens förra ägare säger att hon inte förstår någonting.
men jag kan ju inte hitta ett nytt hem till en sån här häst ? Hur ska jag kunna ha på mitt samvete om någon blir skadad ? Vad gör man i såna här lägen?
En häst värderas som egendom, inte som individ.
Usch så jobbig situation!
Jag tycker du ska skicka hästen till någon som kan ha den i träning och som sen säljer hästen åt dig.
Varför skulle han tappa värdet så på två månader? Måste ju vara en fin häst eftersom du gav 60 tkr för honom?Då tror jag att det ger minst ekonomisk förlust att bara skänka bort honom.
Försök att inte handla innan du har tänkt igenom det här ordentligt. Han kan inte sjunka så mycket i pris på två månader.Då tror jag att det ger minst ekonomisk förlust att bara skänka bort honom.
Hon bor på annan ort, alldeles för långt för att tväråka och hjälpa.