Klädstorlekar

Sv: Klädstorlekar

*delvis kl*
dessutom sätter man på barnen lite olika kläder beroende på ålder. Sonen som snart är 4 mån drar nu stlk 74 (gigantisk). När dottern hade storlek 74 så var hon en krypbebis som närmade sig året och vi hade då tex nästan helt slutat med bodys. Likaså kan man sätta på en 4-månaders ett par sparkbyxor men det gör man inte lika gärna med en bebis som börjar närma sig året. Så även om man försöker köpa klokt lite av varje storlek kan det bli fel för att man köper fel typ av kläder för barnets ålder eller för fel årstid.

Så det är dumt att köpa för mycket innan bebisen har kommit. Men tycker man att det är roligt så ska man unna sig det och räkna med att inte allt blir använt.

När jag nu läst vad ni skrivit och försökt sammanfatta lite så tror jag såhär.

Jag köper det mesta i 56, och så några plagg i storlek 50 och 62. Skulle bebis vara väldigt liten så får jag skicka ut någon att köpa lite mer.
Det finns så mycket gulliga kläder så det är svårt att låta bli att köpa :)

Ingen i min släkt har varit små när dom föddes, alla har vägt 4 kg eller något mer så bebis har troligtvis inte "smågener".

Min skrutt va ju inte liten när han föddes och växer med rekordfart. (senaste BVC besöket hade han växt 4cm på 2 veckor och ökat 1 kg i vikt..)

Han vägde 4570 gram och va 54 cm lång när han föddes.
Vi hade med en 50 pyjamas till BB som han kunde ha första 2-3 dagarna sen körde vi 56 ca 2 veckor. Sen 62 nån vecka (kunde nästan ha hoppas över den storleken för då växte han kanonfort) och nu 7 veckor gammal har han 68!! Han är 62 cm lång och väger runt 7kg!

Första barnet (3890g, 52cm när hon föddes)
stl 50: Några veckor, hade mest "dubbelstorlekar", dvs 50/56 åt henne
stl 56: fram till ca 1½ månads ålder
stl 62: ca 3 månader
stl 68: upp till ca 5 månader

är nu 2½ år, och drar stl 98 i byxor, 104 i tröjor

Andra barnet (4420g, 53,5cm)
Stl 50: Urvuxet redan när hon föddes
Stl 56: ett par veckor
Stl 62: fram tills hon var ca 2 månader
Stl 68: ca 5 månader
Stl 74-80: har hon nu, 6 månader gammal. Hon är 70cm och väger 8530g

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 555
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 195
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA