Som sagt, strukturellt utsatta grupper är något annat. Som jag skrev i inlägget .
Så det är alltså okej att skamma folk för deras sexpreferenser, men inte för deras vikt?
För mig är det exakt lika illa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, strukturellt utsatta grupper är något annat. Som jag skrev i inlägget .
Fast vad säger att folk med udda sexualiteter inte är strukturellt utsatta? Som exempel kan här nämnas att socialstyrelsen klassade bdsm-utövare som sjuka fram till förra året.Som sagt, strukturellt utsatta grupper är något annat. Som jag skrev i inlägget .
Absolut, vissa "udda sexualiteter" (i brist på bättre formulering) är ju det. Men långt ifrån alla.Fast vad säger att folk med udda sexualiteter inte är strukturellt utsatta? Som exempel kan här nämnas att socialstyrelsen klassade bdsm-utövare som sjuka fram till förra året.
Så det är alltså okej att skamma folk för deras sexpreferenser, men inte för deras vikt?
Jag kan inte uttrycka mig tydligare än jag gjort i mitt inlägg. Det står rakt upp och ned vad jag tycker där .Så det är alltså okej att skamma folk för deras sexpreferenser, men inte för deras vikt?
Absolut, vissa "udda sexualiteter" (i brist på bättre formulering) är ju det. Men långt ifrån alla.
Ja men någon, många, whatever.
Jag häller med till viss del, men vissa saker ÄR äckliga (för många), oavsett om det har med sex att göra eller inte.Så vilka udda sexualiteter är okej att kräkas fritt över och vilka är inte okej att kräkas fritt över? Är det inte bättre att helt enkelt bara undvika massa spysmileys över folks sexualitet som grundregel? Då menar jag inte att det är en dödssynd att säga ”Nej fy, det är verkligen inget för mig” men att ”Nej fy fan vad äckligt! ” är hemskt onödigt.
Fast vad säger att folk med udda sexualiteter inte är strukturellt utsatta? Som exempel kan här nämnas att socialstyrelsen klassade bdsm-utövare som sjuka fram till förra året.
Men du, snälla tillskriv mig inte saker jag inte skrivit. Jag har inget intresse av att diskutera mot påhittade saker. Tid har jag inte heller.Så vilka udda sexualiteter är okej att kräkas fritt över och vilka är inte okej att kräkas fritt över? Är det inte bättre att helt enkelt bara undvika massa spysmileys över folks sexualitet som grundregel? Då menar jag inte att det är en dödssynd att säga ”Nej fy, det är verkligen inget för mig” men att ”Nej fy fan vad äckligt! ” är hemskt onödigt.
Jag tror Socialstyrelsen rätt strikt följer WHO:s klassificeringar och därför har behållit daterade, kränkande och ålderdomliga klassificeringar som borde tagits bort för längesedan. Så var det i alla fall med klassificeringen angående transsexualitet.Va?! Det är ju helt sinnes. Med vilken motivering då?
Fast nu har jag uttryckligen skrivit att strukturellt utsatta grupper INTE ingår i det jag pratat om. Så du behöver inte bekymra dig för det. Vad jag menade med whatever var att du, om du vill, kan byta ut några till många i min text. Jag står för det med.Nja, ”någon” och ”många” kan ju vara skillnaden mellan strukturell utsatthet så jag skulle verkligen inte säga att det är ”whatever”.
Jag häller med till viss del, men vissa saker ÄR äckliga (för många), oavsett om det har med sex att göra eller inte.
Strukturell utsatt har för övrigt ingenting med "ledsenhet" att göra. Man är inte strukturellt utsatt för att man är flera som är ledsna över samma sak.
Ja, i den situationen hade det varit mer än onödigt, det hade varit elakt. Precis som i vilken situation som helst där någon berättar något privat om sig själv liksom. Man gör inte så.Ja, givetvis! Men det är ju en sak att tycka att det är äckligt och en annan sak att säga det. Fick en förfrågan av en gammal KK som jag själv tyckte var sjukt äckligt, men han var modig nog att fråga och vara öppen mot mig med vad han önskade. Han tyckte att det var lite pinsamt, jag sa att jag är glad över att han tog upp det med mig men att det inte var något för mig. Han förstod, sen inga konstigheter alls. Att kalla det äckligt är helt onödigt.
Kanon . Det framgick inte i det jag citerade och svarade på.Det vet jag.
Så länge folk frågar och inte bara sätter sig med röven i ansiktet på partnern förstår jag inte problemet. Det är ju så himla olika hur man upplever olika kinks och preferenser - jag blev jätteförvånad när jag läste i dejtingtråden att det inte var självklart att typ alla var bekanta med fenomenet rimming, och så kanske den här killen som frågade om det på första dejten också tänkte.
Att det inte är märkligt alls. Som oralsex ungefär.
Sedan är det givet att det ska vara lika bekvämt och självklart att säga nej.
Självklart! Jag tror de allra flesta hade gjort precis som du i samma situation.Ja, givetvis! Men det är ju en sak att tycka att det är äckligt och en annan sak att säga det. Fick en förfrågan av en gammal KK som jag själv tyckte var sjukt äckligt, men han var modig nog att fråga och vara öppen mot mig med vad han önskade. Han tyckte att det var lite pinsamt, jag sa att jag är glad över att han tog upp det med mig men att det inte var något för mig. Han förstod, sen inga konstigheter alls. Att kalla det äckligt är helt onödigt.
Inte KL men liten vidarespinn.Självklart! Jag tror de allra flesta hade gjort precis som du i samma situation.
Sen att skriva på ett forum att en tycker xx är äckligt, tycker jag inte är att skamma någon.