Nejvisst. Men det är ju jag som öht tycker att det finns något att förklara här. Men ok, förklaringen är att de som ser sina sexuella preferenser som centrala för sin personlighet, så klart tycker att det är jobbigt med nedlåtande kommentarer om de sexuella preferenserna. Jag har nog aldrig tänkt att sex på detaljnivå, sas, säger särskilt mycket om mig. (Inte på generell nivå heller, där verkar vi ju vara rätt lika varandra, allihop.)Och därför skrev jag ”jag tycker”, eftersom jag svarat. Du är missnöjd med svaret och det är inte samma som att den inte är besvarad. Tycker jag då.
Så jag håller nog inte helt med om att sex är så himla personligt, som du föreslog förut. Ganska privat för många av oss, men personligt ser jag det nog inte som. Typ nästan alla har ju sex.
Jag är som sagt helt med på att uttryck av äckel, i stort sett alltid är olämpligt. Och att det mer handlar om ett behov av att uttrycka äckel än om att vara äcklad, är min amatörpsykologiska teori sedan typ barnsben. (Även när folk är äcklade tex av att hela deras familj är däckad i magsjuka, tycker jag att det är att föredra om jag slipper ta del av deras uttryck för sitt äckel, så sett, även om jag kan förstå att det kokar över ibland.)