Killen vill smaka bröstmjölken?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Killen vill smaka bröstmjölken?

KL:

Ett sånt här charmigt PM trillade precis in från honom: "Skönt. Jag runkar till dina bilder :D"

Vad fasen gör man lixom, jag kunde ju inte låta bli o svara så det blev ett "Det är du nog inte ensam om, pudding som man är!".

Öh...

Visserligen tror jag bara att han jävlas men nivån är ju inte så hög.

Senast ändrad:

Nej, du har helt fel. Min tik tvättar sig också runt hela juvret och hon "tuggar" på spenarna också. Hon tuggar och biter där för att det spänner och gör ont när hon har mjölkproduktion.

Ingen tik, snälla du, hade låtit en hanhund dia henne. Punkt slut.

Vi ska akta oss för att normalisera det som faktiskt är onormalt. Hela vårt samhälle tenderar att göra just det.

Det finns INGET normalt och försvarbart i att en vuxen karl ammar en kvinna. Och inte att kvinnan tillåter det heller.

Jaha, talade hon om för dig att det för att det spände som hon gjorde så? Jag bara undrar, för hur kan du egentligen veta det? Jag tolkade dock alltid min tiks slickande och sugande som att hon faktiskt tyckte om mjölken. Du och jag kanske gör helt olika tolkningar av våra hundars beteende eller så kanske det är så att våra tikar gjorde som de gjorde av helt olika anledningar, en för att det spände och en för att mjölken var god, hur ska vi nånsin kunna VETA. Tvärsäkert VETA?? :confused:

Vad är det som säger att min tik inte hade låtit sin bästa vän i hela världen, en samojedhanne som hon älskade högt, dia henne, ? Hur kan du så tvärsäkert "snälla-dua" mig och påstå att hon inte skulle gjort det??

Dessutom tycker inte jag att man kan säga att ett beteende är så hemskt onormalt och skulle vara så oförsvarbart när det är ett beteende som inte skadar en enda levande varelse i världen, förutom de som moraliserar och tar illa vid sig då förstås... Men då tycker i alla fall jag att det är man själv som har problem...:grin:

//Doccan

Jaha, talade hon om för dig att det för att det spände som hon gjorde så? Jag bara undrar, för hur kan du egentligen veta det? Jag tolkade dock alltid min tiks slickande och sugande som att hon faktiskt tyckte om mjölken. Du och jag kanske gör helt olika tolkningar av våra hundars beteende eller så kanske det är så att våra tikar gjorde som de gjorde av helt olika anledningar, en för att det spände och en för att mjölken var god, hur ska vi nånsin kunna VETA. Tvärsäkert VETA?? :confused:

Vad är det som säger att min tik inte hade låtit sin bästa vän i hela världen, en samojedhanne som hon älskade högt, dia henne, ? Hur kan du så tvärsäkert "snälla-dua" mig och påstå att hon inte skulle gjort det??

Dessutom tycker inte jag att man kan säga att ett beteende är så hemskt onormalt och skulle vara så oförsvarbart när det är ett beteende som inte skadar en enda levande varelse i världen, förutom de som moraliserar och tar illa vid sig då förstås... Men då tycker i alla fall jag att det är man själv som har problem...:grin:

//Doccan

Öh... Man vet väl hur fasen det känns själv när det spänner o har sig (inte jag men dom som ammat) = varför skulle det skilja?

Förmodligen är din hund lite egen av sig om hon skulle göra det, för det är inte ett normalt beteende hos dom heller.

Det är ett onormalt beteende för vuxna människor, vad är det som är så otroligt svårt att förstå med den enkla matematiken?? Ingen här förbjuder nån att göra det, men please bespara oss informationen i ett forum som inte är inriktat på det.

Vi ska akta oss för att normalisera det som faktiskt är onormalt. Hela vårt samhälle tenderar att göra just det.

Detta är en sanning som jag gärna skriver under på.
Det ena efter det andra normaliseras och gränserna förskjuts

Så länge han har sina böjelser kan vi ju inte känna till de eller hur?
Och vi slipper ta ställning till vad som faktiskt är normalt eller onormalt.

Men när han outar sin läggning så kommer ställningstagandet också. Och de allra flesta av oss har ganska normala referensramar, så även jag.
Då reagerar man.

En veterinär upplyste mig om beteendet i hundfrågan.

Din vuxna tik tillåter inte hennes samojedkompis att dia henne för det beteendet finns helt enkelt inte i deras värld. Det gör valparna.

Det är lätt att förmänskliga sina djur och tro att de känner samma känslor som vi. Din hunds kompis är en god vän och en potentiell pappa till hennes valpar.

KL

Do-not-feed-the-troll.PNG

:banana:

Så länge han har sina böjelser kan vi ju inte känna till de eller hur?
Och vi slipper ta ställning till vad som faktiskt är normalt eller onormalt.

Men när han outar sin läggning så kommer ställningstagandet också. Och de allra flesta av oss har ganska normala referensramar, så även jag.
Då reagerar man.

En veterinär upplyste mig om beteendet i hundfrågan.

Din vuxna tik tillåter inte hennes samojedkompis att dia henne för det beteendet finns helt enkelt inte i deras värld. Det gör valparna.

Det är lätt att förmänskliga sina djur och tro att de känner samma känslor som vi. Din hunds kompis är en god vän och en potentiell pappa till hennes valpar.

Tycker i alla fall inte att man säga att ett beteende är oförsvarbart så länge ingen (människor eller djur) lider av det. Anser man att det är så tycker jag faktiskt att man är trångsynt.

Ok, min hund måste ha varit väldigt onormal då. Ja ja, det var i alla fall inget beteende som skadade ngn annan, förutom att jag fick nattsömnen störd när hon satte igång med sitt slurkande. Dessutom pratade jag också med en veterinär ang detta beteende och han nämnde inget om att det skulle bero på att det spände i juvren utan menade mer att vissa tikar tyckte om att hålla på så. Ja ja, nog om detta.

Och du, jag förmänskligar INTE mina djur!

//Doccan

Dessutom har jag hört från många bekanta med tikar att det inte är ovanligt att de snuttar på sig själva. För det är stor skillnad på att tvätta runt spenarna mot att snutta, som min och många andras tikar gjorde/gör.

//Doccan

Att snutta i syfte att suga mjölk är helt onaturligt för hundar. Att gnaga och tvätta för att tvätta rent från skit är däremot en helt annan sak.. Det ingår i dräktighetsbilden och tikar som är skedräktiga lyssnar på vad kroppens signaler säger.

Att hunden inte sade ifrån när en annan vuxen hund var där och slabbade är väldigt ovanligt och onaturligt.

Bara för att någon/några hundar beter sig onaturligt ska man inte påstå att det är vanligt :cool:

Nu har den här tråden spårat ur fullständigt så jag låser den

Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 353
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare