Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har några frågor:
-Vad betyder det i FCIs lista när vissa kennelnamn har bokstäverna JP bakom sig?
-Har man en chans att få godkänt om man söker ett kennelnamn då samma namn finns reggat men utan "s" på slutet?
-Har man en chans att få godkänt om man söker ett kennelnamn då samma namn finns reggat men utan "s" på slutet?
Tack för era (dock nedslående) svar!
Det är verkligen svårt.. Många namn som redan är upptagna på ett eller annat sätt..
Alice's Adventures (titeln heter ju egentligen A's adventure in Wonderland)?
Men det låter kanske lite omständligt?
Annars tycker jag att Underlandets är ett jättebra namn om du skulle få ta det!
Next Doors? Lite långsökt kanske, men kom att tänka på Livin' Next Door to Alice!
MosterMia: Haha
Line, Äventyret i Underlandet eller tvärtom Underlandets Äventyr kom till mej så här på direkten men de har du antagligen redan tänkt på!
Googlade Alice och fick fram, enl Wikipedia, att det är en form på Adelheid från franskan -betyder "av ädel härkomst". Kanske kan vara något att spinna vidare på.
*kl*
Ska du ha ett långt kennelnamn så tänk på att ha korta namn på valparna. Är så jobbigt när man ska skriva i vad hunden heter och det är en lååååång mening som knappt får plats på raden
Annars tycker jag att korta kennelnamn är dom man kommer ihåg bäst. Själv minns jag Lyckodraken´s eftersom jag varje gång jag läser det blir glad av själva namnetHur sen hunden ser ut har jag ingen aning om
![]()
Funderar på African Wonder.. Hur låter det?
Det är fint. Byter du ras kan det däremot vara lite svårt att förstå namnet. Inte för att det i sig behöver vara ett problem, men det man kan ju själv haka upp sig på det senare.
Har hon något stamtavlenamn som du kan bygga vidare på? Min förra hund hade ett väldigt vackert namn med en positiv klang. Jag har många gånger tänkt att jag ska använda det namnet om jag skulle ägna mig åt uppfödning.
African wonder är coolt! Men jag funderar... Från Underlandet då? Eller from Wonderland? Alltså typ Lisa från Underlandet eller Lisa from Wonderland? du kaske tycker det är fult, men det skiljer sig ju en del iaf?