Känner dock inte att det är försvarbart att ha katt på mina kvadrat (oavsett takhöjd) Vore nog egoistiskt även om jag är hemma mkt
Hur litet bor du?
Mina katter fick flytta från över 100 kvm plus trädgård till 38 kvm lägenhet och minibalkong 3 våningar upp. De trivs utmärkt. Det är fetstor crazy cat lady-varning på 3 katter I en etta - men det var ju inte meningen att de skulle vara tre. Två känns som nema problem.
När vi är hos husse är det betydligt större och stor balkong. Men katterna verkar helt ärligt inte se det som så stor skillnad. De hänger fortfarande oftast I samma rum som man är eller ligger och snarkar på sängen. Var samma sak i huset. De var bara upp på övervåningen om jag gick upp, I övrigt höll de sig I samma rum som mig eller sov i sovrummet. Även där föredrog de att klättra upp på saker snarare än golvyta.
Du kan ju dock undvika att skaffa en bengal... Men oriental eller siames eller faktiskt även två tror jag inte blir problem om du inreder på höjden åt dem. Det märks tydligt på mina just att kan de bara klättra verkar de strunta i kvm golv. Mina hälsar dock att 38 kvm räcker bra för zoomies!