Kattsnack 10

Va och hälsade på katten igen, hon är väldigt snäll och mysig. Men jag känner mig inte helt säker på att det blir denna katten tyvärr :( Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring det

Hon har ju kattungar nu, dom börjar bli i flyttbar ålder nu typ, Eftersom hon haft ungar så är hon inte kastrerad men det ska göras rätt snart. Dom på katthemmet trodde hon va ca 3 år, men när hon kastreras så kan ju vet kolla tänderna med.

Jag kollade tänderna idag och jag känner mig tveksam till om hon verkligen är tre, inte för att det va katastroftänder på nåt sätt, och jag kan verkligen inte tillräckligt om katters tänder för att bedöma nåt men det va min känsla iaf.

Problemet för mig är att jag måste kunna försäkra katten inkl tänder (iaf FORL) med min förra katt va hon för gammal för att det skulle ingå och det blev en väldigt stor kostnad för mig som har liten inkomst. Mina djur är alltid välförsäkrade och dom får såklart den vård dom behöver men jag måste ju iaf göra vad jag kan för att inte få en jättekostnad här.

Jag antar jag får avvakta tills hon blivit kastrerad och se vad dom säger, men känner mig lite ledsen över det hela nu, samtidigt kan jag inte bara tänka med hjärtat här :(

Var iväg och tog blodprov på Nicke idag men han tyckte inte det var riktigt lämpligt att någon höll i hans tass och stack i benet 🙀 misshandel 😿 men han var ändå kelig med sköterskorna, och de var så lugna och snälla.
Dock så fick de (efter att ha fått ut ett rör av fem) gå iväg till operationsavdelningen där den som var bäst på att ta blodprov fanns. Så han blev stucken i TVÅ ben 😾 och matte räddade honom inte.
Detta trots han fått bonqat och han som sagt var väldigt kelig.

Blev sen förvånad när jag nu skickade in kvitton till Lassie försäkring att de begär journalkopia. Det har jag aldrig varit med om att agria gjort för Lucifer eller moderna/trygghansa gjort för Sune. Men men jag har skickat iväg mail till kliniken och antar de mailar den imorgon och att det läser sig efter det. Sen får jag helt enkelt komma ihåg i framtiden att de kräver journalkopia så jag begär ut det direkt.

Var iväg och tog blodprov på Nicke idag men han tyckte inte det var riktigt lämpligt att någon höll i hans tass och stack i benet 🙀 misshandel 😿 men han var ändå kelig med sköterskorna, och de var så lugna och snälla.
Dock så fick de (efter att ha fått ut ett rör av fem) gå iväg till operationsavdelningen där den som var bäst på att ta blodprov fanns. Så han blev stucken i TVÅ ben 😾 och matte räddade honom inte.
Detta trots han fått bonqat och han som sagt var väldigt kelig.

Blev sen förvånad när jag nu skickade in kvitton till Lassie försäkring att de begär journalkopia. Det har jag aldrig varit med om att agria gjort för Lucifer eller moderna/trygghansa gjort för Sune. Men men jag har skickat iväg mail till kliniken och antar de mailar den imorgon och att det läser sig efter det. Sen får jag helt enkelt komma ihåg i framtiden att de kräver journalkopia så jag begär ut det direkt.

Stackars lilla Nicke 😻 Megara hälsar att ta blodprov och att hålla tass är oacceptabelt! 😾 Här kelas det inte med några djurskötare eller veterinärer. En virtuell nospuss till fina Nicke, från två och fyrbenta (mer tvåbenta).

Nu hoppas vi bara att allt ser fint ut.

Stackars lilla Nicke 😻 Megara hälsar att ta blodprov och att hålla tass är oacceptabelt! 😾 Här kelas det inte med några djurskötare eller veterinärer. En virtuell nospuss till fina Nicke, från två och fyrbenta (mer tvåbenta).

Nu hoppas vi bara att allt ser fint ut.
Nospussar tillbaka säger Nicke, eller ja mer stångas just nu 😻

Tack! Ja jag hoppas på fina värden och att han helt enkelt bara är en magkrångel-katt där jag får servera några olika foder att välja på. :)

Nicke säger han kan leva på pepparkakor, för de vill han sno av sin matte men får inte 😾

Nospussar tillbaka säger Nicke, eller ja mer stångas just nu 😻

Tack! Ja jag hoppas på fina värden och att han helt enkelt bara är en magkrångel-katt där jag får servera några olika foder att välja på. :)

Nicke säger han kan leva på pepparkakor, för de vill han sno av sin matte men får inte 😾
Lille Skrutt och Wilma hälsar att mattor har så mycket idéer om vad små katter får och inte får göra. 😾

Lyckan när jag kommer till nya stället för kattbad - och det är samma grymt duktiga tjej som var på förra stället! Hon hade bara bytt arbetsplats 🥳
Urax var snäll :heart Han uttrycker sitt missnöje och vill helst hoppa ner från bordet om han fick men vi fick fönat ovanligt mycket när jag höll honom i tassen och kliade under hakan 🥰
Han hade två tovor, så det var inte så farligt som jag kände det. Urax har fortfarande päls 😅👍

😾 Chili-brynt smör chips är också gott, funderar på att skriva upp ostkrokar på mattes handlinglista då jag läst här det ska vara gott.

Mattes knä har varit bra ett tag nu men jag måste nog fortsätta med mitt. Såsom att putta ner böcker nu snart 😼
Wilma hälsar att det är ett jättebra att gömma påsar med chips och ostkrokar under soffan, då får man ha dem själv tills matte börjar fundera var allt det goda kommer från. 😸

Oj vad snabba lassie var med att betala ut ersättning, fick beslutet nyss.
Läste journalen veterinären skickade imorse och provsvaren hade kommit redan, men jag tänker inte ge mig på att analysera ngt själv. Det enda som avviker från referensintervallen litegrann är hemoglobin, röda och vita blodkroppar och blodplättar. Jag väntar snällt på att veterinären ringer innan jag tänker mer på det där :)

Ska istället pallra mig ner till källarförrådet och rota fram den där vattenfontänen och filter jag vet finns nånstans :idea:

Köra bil med bil-ovan katt. Täcka för buren med en tunn filt eller låta katten se ut? Vad brukar de föredra?

Som sagt, individuellt. Missia ville ha rätt stängt (mycket åkovan och gillade aldrig det). Isis vill inte ha instängt (helst vill hon vara lös och sitta i mattes knä... :cautious:) men hon är ju tränad på att åka bil sedan hon var liten. Dvs hon får åka i bur utan något ovanpå.

Veterinären ringde imorse och sa att de fått lite oväntade fynd mot symtombilden.
Han har förhöjd värden av B12 och folsyra, och det brukar vara att de är för låga vid problem med mage/tarm.
Det kunde ha med problem med bukspottkörteln att göra, men det provet såg dock bra ut.

Sen hade han högt värde röda blodkroppar vilket kan tyda på lätt uttorkning vilket ju kan vara rimligt med tanke på hård avföring och främst äter torrfoder.

Så remiss till albano som ringde ganska direkt och han ska dit på ultraljud på torsdag om en vecka. 🙀

Skönt få det gjort innan jul. Jag har lite olustkänslor just dessa dagar och speciellt julafton då Lucifer blev akut dålig för två år sen och även på just själva julafton som han fick tillbringa på albano 🐈‍⬛:heart. Och matte orolig över att han inte ens skulle överleva den vändan.

Så jultider inte min starka sida.

Wilma hälsar att matte är både dum och orättvis. 😾

Ställer man en liten skål med värmda köttbullar på soffbordet och sedan vänder ryggen till för att dra fram en sladd till datorn, får man antingen skylla sig själv eller så är det självklart serverat åt en liten katt. Istället ryar matte FY och ger en liten katt en knuff bort ifrån skålen så hon blir rädd. 🙀

Inte nog med det, matte tar dessutom de översta köttbullarna och ger till de väldigt onödiga hundarna och brorsan! Varför fick inte en liten katt som inte gjort något ont men de andra fulingarna som inte ens försökte ta några köttbullar? 😿😾

Nicke ville inte ha någon vattenfontän. Han började imorse dra iväg underlägget den stod på tillsammans med fontänen full med vatten och var inte nöjd förrän han fått den en bit bort :rofl:
Så för att inte få för stora vattenskador har jag nu tagit bort den helt.
😾

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 133
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka