Kattsnack 10

Ibland kollar Älva på mig med stooooora ögon och huvudet lite på sned. Då fylls jag med cute aggression och fyll bara lyfta upp henne och pussa, pussa, pussa. Men Älva tycker inte om att bli lyft och pussad på, så jag brukar motstå den impulsen. Däremot tycker jag inte att det är mer än rätt att jag kan få klappa på henne när hon är så orimligt gullig? Det får jag inte. Om jag försöker så låter hon "mrrrrrp," duckar undan, och rusar sedan iväg med svansen i vädret. "Hahaha, gotcha!" utstrålar det om Älva när hon sedan stannar upp och kollar bak på mig med bus i blicken.

Megara är lite likadan. Hon är väldigt gosig och kommer och stryker och kurrar och nospuffar. Men om jag klappar henne så sticker hon direkt, eller så biter hon mig. Om jag inte rör mig så kommer hon tillbaka och är lika efterhängsen igen. Hon får gosas och pussas och kurra och ligga i knät eller under täcket. Men jag får inte röra på mig eller klappa.

Megara är lite likadan. Hon är väldigt gosig och kommer och stryker och kurrar och nospuffar. Men om jag klappar henne så sticker hon direkt, eller så biter hon mig. Om jag inte rör mig så kommer hon tillbaka och är lika efterhängsen igen. Hon får gosas och pussas och kurra och ligga i knät eller under täcket. Men jag får inte röra på mig eller klappa.
Hahaha, men varför ÄR dem så? 😂 Älva är verkligen jättegosig - när hon själv får bestämma. Om hon inser att hon är på goshumör så kommer hon till mig och jamar och jamar och jamar tills jag klappar. Hon gosar och spinner och är jättemysig. Hon tvångsgosar mig. Men när JAG är på goshumör och hon inte är sugen på gos så försvinner hon som ett skott om jag så bara snuddar vid henne. Om jag ställer upp på hennes tvångsgos, borde hon inte ställa upp på mitt tvångsgos då också? :mad:

(Älva blev på akut goshumör när jag skrev detta inlägget, så hon har buffat på mina händer och jamat på mig för att mitt fokus uppenbart var felriktat.)

Nu kom Megara och ville gosa, trampade fram och tillbaka och kurrade högt. Jag kliade henne på huvudet och bakom öronen och hon halv slöt ögonen och njöt. Sedan strök jag med handen utmed ryggen och hon gick. Och jag sitter krav med ansiktet fullt av katthår och Megara kurrar på sin kattsäng.

Det känns iofs lite förolämpande att så fort hon går därifrån efter att jag har hela ansiktet och munnen full av hår så slickar hon sig noga där jag klappat :rolleyes:

Det gick väldigt bra utan matte 😺 snäll och kelig. Och remitterande veterinär ska höra av sig. Men då försäkringsbolaget vill ha journalkopia så fick jag den och precis hela buken/alla organ är röntgade och allt är utan anmärkning. Det enda som hittades var lite gas och avföring i grovtarmen, men inget stopp och han gjorde en korv (inte kulor) imorse :up:

Skönt ha fått det gjort, får se vad veterinären säger nu helt enkelt. Kanske fortsätta prova olika foder.

Nu kom Megara och ville gosa, trampade fram och tillbaka och kurrade högt. Jag kliade henne på huvudet och bakom öronen och hon halv slöt ögonen och njöt. Sedan strök jag med handen utmed ryggen och hon gick. Och jag sitter krav med ansiktet fullt av katthår och Megara kurrar på sin kattsäng.

Det känns iofs lite förolämpande att så fort hon går därifrån efter att jag har hela ansiktet och munnen full av hår så slickar hon sig noga där jag klappat :rolleyes:
Slicka dig själv i ansiktet i hämnd, se vad hon tycker om det! :sneaky:

Känner igen det där i smulan.

På tisdag är det ett år sedan Kingen flyttade till sin nya ägare och jag har den här veckan insett att jag faktiskt sörjer honom trots att han lever och vad jag vet har ett bra liv. I alla fall ett mer stabilt liv än vad jag hade att erbjuda och en kattkompis.

Drömmer om att få ha katt igen men inte en ensamkatt igen och sonen är fortfarande allergisk och astmatisk. Saknar att få gosa med en katt. Samtidigt så skäms jag att jag har omplacerat Kingen och känner mig liksom inte värdig att få ha katt.
Fasen kan vi inte bara spola fram tiden tills jag är pensionär och har all tid i världen att fylla ett helt hus med katter. Göra en Freddie Mercury och låta varje katt ha ett eget rum 😅

På tisdag är det ett år sedan Kingen flyttade till sin nya ägare och jag har den här veckan insett att jag faktiskt sörjer honom trots att han lever och vad jag vet har ett bra liv. I alla fall ett mer stabilt liv än vad jag hade att erbjuda och en kattkompis.

Drömmer om att få ha katt igen men inte en ensamkatt igen och sonen är fortfarande allergisk och astmatisk. Saknar att få gosa med en katt. Samtidigt så skäms jag att jag har omplacerat Kingen och känner mig liksom inte värdig att få ha katt.
Fasen kan vi inte bara spola fram tiden tills jag är pensionär och har all tid i världen att fylla ett helt hus med katter. Göra en Freddie Mercury och låta varje katt ha ett eget rum 😅

Vadå ett rum? Megara har tre, jag får på nåder vistas i dem :D

Oscar har varit helt besatt av mat, hetsätit sin egen, varit på bordet och försökt stjäla allt han kommit åt från oss.
Det har lugnat sig nu. Han är fortfarande taggad på att få mat men äter lugnare och kan lämna lite ibland, det kommer mer, måste inte trycka i sig allt som om det vore sista måltiden. Har slutat att vara på bordet, istället sitter han lugnt bredvid mig och väntar på sin smakbit.

Det är väldigt skönt att han slipper den stressen och kan känna sig trygg med att det finns mer mat, han behöver inte gå hungrig.
Nu är han slank istället för mager, saknas fortfarande en del muskler men det kommer med tiden. I början vinglade han en del och ramlade ner från saker. Nu har han bättre kroppskontroll, springer, leker och hoppar 😍

Det är så roligt att följa Cleos utveckling! Senaste veckan har hon börjat hålla mig sällskap även dagtid, istället för att gömma sig för att sova. Hon har börjat komma till köket medan jag lägger upp mat till henne och be att jag flyttar på mig för nu ska hon äta (mjaaaau skynda dig bort), istället för att vänta tills jag är helt ur vägen med att gå dit. Igår gjorde jag en enkel leksak av snöre och papper, som hon faktiskt tassade en gång och följde intresserat med blicken innan hon behövde gömma sig för att det blev för läskigt. Jag tror det är något med att en sådan leksak, och fiskespö-modeller, per definition hamnar över henne och det blir otryggt. Hon leker gärna med pinnar om hon är på loftet och jag står nedanför och håller upp pinnen mot henne.

Hur som helst är det så innerligt roligt att hon fortsätter bli allt tryggare. 😻 :love:

Sedan Megara börjat få RC så är hon ganska odräglig. Dels är det ju mindre mängder eftersom det är torrisar, dessutom är det RC = katt knark. Jag har börjat fasa tillbaka henne till Bozita igen men hon får fortfarande RC för att hålla ordning på magen. Det trampas och kurras och viftas svans när hon går fram och tillbaka framför tangentbordet. Och när jag går för att hämta något i köket så kommer det en liten pälsig blixt och klagar sin hunger. Och hon är uppe på diskbänken trots att det inte finns något där.

Megara hälsar att hon bor med en kattorterande sadist 😾

Sedan Megara börjat få RC så är hon ganska odräglig. Dels är det ju mindre mängder eftersom det är torrisar, dessutom är det RC = katt knark. Jag har börjat fasa tillbaka henne till Bozita igen men hon får fortfarande RC för att hålla ordning på magen. Det trampas och kurras och viftas svans när hon går fram och tillbaka framför tangentbordet. Och när jag går för att hämta något i köket så kommer det en liten pälsig blixt och klagar sin hunger. Och hon är uppe på diskbänken trots att det inte finns något där.

🙀😿😾

Hon skulle bara veta att mina tidigare haft fri tillgång på RC 😄
Nu har de fri tillgång till Bozita istället.

Oscar är verkligen mattes katt 😻
Han ligger i klösträdet i hallen och väntar när jag kommer hem, följer med in i badrummet när jag borstar tänderna och sen till sängen, där lägger han sig på min axel och spinner, så lycklig över att matte äntligen är hemma 💞

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 134
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat