Kattsnack 10

Vet egentligen inte riktigt vad Nicke vill när han börjar flytta på saker. Han har alltid gjort så, men mest som kattunge. Flytta filtar och fällar för att bädda i tältet. Samla leksakerna under sängen osv.

Mest fascinerad var jag nog ändå när han drog iväg med kudden, i munnen, med Sune 7 kg (!) som låg på. O_o:rofl::eek:
Låg Sune på fel plats eller vad var tanken :D Ja Sune kikade upp men låg kvar på medan Nicke drog.

Någon som vet om Hills bonussystem gäller på nätet?
Har en veterinär som säljer Hills, men en timme enkel väg att åka.. Hade ju varit smidigt om man kunde använda bonusen på nätet.

Någon som vet om Hills bonussystem gäller på nätet?
Har en veterinär som säljer Hills, men en timme enkel väg att åka.. Hade ju varit smidigt om man kunde använda bonusen på nätet.

Har Hills något bonussystem? Gäller det även veterinärfoder? Har inte hört ett ord om det, nämligen, varken när jag beställt på nätet eller när jag köpt hos veterinären - skulle så klart inte klaga över lite rabatt om det finns att få när lilla katten äter svindyr mat..

Har Hills något bonussystem? Gäller det även veterinärfoder? Har inte hört ett ord om det, nämligen, varken när jag beställt på nätet eller när jag köpt hos veterinären - skulle så klart inte klaga över lite rabatt om det finns att få när lilla katten äter svindyr mat..
Ja, det har en app. Tror den gäller bara för veterinärfoder, men är osäker. När jag registrerade mig hos veterinären fick jag 100 kr rabatt och sen bonus på alla köp. Anger mitt telefonnummer hos kliniken.
Bonusen kan man plocka ut när man vill. Tror det är 10 % per inköp i bonus, ganska generöst tycker jag. Jag är redan uppe i 92 kr.

Som sagt, individuellt. Missia ville ha rätt stängt (mycket åkovan och gillade aldrig det). Isis vill inte ha instängt (helst vill hon vara lös och sitta i mattes knä... :cautious:) men hon är ju tränad på att åka bil sedan hon var liten. Dvs hon får åka i bur utan något ovanpå.
(Halvt kl... om man skriver så nu för tiden :laugh:)

Facit var att det inte spelade någon större roll, hon var rätt olycklig både med filt över buren och utan filt :p Men innan denna veckan har hon inte åkt bil sen 2020, så hon behöver inte uppleva det så ofta *peppar peppar* även om det denna gången blir ett återbesök i mellandagarna också🐱

Ja, det har en app. Tror den gäller bara för veterinärfoder, men är osäker. När jag registrerade mig hos veterinären fick jag 100 kr rabatt och sen bonus på alla köp. Anger mitt telefonnummer hos kliniken.
Bonusen kan man plocka ut när man vill. Tror det är 10 % per inköp i bonus, ganska generöst tycker jag. Jag är redan uppe i 92 kr.

Tack för info! :bow:

Nu har Oscar bott här i snart två månader och det har varit så intressant och roligt att följa hans utveckling.
Han bodde inte så länge i sitt jourhem så det var ju ingen som riktigt visste hur hans riktiga personlighet var mer än att han var snäll men det är i princip alla Perserkatter.

Han är så himla social, glad och väldigt orädd, inte mycket verkar bekymra honom. Nu har han lekfulla sida kommit fram ordentligt, älskar att leka med sina små möss 😄
Väldigt förtjust i mat, smakar med glädje allt vi äter.

Varje kväll skedar han hos mig i soffan 🩵
1000015292.webp

Var iväg och tog blodprov på Nicke idag men han tyckte inte det var riktigt lämpligt att någon höll i hans tass och stack i benet 🙀 misshandel 😿 men han var ändå kelig med sköterskorna, och de var så lugna och snälla.
Dock så fick de (efter att ha fått ut ett rör av fem) gå iväg till operationsavdelningen där den som var bäst på att ta blodprov fanns. Så han blev stucken i TVÅ ben 😾 och matte räddade honom inte.
Detta trots han fått bonqat och han som sagt var väldigt kelig.

Blev sen förvånad när jag nu skickade in kvitton till Lassie försäkring att de begär journalkopia. Det har jag aldrig varit med om att agria gjort för Lucifer eller moderna/trygghansa gjort för Sune. Men men jag har skickat iväg mail till kliniken och antar de mailar den imorgon och att det läser sig efter det. Sen får jag helt enkelt komma ihåg i framtiden att de kräver journalkopia så jag begär ut det direkt.
Apropå blodprov, jag har upptäckt att det är skitsvårt att få blod ur Alices högra ben medan det är mycket lättare ur hennes vänstra ben. Sista gången så sa jag till om det innan de tog blodprovet och det gick så mycket lättare till skillnad från gången innan :up: utifall det var bytet av ben som hjälpte Nicke också :heart

Apropå blodprov, jag har upptäckt att det är skitsvårt att få blod ur Alices högra ben medan det är mycket lättare ur hennes vänstra ben. Sista gången så sa jag till om det innan de tog blodprovet och det gick så mycket lättare till skillnad från gången innan :up: utifall det var bytet av ben som hjälpte Nicke också :heart
Intressant! Det ska jag komma ihåg, minns att de började med höger ben, funkar inte det nästa gång heller kan det ju mycket väl va att vänster är lättare även på honom. Var ju första gången han utsattes för blodprov.
De sprayade även på bedövning när de skulle sticka andra gången då han pep till ordentligt vid själva sticket. Så det ska jag be om direkt med.

Oscar och Paisley har lekt 😍
Började med att Oscar gick fram till Paisley när hon satt med sin leksak.
Hon svarade med att slå honom med bägge tassarna (inga klor) och skutta iväg. Istället för att bli osäker skuttade Oscar efter och Paisley gjorde sitt lekljud ❤️
De sprang bara ett litet varv men det är en början.
Blir så glad över hans utveckling, att han blivit så mycket ner framåt, modig och verkligen försöker läsa Paisley och ta initiativ. Lite tafatt fortfarande men så mycket bättre!

Skönt att även isprinsessan tinat lite och börjar inse att han nog inte är så dum trots allt, så länge allt sker på hennes villkor och det är nog ingen risk att Oscar svarar upp, han kommer anpassa sig snällt 😊

Känns bra att Nicke ska på ultraljud innan julhelgen. För han har gått ner ännu lite till. Försöker att inte oroa mig för mycket han äter ju dagligen. Men vad sjutton är felet. Förhoppningsvis hinner veterinären som skickat remiss ringa på fredag om hon får svaret hyfsat direkt. Nicke ska på ultraljudet på torsdag vid 14.

Han är superpigg, har inte kräkts sedan i somras, då det hände en enstaka gång. Men har är ju lite dålig på att dricka. Eftersom han bara slickar såsen på blötmat så får han liquid snacks dagligen också förutom blötmat.

Ska försöka ta å klippa hans klor nu iaf så det är gjort innan besöket 😾

Var och hämtat en av bilarna på en liten verkstad i grannorten. Såg när jag lämnade att det stod en massa kattmat på en av bänkarna.
Hade med mig Harry nu och då berättade han att tar hand om vildkatter, ligger ett skjul på innergården som han inrett åt dem med flera ombonade varma liggplatser, både högt och lågt. Nu var det väl ett tiotal katter dom bodde där.
Så himla fint att se hur han bryr sig om dem och tar hand om den efter bästa förmåga ❤️
Visst, det bästa hade varit om de kunnat fångas in och kastreras men de slipper iaf frysa och svälta.

Detta ligger i ett industriområde i ett större samhälle. Men enligt vissa finns det ju inga hemlösa och vilda katter 🙄
Bara hittepå från kattorganisationer som vill tjäna pengar.

Ibland kollar Älva på mig med stooooora ögon och huvudet lite på sned. Då fylls jag med cute aggression och fyll bara lyfta upp henne och pussa, pussa, pussa. Men Älva tycker inte om att bli lyft och pussad på, så jag brukar motstå den impulsen. Däremot tycker jag inte att det är mer än rätt att jag kan få klappa på henne när hon är så orimligt gullig? Det får jag inte. Om jag försöker så låter hon "mrrrrrp," duckar undan, och rusar sedan iväg med svansen i vädret. "Hahaha, gotcha!" utstrålar det om Älva när hon sedan stannar upp och kollar bak på mig med bus i blicken.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 133
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka