Kattsnack 10

Salt har varit trög i magen sista tiden. Köpte messmör när jag var och handlade idag. Jag gav honom en halv tesked ungefär och han tyckte det var jättegott (han är en avfallskvarn och äter ALLT).
Det dröjde inte länge alls innan han gick på lådan och la en kabel.
Matte och kisse är nöjda :D

Folk som ser Kim på bild säger ofta häpet: "Your cat is Huge!" Då får jag påpeka att det är hunden som är liten och katten som är lång. :D Han väger ~3,9 så jätteliten är han ju inte, men mycket mindre i massa än huskatterna som stryker omkring.

Sigrid 3,2, Mr Fish 3,8.
Som ni sett på bild så ser det ut som att hon borde väga närmare det dubbla jämfört med honom, men korater har hög densitet. Båda två är i lagom hull, hon är medelstor och tydligt lågrektangulär, han är i mindre spannet av medelstor, kvadratisk och den lättare typen av korat.

Sigrid 3,2, Mr Fish 3,8.
Som ni sett på bild så ser det ut som att hon borde väga närmare det dubbla jämfört med honom, men korater har hög densitet. Båda två är i lagom hull, hon är medelstor och tydligt lågrektangulär, han är i mindre spannet av medelstor, kvadratisk och den lättare typen av korat.
Hur går det förresten med kisseriet nu?
Har han slutat skvätta?

Hur går det förresten med kisseriet nu?
Har han slutat skvätta?

Ja, det verkar åtminstone så. :)
Jag var lite nervös inför att resa bort med dem över jul, eftersom hans ställe att markera är vertikalt stående kuddar eller filtar :meh:, men de skötte sig med bravur båda två.

Enda tillfället någon protesterade var när Mr Fish var instängd i gästrummet och grannen kom över. Han ylade och hoppade på dörrhandtaget, det var ju en ny människa därute och han måste få hälsa! :rofl: Temperamentet är relativt rastypiskt. :angel:

(Sigrid har inte hälsat på någon, men klarat av en timme i bil utan större stress, att utforska ett nytt ställe och att spana på nya människor på svanslängds avstånd. Låter man henne avgöra vad som är säker distans så är hon rätt snabb med att utmana sig själv till att upptäcka. :heart)

Jag måste snacka med FirstVet om Lina. Jag hoppas på att få slippa åka till veterinär fysiskt med henne. Det kan bli något besvärligt nu när min bil är på verkstad.
Jag behöver inte åka in med henne just nu. Skadan ser bra ut, men jag ska skölja några gånger om dagen en tid framöver.

Det var odjuret Toni som hade klöst henne över ögat, men ögat ser inte skadat ut. Men något irriterar så att vätska rinner under ögat.

Sigrid 3,2, Mr Fish 3,8.

Exakt det är burmor också, höga i densitet (underbart bra uttryck), korta och kompakta. Och muskulösa,

Hur tusan sköljer man ett öga på en katt? Jag blev inte det minsta populär när jag försökte. Gav så klart godis efteråt, men vet inte om jag lyckades skölja något.

Hur tusan sköljer man ett öga på en katt? Jag blev inte det minsta populär när jag försökte. Gav så klart godis efteråt, men vet inte om jag lyckades skölja något.
Gör sitt bästa och hoppas det blev sköljt :heart är inte helt lätt. Lilla herrn är gudasnäll med sånt men lackar ur om det är flera droppar så honom höll jag mig till 2-3 droppar på, sen paus.

Det gick dåligt :down:
Hon måste dra ut 10-12 tänder pga TR..
Usch stackars Tuva men bra hon nu får hjälp med det. Tar dem de i en eller två omgångar?
Lucifer hade i princip inga tänder kvar i slutet pga TR. Men när de väl var utdragna mådde han så mycket bättre och var inga problem att äta.
Sune har också blivit av med väldigt många tänder, drogs i två omgångar 2017 och en gång 2022. Och han hade stora problem med infektion i olika delar av kroppen vilket troligtvis hängde ihop med tänderna.

Är det Tuva som haft problem med kisseriet? (För trött för att kolla vem det var.) Kan möjligen hänga ihop med smärta i munnen.

Usch stackars Tuva men bra hon nu får hjälp med det. Tar dem de i en eller två omgångar?
Lucifer hade i princip inga tänder kvar i slutet pga TR. Men när de väl var utdragna mådde han så mycket bättre och var inga problem att äta.
Sune har också blivit av med väldigt många tänder, drogs i två omgångar 2017 och en gång 2022. Och han hade stora problem med infektion i olika delar av kroppen vilket troligtvis hängde ihop med tänderna.

Är det Tuva som haft problem med kisseriet? (För trött för att kolla vem det var.) Kan möjligen hänga ihop med smärta i munnen.
Ja precis, det är Tuva som haft problem med det mesta. Förhoppningvis blir det bättre när tänderna är borta.
De kommer ta alla på en gång.

Ja precis, det är Tuva som haft problem med det mesta. Förhoppningvis blir det bättre när tänderna är borta.
De kommer ta alla på en gång.
Skönt att allt tas på en gång.
Hoppas att det ordnar till sig med lite av de andra problemen också vartefter hon läkt ifrån tandutdragning.

Men vet det är inget kul varken med ännu en sövning eller direkt efteråt.

:heart

Var in med min yngsta (blir 9 år i februari) för vaccination och astmakoll nu. Hon måste kolla tänderna, så vi tog blodprover med. Men Chloe blev halvt galen när vi skulle ta proverna och bet mig i fingret. Hon har aldrig bitit förr. Jag blev jätteförvånad. Är jätteförvånad. Hon har HD, men visar ingen smärta från höfterna. Kan vi möjligtvis ändå ha gjort illa henne när hon började sprattla? Djursjukvårdaren som jag tror är veterinär i Ukraina, tyckte det var bättre om Chloe bitit henne, hon får ju betalt för det 😅 Jag tyckte det var bra att hon bet mig, det är ju min katt 😇 Och hon tyckte det var så tråkigt att hon bjöd på kloklippning. Men då ville jag ha tratt på för säkerhets skull. Men jag blev väl omplåstrad med likadan vetwrap som Chloe. Tyvärr bet hon rakt i nagelbandet, får hålla koll.

Var in med min yngsta (blir 9 år i februari) för vaccination och astmakoll nu. Hon måste kolla tänderna, så vi tog blodprover med. Men Chloe blev halvt galen när vi skulle ta proverna och bet mig i fingret. Hon har aldrig bitit förr. Jag blev jätteförvånad. Är jätteförvånad. Hon har HD, men visar ingen smärta från höfterna. Kan vi möjligtvis ändå ha gjort illa henne när hon började sprattla? Djursjukvårdaren som jag tror är veterinär i Ukraina, tyckte det var bättre om Chloe bitit henne, hon får ju betalt för det 😅 Jag tyckte det var bra att hon bet mig, det är ju min katt 😇 Och hon tyckte det var så tråkigt att hon bjöd på kloklippning. Men då ville jag ha tratt på för säkerhets skull. Men jag blev väl omplåstrad med likadan vetwrap som Chloe. Tyvärr bet hon rakt i nagelbandet, får hålla koll.
ta kontakt med 1177 eller din vårdcentral asap. När jag blev biten i tummen kollade jag med 1177 angående stelkramp och då sa de till mig att omgående kontakta vårdcentralen för att få antibiotika!

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 134
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 706
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka