Kattsnack 10

Nu har min älskade Salt fått somna in 😢💔

1000005009.webp

Jag har giltig stelkramp, fyllde på för några år sen. Men jag åker direkt om jag märker att det blir värre!

Nikita råkade en gång av misstag bita mig så hårt att det gick genom huden och började blöda, nära en fingerled. Min VC tyckte nog jag var lite galen som kom på drop-in och bad dem skölja och rengöra på djupet och eventuellt ta en stelkrampsspruta. Det hade tom slutat blöda och man kunde knappt se bettet.

Men jag har hört för många skräckhistorier om andra kattbett för att inte vara försiktig.

Megara fick ett ryck och har kommer farande som en liten furie och biter mig i fötterna. Lite svårt att undvika när jag sitter på toa.

Hon har någon underlig rörelse där hon hoppar rakt upp och ner och sedan vrider sig i luften så hon hamnar på alla fyra tassarna men åt ett annat håll.

Mini har tid hos veterinären idag. Inte sett han kissa sen igår eftermiddag och innan dess kom det bara lite grann. I natt kom det inget alls när han gick på toa så nu väntar jag på att maken ska komma hem så vi kan åka in. Misstänkt urinstopp, jäkla skit. Och vi som är så himla rika nu i januari. Tur han är försäkrad.

Mini har tid hos veterinären idag. Inte sett han kissa sen igår eftermiddag och innan dess kom det bara lite grann. I natt kom det inget alls när han gick på toa så nu väntar jag på att maken ska komma hem så vi kan åka in. Misstänkt urinstopp, jäkla skit. Och vi som är så himla rika nu i januari. Tur han är försäkrad.
Hoppas det går bra! Och ni får ordning på det.

Nu kissade han en rejäl pöl i lådan. Har nog aldrig blivit så glad av kattkiss :D

Men eftersom han fortfarande ser besvärad ut och pga av att jag vet av erfarenhet hur snabbt det kan komma tillbaka vill jag ändå kolla upp honom. Skulle aldrig förlåta mig själv om han blev jätte sjuk och vill helst slippa helgjour.

Nu kissade han en rejäl pöl i lådan. Har nog aldrig blivit så glad av kattkiss :D

Men eftersom han fortfarande ser besvärad ut och pga av att jag vet av erfarenhet hur snabbt det kan komma tillbaka vill jag ändå kolla upp honom. Skulle aldrig förlåta mig själv om han blev jätte sjuk och vill helst slippa helgjour.
Jo det är ju alltid så att när man är vid dörren till veterinären eller bilverkstad med bilen eller vad som helst så nog sjutton fungerar sakerna. Men klokt att kolla upp inte roligt med helgjour.

Jo det är ju alltid så att när man är vid dörren till veterinären eller bilverkstad med bilen eller vad som helst så nog sjutton fungerar sakerna. Men klokt att kolla upp inte roligt med helgjour.

Vi har en bil där motorlampan lyst ett tag. Hjälpte inte att skrämma den till att sluta lysa genom att ringa bilverkstaden här inte.

Men maken behövde i alla fall inte gå hem tidigt från jobbet då jag ringde och fick en vanlig tid. Akut kändes inte riktigt nödvändigt längre.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 134
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 706
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka