Kattsnack 10

Inget urinstopp vilket vi redan visste men något öm när veterinären tröck på urinblåsan. Eftersom blåsan var tom och liten ska vi tillbaka till veterinären på måndag och ultraljuda en förhoppningsvis full blåsa. Vi vill veta varför han får upprepade besvär.

Han fick en tia för uppförande och temperament. Fantastiskt snäll katt sa veterinären. Vågen visade stadiga 6,3 kg och perfekt hull. Han är en stor kattpöjk bara.

Drömde att Kyra fick vingelsjuka inatt.
Jösses vilken mardröm.
Men hon sitter här och tvättar sig så glatt så.
Vägde henne och hon vägde lite väl mycket så nu måste matte bli hård vod mattilldelningen.
Hon har fri tillgång på torrfoder så det kommer hon få fortsätta med men får minska på blötfodret lite.

Har slängt ut en av Wilmas leksaker idag, igen. 😼

Hon var uppe på diskbänken och letade efter den igår men när jag kom hem och inte såg någon sen eller tidigare idag tänkte jag att den kom undan. Det gjorde den inte, låg på vardagsrumsmattan nära soffan. Var den tagit vägen nu vet jag inte. Jag tror inte någon av hundarna tagit den utan måste varit en fågel. Grimm är bara intresserad av att göra processen kort med de råttor/möss han får tag på, inte äta upp dem och är de redan döda är de ointressanta.

Fasar lite över att någon skulle ligga och börja ruttna innan jag hittar den. 🙀

Hade videobesök med min terapeut i hela 8 minuter och under dessa 8 minuter funderade jag på hur mycket Nicke skulle lyckas ha sönder. Herregud vad han vart jobbig 😾 hallå uppmärksamma MIG! Kan jag gå på luckan till diskmaskin som står på glänt. Kan jag komma in bakom socklarna under skåpen. Kan jag hoppa upp ovanpå tvättpelaren och ha ner allt där. Kan jag få igång Sune också om jag hoppar på honom.
Ahhh nu vart matte klar då kan jag vara lugn igen 😼:meh:

Jag måste lastträna mina katter mer. Toni är inget problem men idag är det Lina som ska åka till veterinären. Hon fick tvingas in i buren och nu är hon väldigt missnöjd. Stackars katt.

Hade videobesök med min terapeut i hela 8 minuter och under dessa 8 minuter funderade jag på hur mycket Nicke skulle lyckas ha sönder. Herregud vad han vart jobbig 😾 hallå uppmärksamma MIG! Kan jag gå på luckan till diskmaskin som står på glänt. Kan jag komma in bakom socklarna under skåpen. Kan jag hoppa upp ovanpå tvättpelaren och ha ner allt där. Kan jag få igång Sune också om jag hoppar på honom.
Ahhh nu vart matte klar då kan jag vara lugn igen 😼:meh:

Hög igenkänningsfaktor. Även om det bara är ett viktigt jobbsamtal - telefonintervju. Svårt att låta proffsig när man har en katt som biter en i fötterna.

Ett andra tips är, ha något på dig på underdelen av kroppen när du har ett webbinarium så du inte behöver springa iväg och rädda något ur papperskorgen när katten gräver fram det och sedan springer iväg och man (jag glömmer) att jag har kameran på och springer efter och visar upp trosorna för de andra deltagarna :meh:

Jag lyckades ge Lina en ögondroppe nyss. Hon satt på golvet och inväntade godiset som jag tagit fram och jag satte mig bakom henne med knäna på vardera sidan om katten. Det gick jättebra trots att hon inte alls ville vara med.

Alltså Cleo! :rofl:

Jag åt just annan frukost än vanligt och Cleo upptäckte att syrad grädde var ännu godare än smoothie. Telefonen ringde o hon hoppade iväg (jag är så tråkig när jag pratar i telefonen). När jag lagt på satte hon sig nedanför sängen (där jag är) och sa att hon faktiskt svälter och kunde tänka sig lite mer grädde tack. :d Så jag tog en klick grädde på ett finger och hon fortsatte sitta nedanför sängen och svälta ihjäl, den stackaren; suktande tittande på grädden på mitt finger, en knapp meter från henne, som jag alltså ”bad” henne att hoppa upp och hämta. :cry: Då låtsades jag att jag tänkte äta upp grädden själv, förde fingret till munnen och ”slickade”. Vafalls? 🙀 sa Cleo och kom hoppande på en tiondels sekund.

Alltså Cleo! :rofl:

Jag åt just annan frukost än vanligt och Cleo upptäckte att syrad grädde var ännu godare än smoothie. Telefonen ringde o hon hoppade iväg (jag är så tråkig när jag pratar i telefonen). När jag lagt på satte hon sig nedanför sängen (där jag är) och sa att hon faktiskt svälter och kunde tänka sig lite mer grädde tack. :d Så jag tog en klick grädde på ett finger och hon fortsatte sitta nedanför sängen och svälta ihjäl, den stackaren; suktande tittande på grädden på mitt finger, en knapp meter från henne, som jag alltså ”bad” henne att hoppa upp och hämta. :cry: Då låtsades jag att jag tänkte äta upp grädden själv, förde fingret till munnen och ”slickade”. Vafalls? 🙀 sa Cleo och kom hoppande på en tiondels sekund.

Jag skulle bara ha ett halvt finger kvar om jag försökte göra detsamma med Megara

Nu är det i princip bestämt att den här lilla damen flyttar hem till mig, kollar försäkringar och vill ha forl med i försäkringen, IF låter rimligt, har ni bra erfarenheter av dom? Eller nåt annat bolag som ersätter forl som är bra

Bifogade filer

• IMG_20240116_102846.webp
    IMG_20240116_102846.webp
    111,7 KB · Visningar: 30
Kalvsylta borde inte vara farligt för en katt? Megara moffade inte i sig alltför mycket. Jag var en idiot och lämnade den på diskbänken för att gå på toa. Hör krasch och när jag springer tillbaka har hon lyckats ha ner den på golvet och äter som hon håller på att svälta ihjäl. Det var den kalvsyltan det.

Nu är det i princip bestämt att den här lilla damen flyttar hem till mig, kollar försäkringar och vill ha forl med i försäkringen, IF låter rimligt, har ni bra erfarenheter av dom? Eller nåt annat bolag som ersätter forl som är bra
Jag har bara goda erfarenheter av IF. Har varit inne med min ena katt flera gånger och de har ersatt allt utan problem, inklusive specialmat och mediciner upp till ett visst belopp. Forl ersätter de fullt ut.

Kalvsylta borde inte vara farligt för en katt? Megara moffade inte i sig alltför mycket. Jag var en idiot och lämnade den på diskbänken för att gå på toa. Hör krasch och när jag springer tillbaka har hon lyckats ha ner den på golvet och äter som hon håller på att svälta ihjäl. Det var den kalvsyltan det.
Det är ju kött, så tror inte det är någon fara.

Något säger mig att jag är extremt tacksam att Megara inte bor hemma hos mig. Jag vet inte vem av oss som hade fått gråa hår först, jag eller katten…

Jag funderade faktiskt på Burma som nästa katt (om sisodär 12-15 år) men nej, det blir nog två beskedliga Cornis Rex kattungar som får öka på antalet gråa hårstrån på ålderns höst.

(Obs, ironi. Jag är övertygad om att Burmor är underbara katter och att Megara är helt rätt katt för dig … men har du verkligen aldrig funderar på en beskedlig kastrerad hankatt?)

Det är ju kött, så tror inte det är någon fara.

Något säger mig att jag är extremt tacksam att Megara inte bor hemma hos mig. Jag vet inte vem av oss som hade fått gråa hår först, jag eller katten…

Jag funderade faktiskt på Burma som nästa katt (om sisodär 12-15 år) men nej, det blir nog två beskedliga Cornis Rex kattungar som får öka på antalet gråa hårstrån på ålderns höst.

(Obs, ironi. Jag är övertygad om att Burmor är underbara katter och att Megara är helt rätt katt för dig … men har du verkligen aldrig funderar på en beskedlig kastrerad hankatt?)

Burmahanar är generellt mer laid back (shhh säg inte det till @kma 😻 ) Men jag älskar mina bruna honor med 'tude. Även om just Megara är ett specialfall. Hon har läst vissa delar av rasbeskrivningen och lagt till x2, andra delar ignorerar hon.

Och låt inte Megara avskräcka dig från burmor! De är verkligen världens underbaraste katter och älskar sina människor. Och är för det mesta inte riktigt lika, hmm, integritetskrävande! som min lilla bruna dam. Hon kommer från samma linjer som Nikita men är totalt olik henne i humör och temperament.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 134
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 706
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka