Kattbilder #5

Möt Isis:
118039293_699943904195460_2257159826176817189_n.jpg

118318640_627247707989492_1095018585798052491_n.jpg

Leverans i mitten av september 😻

@athena_arabians
Tills du har bättre foton, så visste jag att jag hade sett något liknande på den engelska sidan som du kanske kan jämföra med.
tortie-varieties.jpg

tabby-torties.jpg

Det är iallafall de röda rutorna, jag såg inget vitt på fotona?
Och grå säger du, det låter ju som blått.
Så min första gissning: blå creme tabby-sköldpadda.
Det kan vara lila men min Alice är lila creme tabby-sköldpadda och hon har ljusare grått än det jag såg på fotona.

Tog ett foto av Alice ikväll som jag tycker visar hennes färg rätt bra som jämförelse.
20200820_200433.jpg

Hon har rätt mycket creme (har inte lagt märke till det förut! 😍) Men det lila som syns (mest på svansen) är ju lite lilaaktigt, grålila typ.

Jag lärde förresten mig på hemsidan idag att kroppen mörknar hela tiden med åldern med den här point genen, jag trodde att den bara mörknade till en viss gräns. Men Alices färg kommer alltså att bara bli tydligare och tydligare 😍😍😍
En gång i tiden så tyckte jag att det var synd att hennes färg inte syntes så tydligt nämligen, men nu vet jag att det kommer bara att synas mera och mera ... kan man bli kär igen? :love:

@athena_arabians
Tills du har bättre foton, så visste jag att jag hade sett något liknande på den engelska sidan som du kanske kan jämföra med.
tortie-varieties.jpg

tabby-torties.jpg

Det är iallafall de röda rutorna, jag såg inget vitt på fotona?
Och grå säger du, det låter ju som blått.
Så min första gissning: blå creme tabby-sköldpadda.
Det kan vara lila men min Alice är lila creme tabby-sköldpadda och hon har ljusare grått än det jag såg på fotona.

Jag gissar att hon hamnar som minimal blåtabby sköldpaddsfärgad, det är inte mycket creme på henne.

Kattungar är jättesöta men på ett sätt ser jag fram emot att få se vilka personligheter Balder och Iris kommer vara som vuxna. Det är ju trots allt den vuxna katten man kommer tillbringa mest tid med. :)

Pipen var hyperaktiv och väldigt tuff som liten så det var väl tur att han inte hamnade hos en barnfamilj eller någon som inte var kattvan. Vi hade våra duster och jag fick vara väldigt tydlig med att man inte attackerar människor genom att hoppa upp rakt i ansiktet. Men det blev ju myskille av honom också till slut. :heart

Kattungar är jättesöta men på ett sätt ser jag fram emot att få se vilka personligheter Balder och Iris kommer vara som vuxna. Det är ju trots allt den vuxna katten man kommer tillbringa mest tid med. :)

Pipen var hyperaktiv och väldigt tuff som liten så det var väl tur att han inte hamnade hos en barnfamilj eller någon som inte var kattvan. Vi hade våra duster och jag fick vara väldigt tydlig med att man inte attackerar människor genom att hoppa upp rakt i ansiktet. Men det blev ju myskille av honom också till slut. :heart

De är som sagt söta... men jag ser inte fram emot kattunge/ungkattperioden så värst (hängandet i gardiner osv :rofl:). Det är ju som sagt senare man ser deras personlighet.

En sak för mig att ta en kattunge är ju för att jag vill verkligen vänja den vid att resa och gå i koppel eftersom jag vill kunna ta med den överallt när jag jobbar och när jag är hos särbon. Plus att han vill ju att katten ska vara med oss i husbilen :D

Vi träffade faktiskt några på en camping för två år sedan som hade katten med sig och det gick jättebra. Det var den som lyckades smita för att de hade glömt ett fönster öppet. Vi fångade katten (vi satt och åt havskräftor :angel:) och bar över den, de hade inte ens börjat sakna kisse :laugh:

Åh jag håller med er @Speedway och @athena_arabians de är jättesöta men en vuxen katt lockar mer! Det är ju egentligen det jag vill ha och som turligt nog är slutprodukten. Kattungar är mest små förklädda små terrorister :D
Men som @athena_arabians så ska vår också vänjas vid bilåkande och sele så det är nog bäst med en kattunge som vänjer sig direkt.

Ja, det är lite att man står ut med dem för de är så sabla söta! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: startpompe
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka