Kattbilder #5

De är som sagt söta... men jag ser inte fram emot kattunge/ungkattperioden så värst (hängandet i gardiner osv :rofl:). Det är ju som sagt senare man ser deras personlighet.

En sak för mig att ta en kattunge är ju för att jag vill verkligen vänja den vid att resa och gå i koppel eftersom jag vill kunna ta med den överallt när jag jobbar och när jag är hos särbon. Plus att han vill ju att katten ska vara med oss i husbilen :D

Vi träffade faktiskt några på en camping för två år sedan som hade katten med sig och det gick jättebra. Det var den som lyckades smita för att de hade glömt ett fönster öppet. Vi fångade katten (vi satt och åt havskräftor :angel:) och bar över den, de hade inte ens börjat sakna kisse :laugh:
Jag planerar att skaffa husbil inom två år och då kommer katten få hänga med. 😊

De är som sagt söta... men jag ser inte fram emot kattunge/ungkattperioden så värst (hängandet i gardiner osv :rofl:). Det är ju som sagt senare man ser deras personlighet.

En sak för mig att ta en kattunge är ju för att jag vill verkligen vänja den vid att resa och gå i koppel eftersom jag vill kunna ta med den överallt när jag jobbar och när jag är hos särbon. Plus att han vill ju att katten ska vara med oss i husbilen :D

Vi träffade faktiskt några på en camping för två år sedan som hade katten med sig och det gick jättebra. Det var den som lyckades smita för att de hade glömt ett fönster öppet. Vi fångade katten (vi satt och åt havskräftor :angel:) och bar över den, de hade inte ens börjat sakna kisse :laugh:
När är det meningen att denna period ska sluta? Min är snart 3,5 :cautious:

När är det meningen att denna period ska sluta? Min är snart 3,5 :cautious:

Det undrar jag också. Megara är fortfarande en slyngel trots att hon uppnått den mogna åldern av tre år och tre månader. Resa har iofs aldrig varit något problem. Däremot bita i fötterna och på andra kroppsdelar och tugga på allt som går att tuggas på, inklusive men inte begränsat till sladdar, kablar, sandsten, räkningar, böcker, tv bänk, soffor och fåtöljer mm. :meh:

Maggan har blivit en soffkatt 😮
IMG_20200821_182105.webp

En alldeles underbar liten kisse!

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: startpompe
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka