Kaos på vägarna

@Mia_R: O_o Det kvittar ju om det var häst/hästar i, det är dels olagligt och dels definitivt olämpligt i det väglaget!

Jag har dock slutat förvånas över de idiotier man ser på vägarna :meh:
Jag kommer nog aldrig upphöra förvånas, jag ser ständigt galenskaper i trafiken men så är jag ju i Sthlmsområdet och det är många bilar som passerar här. Jag höll ju bara förra veckan på att bli klämd mellan släp och räcke när en långtradare både körde för fort och sen bytte fil innan han ens hade passerat mig. :eek:

Igår när trafiken på motorvägen låg i 65 km/h pga issörja, så ETT fordon körde om hela kön. I ca 100 pinn. Långfärdsbussen.

Jag vet inte om den hade några passagerare i men jag hade inte velat åka med den...

Hur ser det ut hos er? Är det svårframkomligt nu med tanke på det lilla vita som trillar ner :confused:. Borde man inte förbjuda långtradare att köra i snöväder eftersom det är dom som proppar igen vägarna :cool:
Vi har bara problem på den lilla väg som hyresvärden ska sköta, den blir inte plogad:rage:

Igår när trafiken på motorvägen låg i 65 km/h pga issörja, så ETT fordon körde om hela kön. I ca 100 pinn. Långfärdsbussen.

Jag vet inte om den hade några passagerare i men jag hade inte velat åka med den...

Beroende på väglag så har faktiskt bussen lättare att ta sig fram. Är det modd med lagom "motstånd" så gör bussens tyngd att den sjunker igenom istället för att halka på den som bilarna gör.

Toppen, då är det ju bara att hänga på. Placera det ena hjulparet i ett av bussens hjulspår så funkar det bra ;)

Beroende på väglag så har faktiskt bussen lättare att ta sig fram. Är det modd med lagom "motstånd" så gör bussens tyngd att den sjunker igenom istället för att halka på den som bilarna gör.

Jag vet inte, men övriga bussar och lastbilar och sådär kröp fram med resten av trafiken. Det var heller inte bara moddigt utan det var isigt med, men för all del så lyckades den ju köra om utan att sladda.

Luleå har fått snörekord :D :D
113 cm!

Går förvånansvärt bra att köra trots gammal volvo med bakhjulsdrift. Det enda är att jag körde fast på min egen parkering p.g.a dålig plogning!

Jag vet inte, men övriga bussar och lastbilar och sådär kröp fram med resten av trafiken. Det var heller inte bara moddigt utan det var isigt med, men för all del så lyckades den ju köra om utan att sladda.

Det är mycket lättare att köra buss i sådant väglag som det är nu än bil.
Och de flesta bussar idag har bra vinterdäck.

*kl

Olycka vid vår avfart idag, de har varit upp i järnräcket och en åkte helikopter och minst två ambulans.

I de efterföljande köerna håller alla bra avstånd utom en som får väja ut i mitten när köslutet uppstår. Han sitter fast rejält.

Polisen såg måttligt road ut kan jag säga.

Om jag såg rätt var det lokalt norrland. Tack o lov, jag har snö så det räcker för resten av säsongen.

Vi vill inte heller ha den! :crazy: Snön alltså.
Vi har alldeles tillräckligt tack, räcker snart över lillbastun ute på gården. :D

Hur går det för resten av alla norrlänningar? Ca 2000 hushåll utan ström enligt vattenfall.

Vi vill inte heller ha den! :crazy: Snön alltså.
Vi har alldeles tillräckligt tack, räcker snart över lillbastun ute på gården. :D

Hur går det för resten av alla norrlänningar? Ca 2000 hushåll utan ström enligt vattenfall.
Här blåser det bra men är inte lika illa som längre norrut. Polisen varnar de i malmfälten och inlandet för att ge sig ut. Plogbilarna har svårt att ta sig fram.
Jag hoppas det lugnar ner sig till i morgon då jag ska på tävling. Är det som det är nu så blir det inget. Ger mig inte ut på vägen med häst och släp i den här blåsten.

Ole var visst förbaskad i natt.... Ingen snö kom ner, men den kom farande från alla öppna ytor! Min väg ligger ca en meter under marknivå en bit, där hade snön packat på rätt rejält! Tog grannen 2 timmar att skopa bort den med traktor.
I stort sett alla mindre vägar i trakten var helt igendrivna, massor av fastkörda bilar och en plogbil i diket..
Tur att chefen kunde ta utsläppet då jag satt fast hemma (dock fastnade även denna i en driva, dock närmare stallet )
Får bli eftermiddagsmockning, ingen idé att ge sig ut innan vägarna är fria...

Kaos är väl att ta i. Visserligen är gräsmattorna i Tierp vita men annars så är det mest blött.
Jamen du får väl ge kaoset en chans, det har ju nyss börjat. Vänta bara om några timmar när folk börjar köra av på E4:an bara för att dom inte märkte att det är kaos på ingång

Vi har haft tö och sol i flera dagar och det börjar vara vår.

Och så idag ångrar sig vädergudarna och släpper ner blötsnö. Osjysst beteende tycker jag.

jag har gamla dåliga odubbade vinterdäck och vill bli av med dem så fort det går. De är helt värdelösa på ishalka och på några cm blötsnö.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 676
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym