Kaos på vägarna

Är väldigt glad att jag tog in hästarna i går, det stormade ju helt galet här :nailbiting: Jag kunde inte ens öppna ytterdörren i går kväll pga av Egon :eek: (bor mitt på östgötaslätten)
Det var alla årstider här i går, plusgrader, minusgrader, mulet, solsken, uppehåll, snö, regn, blåst, och vindstilla. Variation i vädret ska vara bra har jag hört :p
I dag är det ca 2-3 minus, vindstilla och världen är vackert täckt av snö :love:
Helt ok på vägarna och endast en del stora grenar som blåst ner här och i stallet :up:

Ja igår var det en salig blandning av väder. Här blåser det fortfarande lite, är halvklart/mulet och 3 plus. Men i em kunde det bli regn som sen övergår till snö och kallt inattO_o

Undrar om jag ska ladda bilbatteriet ikväll. Den har ju på sistone strejkat så fort det är några minus kallt. :grin:

Värmare klar att användas i alla bilar o traktor. Det är en rätt skön känsla att kliva in i en varm isfri maskin när det är 10 grader kallt ute och har snöat på natten. brukar ha en 25 grader i kupén.
Då sitter man i skjorta och jeans när man kör snö, och utanför regerar kung Bore :)

Kan inte låta bli att förundras när jag är ute och kör, som nu ikväll på väg till jobbet. De avstånd som hålls på ett snöigt E4, kvällstid och med snöfall, hade inte fungerat ens en solig och fin sommardag med torr asfalt. Har folk ingen som helst fantasi eller förmåga att tänka i flera steg? :confused:

Lagom som man somnat ringer telefonen. En bil med maskindelar har havererat straxt söder om Hamburg.
Håller på att fixa en stor thermos kaffe, satt på värmen på pick-uppen och drar om ngn 1/2 timme.
8 trevliga timmar ner :) och 8 lika trevliga hem.
Verkstan ska ha grejorna i morgon förmidag, tur att vi är två i bilen.
fi f*n,,,,,
10 grader minus här, 2 grader minus Småland , 7 grader o regn köpendanmark, snacka om variationer.

Brukar ju vara så, åkte till Norrtälje och det kändes rejält i bussen där det var oplogat och spårigt.
Under natten kom betydligt mer snö men den har de inte brytt sig om att ploga...

Kan inte låta bli att förundras när jag är ute och kör, som nu ikväll på väg till jobbet. De avstånd som hålls på ett snöigt E4, kvällstid och med snöfall, hade inte fungerat ens en solig och fin sommardag med torr asfalt. Har folk ingen som helst fantasi eller förmåga att tänka i flera steg? :confused:
Hade dom takbox på taket?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar