Kaos på vägarna

Bor i norra Norrbotten, här har det kommit 120cm snö under senaste dygnet på vissa platser. Hos oss skulle jag tippa på 70cm. Har varit dålig sikt och en del större olyckor med bussar, plogbilar, lastbilar osv...

Här vid Upplandskusten har det inte kommit en endaste snöflinga.

Jag förvarnade jobbet tidigare idag om att vi får se hur bra det tar att ta sig dit imorgon. Känns just nu jävligt onödigt. Vindstilla och det singlar ner några snöflingor. Men vi får väl se imorgon bitti. Än är prognosen rena skämtet mot verkligheten dock...

(Också Uppland, dock några mil inåt landet från lil-sis. Men får kusten skit brukar det gälla oss. Får kusten fint gäller det inte oss..)

Här i Örebro har det snöat en hel del nu ikväll. I förmiddags var det stora gröna fläckar där allt töat bort, nu är allt vitt igen.

Harom dagen kom det over 2 meter sno i norra New York pa mindre an 6 timmar. Medan har dar jag bor lyser solen och ingen sno ... men nar snon kommer blir det kaos med nagra decimeter. Jag gissar att hur mycket kaos det blir egentligen handlar om hur van man ar att ta hand om snon. ;)

Jag förvarnade jobbet tidigare idag om att vi får se hur bra det tar att ta sig dit imorgon. Känns just nu jävligt onödigt. Vindstilla och det singlar ner några snöflingor. Men vi får väl se imorgon bitti. Än är prognosen rena skämtet mot verkligheten dock...

(Också Uppland, dock några mil inåt landet från lil-sis. Men får kusten skit brukar det gälla oss. Får kusten fint gäller det inte oss..)

Jag känner att det var bra att vi fick på dragkroken på nya bilen eftersom vi ska iväg med släpet om en stund :D

Ett stilla snöfall som enligt SMHI ska pågå oabrutet ända till måndag lunch.
Grrr.

Jag gillar att skotta snö om det är lite. Inte mastiga plogvallar eller stora ytor. Kroppen gör ont redan vid blotta tanken....

Drygt 2 dm blöt snö här, men kommer mer
Men det var värre på motorvägen norr om Uppsala här ikväll. Inte mer snö, tvärtom. Men väglaget.. Trafiken låg i 65 km/h. En issörja gjorde det lite spännande att försöka hålla hyfsat rak kurs.

Jag var uppriktigt irriterad och nära att ringa och anmäla den som körde i över 100 km/h med hästbuss och påkopplad trailer igår kväll på E4:an. Inte nog med att det föll en massa blötsnö, var en del trafik, det var även hastighetsbegränsat till 80 km/h. Jag hoppas verkligen att det inte var några hästar lastade, jag ville då inte köra i 100 km/h under de förhållande som rådde då. :crazy:

Hemma hade det hunnit komma ca 1 dm packad blötsnö under dagen. :wtf:

@Mia_R: O_o Det kvittar ju om det var häst/hästar i, det är dels olagligt och dels definitivt olämpligt i det väglaget!

Jag har dock slutat förvånas över de idiotier man ser på vägarna :meh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 676
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar