Kaos på vägarna

Nej det här är flodamål, Floda socken i Södermanland och lite från Gryts socken nära Malmköping som bara ligger ett par tre mil från varann.

Nu är vi uppe i 1 tim utan ljus och maten fick färdiglagas på kaminen,inte en enda elgubbebil har sett heller,undrar om det är ide att ringa o pipa,jag ville ju se en film på tv som började kl 21
Elverk is the shit, jag har 2 st. och 3 stora växelriktare, gasolkök, stekbord för gasol, vedspis, kamin och så både fotogenkök, fotogenlykta special med kokplatta ovanpå som båda är ombyggda för dieseldrift och karbidlykta så här klarar jag mig "ett litet tag" iallafall. :)

*Vadå "mobiliseringsförråd"?* :angel:

Här kommer det införskaffas ett diselelverk när jag flyttar till andra huset, för så här blir det varje gång det fläktar lite.:devil:

Nu är vi uppe i 1 tim utan ljus och maten fick färdiglagas på kaminen,inte en enda elgubbebil har sett heller,undrar om det är ide att ringa o pipa,jag ville ju se en film på tv som började kl 21

1 timme??? Vi var utan ström i 17 DAGAR när stormen Gudrun drog fram. Det glömmer jag aldrig... Men sedan dess har alla ledningar grävts ner så nu har vi aldrig strömavbrott :) ! Tror att det hänt EN gång sedan Gudrun.

Suckar djupt , :banghead::banghead: och efter drygt 2 tim i mörker så säger sig elbolaget inte ha vetskap om mörkret trots att dom visste om driftstoppet ca 1km bort, vilket också gör att jag inte är hjälpt av att köra ner till mitt nya hus och nu är batteriet snart slut i datorn.
Kan man ladda datorn med med någon sladd jag äger med hjälp av bilen? @MacGyver ?

Suckar djupt , :banghead::banghead: och efter drygt 2 tim i mörker så säger sig elbolaget inte ha vetskap om mörkret trots att dom visste om driftstoppet ca 1km bort, vilket också gör att jag inte är hjälpt av att köra ner till mitt nya hus och nu är batteriet snart slut i datorn.
Kan man ladda datorn med med någon sladd jag äger med hjälp av bilen? @MacGyver ?
Javisst men bara om du har det förberett men då borde du veta hur det går till. Det finns omvandlare från bilens spänning till datorns spänning men dom brukar vara dyrare än att köpa en billig växelriktare på Biltema som gör om 12 volt till 220 och så kör du med ordinarie laddaren. Billigast men inte bäst pga. förluster och sen kanske inte datorladdaren gillar "modifierad" sinusvåg.

Dom växelriktarna jag har går lös på 10,000:- ungefär och den stora på nästan 50 papp. :)

Här kommer det införskaffas ett diselelverk när jag flyttar till andra huset, för så här blir det varje gång det fläktar lite.:devil:
Köp inte för litet bara, mitt är ett 3-fasverk på 20 ampere kontinuerligt effektuttag och köptes billigt pga. att det hamnat i Europa istället för Amerika och är därför inte "CP-godkänt" i Lilla landet Mellanmjölk.

Här mitt inne i stockholm har sikten varit dåligt men det är bra nu, vi fick ca 1,5 cm och plogbilen drog ett par vändor på gatan nedanför straxt efter 23, väldigt nödvändigt...

Enligt en facebook-bekant blåste det 33,5 m/s på högbron (Öresundsbron) med vindbyar på 43,5 m/s. Här i Lund tar det i ordentligt också..

Jodå det har vi men inte på gatan nedanför mig där de plogat den stackars milimetern gegga 3 gånger sedan 23 och det
slutade snöa för flera timmar sedan så det känns rätt onödigt speciellt med tanke på att det mesta redan smält bort

Jodå det har vi men inte på gatan nedanför mig där de plogat den stackars milimetern gegga 3 gånger sedan 23 och det
slutade snöa för flera timmar sedan så det känns rätt onödigt speciellt med tanke på att det mesta redan smält bort
Lite utanför stan är det betydligt mer än 1,5 cm! Bussar får ju väldigt svårt att ta sig fram om det är minsta lilla snötäcke.

Jag var just ute med hunden och det är kaos över hela vägen, dock är det inte halt eller vitt utan snöplogen behöver bytas mot en sop.
Kunde samtidigt se att jag hade nog tur som en tokig som fick tillbaka strömmen, i byn (5 hus,1 kyrka,1 skola) lyser alla husen och dom flesta lyktstolparna, men alla hushåll på andra sidan åkern och nere vid göta kanal, lever fortfarande i mörker.

Jag var just ute med hunden och det är kaos över hela vägen, dock är det inte halt eller vitt utan snöplogen behöver bytas mot en sop.
Kunde samtidigt se att jag hade nog tur som en tokig som fick tillbaka strömmen, i byn (5 hus,1 kyrka,1 skola) lyser alla husen och dom flesta lyktstolparna, men alla hushåll på andra sidan åkern och nere vid göta kanal, lever fortfarande i mörker.
Nu däremot är det ett vitt kaos på vägen,va f-n :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar