Kaos på vägarna

Här hotar dom mest med blåst,men blir det för mycket snö eller drev så får jag antingen dra upp bilen ur diket med traktorn eller gå hem från nya huset där jag tänkte tapetsera köket i morgon.
Jag kör fortfarande på sommardäck :angel:

Snökaos är det inte förrän snön räcker till knäna. Jag är ju uppväxt med sommardäck året runt och delvis oplogade och definitivt osandade vägar på väg till jobbet på 80-talet så 20-30 cm snö på natten var ju inget ovanligt men fram kom jag alltid, och hem också. Det gäller att köra efter väglaget och inte efter skyltarna (om dom ens syntes efter nattens snöpåslag).
Instämmer!

I Uddevalla anser sig folk a rätt att köra bil även när vattnet går över motorhuven
det är ju deras vägar

Där är problemet att ån i centrum går ut i havet men blåsten trycker tillbaka vattnet in i centrum och där översvämmas det
på det allra värsta stället som alltid är översvämmat vid blåst ska de bygga ett nytt badhus.
komiskt jag vet

Normal skånsk blåst än så länge ,lite regnskurar och flera plusgrader

Här i nordöstra Skåne blåser det mer än "normal skånsk blåst". Det har knakat rejält i huset några gånger... Men, visst, på sätt och vis var vädret äckligare i förmiddags när det ösregnade i snöslasket!

Norr om Uppsala har det än så länge kommit ca 15 cm snö. Lite blåst men inte så farligt så ingen väldig drivbildning. Inga problem att köra bil om man tar det lugnt.

Jag blir så trött på alla dessa idioter som drar igång vindrutetorkaren och skiter i att sopa av bilen ... varken lyktor eller blinkers syns men ut i trafiken ska de. :mad: :down:

Och där blåste dom ut ljuset, suck!
Vårt ljus försvann i en minut ungefär, nu är det här igen. Det blåser och blåser, vår väderstation har visat 11.5 m/s som mest, men det är någon slags medelvärde, jag skulle tippa på att byarna har varit uppe i åtminstone 25 m/S.

Nu är vi uppe i 1 tim utan ljus och maten fick färdiglagas på kaminen,inte en enda elgubbebil har sett heller,undrar om det är ide att ringa o pipa,jag ville ju se en film på tv som började kl 21

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix