Kaos på vägarna

Det jag inte fattar är VARFÖR man ger sig ut på vägen med sommardäck när det varit så många varningar från flera håll?! :crazy:

Jag förstår om man har något viktigt man ska göra men är det så viktigt kanske man skulle ha bytt däck redan. Plus att det viktigaste är ju faktiskt att komma fram och fortfarande vara vid liv...
Men det är ju som jag nyss sa, folk märker inte att det snöar förren dom ligger i diket. Å då säger dom, å fan det var viss halt :cautious:

Själv så kör jag på vinterdäcken sedan i fredags, hade bilen inne på verkstan så de fick som omväxling sköta bytet åt mig när de ändå höll på att fixa en krånglande ABS innan vintern. Kändes fint att köra till jobbet i em och ännu bättre nu när jag ska hem ikväll. :up:

Men smolket i bägaren är som vanligt de som inte orkar sopa av bilen utan förlitar sig på vindrutetorkarna och sitter med cm-tjocka lager där torkarna inte tar. :mad:

Snökaos är det inte förrän snön räcker till knäna. Jag är ju uppväxt med sommardäck året runt och delvis oplogade och definitivt osandade vägar på väg till jobbet på 80-talet så 20-30 cm snö på natten var ju inget ovanligt men fram kom jag alltid, och hem också. Det gäller att köra efter väglaget och inte efter skyltarna (om dom ens syntes efter nattens snöpåslag).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar