Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

HA! Nu var jag före gammeln! Han börjar bli senil nu, gissar jag! ;)
Din lilla pudding där ;). Är det kaos på gång :crazy: Var, när hur.

*Tittar ut* Nä här är det bara lite snöflingor som dalar ner. Går o lägger mig igen nu *Gäsp*

Nyköping är alltid fint :D

Men det börjar bli lite väl lerigt av allt regnande, tyvärr, men det ser fortfarande ut att vara typ November :p

Samma här, U-V, Märsta, Vallentuna, Brottby, Norrtälje. Igår kväll regnade det ordentligt o blåste. Nu ligger det ett tunt lager snö.
Varning för halka i Sthlms området för hela helgen enligt vädret på TV1 nyss. Jag skulle absolut övernatta.

Din lilla pudding där ;). Är det kaos på gång :crazy: Var, när hur.

*Tittar ut* Nä här är det bara lite snöflingor som dalar ner. Går o lägger mig igen nu *Gäsp*

Hahahahah! Mycket har jag blivit kallad, men pudding var nytt! :D

Det var klass 2 varning i natt i Skåne. Men så himlans mycket blåste det inte här, var nog värre på typ Österlen eller så. :)

Nyköping är alltid fint :D

Men det börjar bli lite väl lerigt av allt regnande, tyvärr, men det ser fortfarande ut att vara typ November :p

Vilken tur att det är fint även i leriga november :D Är det inte finare när det snöat, på skog och sånt i närheten?

*längtar*

Hahahahah! Mycket har jag blivit kallad, men pudding var nytt! :D

Det var klass 2 varning i natt i Skåne. Men så himlans mycket blåste det inte här, var nog värre på typ Österlen eller så. :)
Är det nåt kaos nån stans eller

*kl

Lite snårigt är det allt med transporten, e4n är inte alls så välplogad som den borde vara.

Suck.

Sambon lär förväntas köra sin snöröjning idag. Det tar ungefär åtta timmar att köra hans vända = det lär inte bli någon tripp till Småland och hämta häst idag.

Suck.

Sambon lär förväntas köra sin snöröjning idag. Det tar ungefär åtta timmar att köra hans vända = det lär inte bli någon tripp till Småland och hämta häst idag.

Aha, är det så snö ser ut!!!!

kl

Klassvarning i Skånelandet i dag pga vindarna. Vad fasen, kan de inte sluta varna, det blåser alltid mer eller mindre i Skåne ju :D

Det regnar i alla fall inte.

Aha, är det så snö ser ut!!!!

kl

Klassvarning i Skånelandet i dag pga vindarna. Vad fasen, kan de inte sluta varna, det blåser alltid mer eller mindre i Skåne ju :D

Det regnar i alla fall inte.
Nytt kaos på väg in i natt :D:bump:

kl
Vägen till jobbet var lagom rolig, massa puder överallt som däcken inte fick fäste i, trotts sprillans dubbdäck av ett bättre märke o 4WD.

Var då? Här i Skåne är det inte klass 1 varning längre! Men det har ju knappt blåst i dag, så det förstår jag!:D

Hos oss har det blåst. När jag och dottern var i stallet vid lunch så kunde hon inte köra sin lilla skottkärra för den bara välte av blåsten. (För övrigt höll hon själv på att välta när det var kraftiga vindbyar :p )

*kl

Vi hämtade hästen igår iaf. Åkte E4, 32, E22 och så
E4 igen, inga större problem.

Men hemma var det ca 3dm snö och det har kommit minst 3dm till idag, man ser bara svanstippen på Russelln :D

Hos oss har det blåst. När jag och dottern var i stallet vid lunch så kunde hon inte köra sin lilla skottkärra för den bara välte av blåsten. (För övrigt höll hon själv på att välta när det var kraftiga vindbyar :p )

Ja, visst har det blåst, men inte så att det hade behövts varning. :D Var också i stallet och den tomma vattenhinken var rätt lätt om man säger så! 2,5 åriga systerdottern likaså! Men hon var lika glad för det och kallade på hästen "Ia, vi kommer med vatten nuuuu" :D

Ja, visst har det blåst, men inte så att det hade behövts varning. :D Var också i stallet och den tomma vattenhinken var rätt lätt om man säger så! 2,5 åriga systerdottern likaså! Men hon var lika glad för det och kallade på hästen "Ia, vi kommer med vatten nuuuu" :D
I Skåne blåser det ju alltid men det var faktiskt mer än vanligt :p Men varning, njaeä, kanske inte ändå.
Hihi, hoppas att hästen blev tacksam :D

Var då? Här i Skåne är det inte klass 1 varning längre! Men det har ju knappt blåst i dag, så det förstår jag!:D
Här var der snöstorm och fullt kaos på vägarna sent igår kväll :crazy: Massor med olyckor. Folk märkte inte att det var snöstorm för dom körde ju 120 iaf på motorvägen O_o

Här var der snöstorm och fullt kaos på vägarna sent igår kväll :crazy: Massor med olyckor. Folk märkte inte att det var snöstorm för dom körde ju 120 iaf på motorvägen O_o

Nu vet jag inte var här är, men om det singlar ner vitt från luften betyder det att det är halt :D

Här är det 6 minusgrader. Har frusit som en gnu i natt trots pyjamas, täcke och hästens yllefilt och värme i huset. Och 6 minusgrader är ändå inte kallt!

Men vad skönt måste jag säga, då försvinner ju leran!!!!!!! Äntligen slipper hästens ben försvinna i lera och vatten :D:banana::bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 380
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 692
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar