Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Nu vet jag inte var här är, men om det singlar ner vitt från luften betyder det att det är halt :D

Här är det 6 minusgrader. Har frusit som en gnu i natt trots pyjamas, täcke och hästens yllefilt och värme i huset. Och 6 minusgrader är ändå inte kallt!

Men vad skönt måste jag säga, då försvinner ju leran!!!!!!! Äntligen slipper hästens ben försvinna i lera och vatten :D:banana::bump:
Perfekt.
Nu fick jag göra inlägg 1000 här :D:bump:

Temperaturen sjönk igår em. Så skyndade ut till stallet på em och tog in hästarna. Skulle brodda, gick väl inte så bra. Hovslagaren hade glömt att gänga ur broddhållen bak på skorna. Var bara glömma att brodda bak:mad:

Men bytte hage iaf till den lilla. Hästarna var rätt glada att slippa träsket de stått i innan:crazy:
Fördelen med kylan, slipper leran.

*kl

Vi hämtade hästen igår iaf. Åkte E4, 32, E22 och så
E4 igen, inga större problem.

Men hemma var det ca 3dm snö och det har kommit minst 3dm till idag, man ser bara svanstippen på Russelln :D
Här är det nu kaos i busstrafiken, förseningar upp till 30 min här i stan :banghead:

Jag tror ordet är rusningstrafik.

Det största problemet när man kör buss i Uppsala är alla bilar som snigelkör :eek:

Nu vet jag inte var här är, men om det singlar ner vitt från luften betyder det att det är halt :D

Här är det 6 minusgrader. Har frusit som en gnu i natt trots pyjamas, täcke och hästens yllefilt och värme i huset. Och 6 minusgrader är ändå inte kallt!

Men vad skönt måste jag säga, då försvinner ju leran!!!!!!! Äntligen slipper hästens ben försvinna i lera och vatten :D:banana::bump:

Nytt kaos på väg in :crazy:

Det verkar vara det! Men inte på tåget, har jag märkt. Eller ja, inte när jag åkte, de gick till och med i tid!!! Men det snöar i alla fall. Om man nu ska kalla snö för kaos.

Som vanligt (...) är det långtradarna som ställer till det på de skånska vägarna. De kasar kors o tvärs över vägbanorna och idag har de orsakat olyckor på både E6, E 22 och Ytttre Ringvägen runt Malmö. Och det har inte ens varit mycket snö, bara halka och snörök.

Ska ut o köra i kväll ,jobbar natt . Jag kan bara hålla med det är oftast långtradare som far som vantar ,en sån vill man ju in te gärna ha närkontakt med så frågan är vilket som är bäst större vägar med långtradartrafik eller liten backig och slingrig väg ,garanterat oplpgad med mycket öppna fält

Jag hade nog valt en större väg, trots långtradar-trafik. Liten, oplogad väg längs öppna fält har en tendens att försvinna i drivorna. Välj i så fall en väg med många snöpinnar så att du inte hamnar ute i stycket!

Som vanligt (...) är det långtradarna som ställer till det på de skånska vägarna. De kasar kors o tvärs över vägbanorna och idag har de orsakat olyckor på både E6, E 22 och Ytttre Ringvägen runt Malmö. Och det har inte ens varit mycket snö, bara halka och snörök.
Jo för 1010 inlägg sedan sa jag att borde man inte förbjuda långtradare eftersom det är dom som ställer till det i trafiken ;)

Det har jag nog alltid tyckt, iaf att de ska begränsas kraftigt och tunga transporter ska läggas över på järnvägen istället så långt det går. Utomlands går det ju att tidsbegränsa vilka tider på dygnet de får köra och staten borde ge mer pengar till en utbyggnad av järnvägen och skicka godset till olika utkörningsstationer.

Färre döda i trafiken och mindre slitage på vägarna, förutom den ekonomiska och ekologiska aspekten. :)

KL

I gar var det 20*C och jag gick i shorts ... i dag vantar vi enligt vader prognosen att fa 12 - 15 cm sno.:crazy:
Det blir nog ganska tomt pa vagarna, tack och lov!

Jodå, det är kaos i Skåne. Flera stora vägar avstängda (E22 & E65) p g a olyckor. Blåst, snö och drivbildning. Snorhalt överallt (tunn ishinna på snö och modd). Några futtiga minusgrader.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 378
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar