Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Jag hoppas att vi åtminstone är tillräckligt många på morgonen så avdelningarna kan öppnas. Det är inte kul för vakthavande befäl att behöva hålla kvar nattpersonalen :(

Men nu kan det väl ändå inte finnas fler träd vid tågledningarna?! Alla har väl trillat under höstens stormar... :p

Vet ni hur det kommer se ut i morgon och på Lördag mellan Nyköping och Norrtälje? Ska åka och hämta får under helgen är planen... :o

Vet ni hur det kommer se ut i morgon och på Lördag mellan Nyköping och Norrtälje? Ska åka och hämta får under helgen är planen... :o

I Nyköping i morgon ska det vara snöblandat regn och plusgrader på förmiddagen och minus (4-6) och ingen regn på eftermiddagen. På lördag 6-7 minusgrader och snö under natten bara. Svag vind!

Ta mig inte på orden, jag kollade på yr.no :D Jag brukar spana där, för det är kul att se väderskillnaden! Medan det är minusgrader där nästa vecka är det en massa plusgrader här! I Eslöv under fredag och lördag är det 5 plusgrader och regn!

Senast ändrad:

Jag hoppas att vi åtminstone är tillräckligt många på morgonen så avdelningarna kan öppnas. Det är inte kul för vakthavande befäl att behöva hålla kvar nattpersonalen :(

Men det blåser knappt ännu! :crazy: Undrar varför det är klass 2 utan vind? Eller ja, blåser gör det ju men jag hade inte ens tänkt mig klass 1 på det här!

Man kan ju tycka det men det kommer säkert finnas något snabbväxande träd som har vuxit upp de senaste veckorna :p

Man kan ju tycka det men det kommer säkert finnas något snabbväxande träd som har vuxit upp de senaste veckorna :p

Eller alla träd som står på tre kvart :p

Jag tycker inte att det blåser jätte mycket men vi får väl se. Blir nog en lugn dag eftersom jag inte jobbar på järnvägen längre :(

Nej det blåser inte jättemycket men det blåser mer nu än tidigare märkte jag :D

Tack! :) Hur skulle ni välja att göra - åka fredag eftermiddag och övernatta där till lördagen för att åka hem lördag em, eller åka lördag morgon och åka hem lördag em? (Ursprungsplanen är den första, men vi börjar fnula på vad som är bäst...)

Oj, det beror ju helt på hur övernattningen skulle se ut! :) Men jag hade nog tagit allt på en och samma dag kanske. :)

Övernattningen blir då antingen hos min vän som ska åka med, eller på gården där vi ska hämta dem (vilket också är vänner till mig), jag måste hur som helst åka och hämta bilen i morgon. Så ja, det blir väl bäst i morgon ändå... Då slipper man stressa :p

Får å får, klart de får men det håller inte, så av praktiska skäl används det inte (än). Dubben skulle nötas ner på nolltid (speciellt när 60ton ska bäras upp). Istället kör de med typ av djupt grovmönstrade friktionsdäck. Sen är dubb halt på bar asfalt också. Finns nog många för och nackdelar med båda.
Lagen säger bara att det är vinterdäck på drivaxlarna på de tunga fordonen.

Mer finns att läsa här: vinterdäck :)

Övernattningen blir då antingen hos min vän som ska åka med, eller på gården där vi ska hämta dem (vilket också är vänner till mig), jag måste hur som helst åka och hämta bilen i morgon. Så ja, det blir väl bäst i morgon ändå... Då slipper man stressa :p

Ha en trevlig resa! :)
Är Nyköping fint så här i det grå vädret?

Nyköping är alltid fint :D

Men det börjar bli lite väl lerigt av allt regnande, tyvärr, men det ser fortfarande ut att vara typ November :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 692
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17