Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

kl.

Igår kom det en dm snö igen. Jag skottade vår infart och sopade av bilen redan igår för att jag skulle iväg i morse. Det första som hände när jag skulle köra iväg var att jag körde fast i snövallen. Allt är ju bara vit, vitt, vitt så jag körde en dm fel, d.v.s. ena bakhjulet hamnade över dikeskanten när jag backade ut på vägen. Jag lyckades dock ta mig loss på egen hand.

Sedan körde jag fast två gånger till vid stallet för att det var oplogat. Bläh... Jag borde ha gått sista biten. Det är bra att vara efterklok. Tur att jag hade en skyffel i bilen och sedan var det bara att ta sats uppför backen som knappt är någon backe. Men det tog nog en halvtimme extra att komma därifrån.

Nu är jag inte alls sugen på att åka hemifrån mer idag, men jag har ridning inbokat på ena medishästen så jag får lov att göra det ändå. Dessutom måste jag tanka bilen och närmaste macken ligger på en ö så jag måste ta färjan över. Usch, jag vill inte åka färja heller. :crazy:

*kl Nu ere halt! Typ så att det inte går att köra. Står i Lövstalöt och väntar på avgång...

Hur ser det ut hos er? Är det svårframkomligt nu med tanke på det lilla vita som trillar ner :confused:. Borde man inte förbjuda långtradare att köra i snöväder eftersom det är dom som proppar igen vägarna :cool:

golit meddelar att Sthlmarna golit till är återigen firat golits an- och avfärd genom att lägga sig i mittfilen.

Visst är det praktiskt, så har vi vår gräddfil = vänsterfilen, för oss själva med ett fåtal andra. :D

*kl Nu ere halt! Typ så att det inte går att köra. Står i Lövstalöt och väntar på avgång...

Det är aldrig för halt för att köra och glider du ner i diket från stillastående så har du kört för sakta. :idea:

Du ska kunna stanna inom synfältet, kan du inte det så har du gjort dig skyldig till vårdslöshet i trafik om nåt händer.

Du kan få ta del av ett annat kaos som hör vintern till. Vi exporterade vinterkräksjukan med mannens släktingar, dom bor i dina trakter ;)
Dom hann iaf hem innan det bröt ut :D

Var inte helt otrevligt idag. röjde vägen upp till en jaktstuga eftersom ngr danskar ska vara där över nyårshelgen. kom dit vid tiotiden.
Då var de redan där.

Kaffe, smörgås och EN lille en + lite trevligt umgänge satt inte helt fel.

Fast där var inte sikten dålig, de måste ha kastat sig upp på vägen el nåt.

Möjligt, det vet du nog bättre än mig. Jag hörde det på 08 nyheterna i P3 o 08.30 i Radio Uppland, kl 08 var det ff becksvart o av alla jag hörde som kört till o från jobbet den morgonen var vädret likartat på flera mils omkrets.

Med slunga behöver du varken bry dig om staket, postlådor eller cyklar, det finns nämligen inget av detta kvar att bry sig om när man röjt klart. ;)

Men jag vill ju ha min post och brevbäraren svär åt mig när postlådan inte sitter korrekt (det är nästan så jag kan höra honom när jag läser hans lappar :o) så jag hade ett jädrans jobb att få upp min låda så den passade honom.:cry: Nu är den upptejpad....:crazy:

Och hästar!
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1174868
När jag åkte hem från jobbet igår morse så var här ca 2 deci nysnö på oplogade vägar o sikten var lika med 0 pga ymnigt snöande o stormbyar, en häst utan reflexer på sig hade jag förmodligen inte sett.

Det är sanslöst hur korkade ryttare kan vara!! Häromdagen mötte vi tre hästar med ryttare och en svart hund. Hunden såg vi inte förrän den sprang förbi bilen och hästarna såg någon liten reflex på ryttarna, inte en endaste på hästarna! Nu körde vi inte fort då vägen inte tillåter det, men vad i all sin dar tänker hästfolk med? Röven?

Var inte helt otrevligt idag. röjde vägen upp till en jaktstuga eftersom ngr danskar ska vara där över nyårshelgen. kom dit vid tiotiden.
Då var de redan där.

Kaffe, smörgås och EN lille en + lite trevligt umgänge satt inte helt fel.

Visst är vi utlänningar trevliga :D:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix