Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Här snöar det och är snorhalt igen :love:

Samma här då, medans jag satt i bilen 15 min på väg till affären så kom det inte tre rapporter om olyckor på vägarna. Värst lät den som handlade om en buss som hade kört in i en stillstående lastbil och flera ambulanser på väg till platsen. Jag hoppas att de kunde åka tillbaka utan skadade.
*edit* det var visst tre förda till sjukhus, chaufförerna i lastbil och buss och en passagerar. :(

Senast ändrad:

*kl*

Läste precis aftonblaskan om att det varit en redig jäkla krock i skåne nyss. Massor av bilar inblandade och det är uppenbarligen kaos på platsen. Hoppas, hoppas att antalet skadade och dödsfall kan hållas nere!

Ja vilken läskig krock det verkar ha varit på E4.an utanför Klippan. Usch.
Jag är väldigt glad att min sambo som ofta är ute på vägarna inte ens är i Sverige nu

Jättetrist men det är tyvärr sånt som kommer att bli vanligare o vanligare i trafiken, även här i Sverige.

Iaf så länge folk inte inser vikten av att hålla avstånd och att öka detta väsentligt vid dåligt väglag.

//Tjôta som är förundrad över att folk har kortare avstånd till framförvarande bil på motorvägen än framför dem på färjor:confused:

Varit inne på lokaltidningens hemsida och även de större tidningarnas, bilderna är verkligen inte trevliga :crazy: Läste att en bil hade puttats genom räcket och ner i ån, får ångest bara av tanken. fyfan:cry:

Så vitt jag vet känner jag ingen som skulle kunnat vara inblandad, får hoppas det inte ändras. Har många vänner som använder just den vägen för att ta sig hem till släkt osv rätt ofta.. Usch! Håller tummarna för att det inte räknas upp fler dödsfall och att de skadade kommer lindrigt undan..

Jättetrist men det är tyvärr sånt som kommer att bli vanligare o vanligare i trafiken, även här i Sverige.

Iaf så länge folk inte inser vikten av att hålla avstånd och att öka detta väsentligt vid dåligt väglag.

//Tjôta som är förundrad över att folk har kortare avstånd till framförvarande bil på motorvägen än framför dem på färjor:confused:

Det är märkligt det där, jag håller med!
Det är ofta jag kör på motorvägen, i vänsterfil, med bil bakom som bara mååååste om NUUU och därmed ligger 2 millimeter från min bil.. Får puta bort impulsen att bromsa varje gång, men det är rätt frestande ibland. För ligger man så nära så kommer det ju smälla förr eller senare. I dimma och dessutom snöigt och halt väglag så är det vansinne att köra så. Tyvärr litar nog folk för mycket till bilens alla antisladd- and so on-system.

Varit inne på lokaltidningens hemsida och även de större tidningarnas, bilderna är verkligen inte trevliga :crazy: Läste att en bil hade puttats genom räcket och ner i ån, får ångest bara av tanken. fyfan:cry:
Ja o nån städare hade stulit ett tunnelbanetåg och kört det rakt in i ett hus. Hur lyckas man med det :eek:

Folk tänker inte alls, jag tror inte de litar på att bilens alla system ska klara dem om något händer, de tror helt enkelt inte att något kan hända!

Det säger sig själv, inga avstånd, för hög hastighet, dåliga däck, ovana vid vinterväglag. Usch, det är verkligen på tiden att få ut mer poliser på vägarna som kontrollerar hur folk beter sig i trafiken. Jag blir lika förbannad själv när jag får någon bakom mig som försöker kroka på min dragkrok, omkörningen går inte snabbare!

Numera bromsar jag, jag blinkar inte längre med ljusen och fattar de ändå inte så bromsar jag igen.

Ja det är mycket kaos nu :). Folk har väl inte märkt att det snöar förren dom kliver ur bilarna i lågskor :cool:

Det var inte snö som var problemet i skåne i morse. Det låg ett tjockt lager blankis över en bro och därtill extrem dimma. Till och med räddningstjänstens utryckningsfordon kanade rakt in i olyckan.

Jag tycker inte man ska sitta och vara stöddig efter en så stor olycka när man inte vet hur det såg ut. Smarta kommentarer och sarkastiska smilisar är inte riktigt på sin plats då människor avlidit resp skadats svårt.

Ja det är mycket kaos nu :). Folk har väl inte märkt att det snöar förren dom kliver ur bilarna i lågskor :cool:

Jag tycker det är extremt stötande och ett verkligt lågvattenmärke i empati att sitta och flina över dödsolyckor och svåra olyckstillbud. Fruktansvärda tragedier för alla inblandade. Och olyckor händer faktiskt utan att någon annan än tillfället var inblandat.

Man behöver inte ha kört för fort (i lågskor) för att bli påkörd bakifrån, fastklämd och dödad.

Håller med Snuffsan..

Och som sagt, den där bron är hal om det så bara duggregnar lite. Det är varningsskyltat om halt vägglag där dessutom. Men plus den där dimman så kan jag tänka mig att man inte har sett ett jäkla dugg framför bilen. Då är det nog nästintill omöjligt att köra bil på ett vettigt sätt.
Oerhört obehagligt det som hänt..

Totalt kaos imorse, blev försenad till jobbet pga alla köer och då var det bara några ynka cm pudersnö! Blir så trött på dessa söderbor som inte kan hantera snö. Såg bla en bil som sladdat runt och stod åt fel håll på en tvåfilig vägbana. Bilar som körde i 30km/h - antagligen har de inte bytt från sommardäck och bussar som körde väldigt försiktigt för att inte fastna i de "hala" uppförsbackarna.

Det är sånnahär dagar man längtar tillbaka norrut där snökaos räknas i dm och inte i cm.

Det är för att folk tror att man inte behöver dubbdäck i Stockholm fast det är precis tvärtom. Inte sjutton kan man köra med friktionsdäck när det bara är is överallt...:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar