Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var har jag gjor det
Ja det är mycket kaos nu . Folk har väl inte märkt att det snöar förren dom kliver ur bilarna i lågskor
Precis där står det "kaos" och inget annat. Det är du som gör tolkningenJag CITERADE t o m inlägget.
Håller med Snuffsan..
Och som sagt, den där bron är hal om det så bara duggregnar lite. Det är varningsskyltat om halt vägglag där dessutom. Men plus den där dimman så kan jag tänka mig att man inte har sett ett jäkla dugg framför bilen. Då är det nog nästintill omöjligt att köra bil på ett vettigt sätt.
Oerhört obehagligt det som hänt..
Jag håller med, hur många liv kostar inte det här årligen? Nollvision i trafiken är väl bra, men sätten att nå dit tål att diskuteras.Det är för att folk tror att man inte behöver dubbdäck i Stockholm fast det är precis tvärtom. Inte sjutton kan man köra med friktionsdäck när det bara är is överallt...
Jag tycker inte man ska sitta och vara stöddig efter en så stor olycka när man inte vet hur det såg ut. Smarta kommentarer och sarkastiska smilisar är inte riktigt på sin plats då människor avlidit resp skadats svårt.
Det är för att folk tror att man inte behöver dubbdäck i Stockholm fast det är precis tvärtom. Inte sjutton kan man köra med friktionsdäck när det bara är is överallt...
Men det gör den inte för det kommer att hända fler ggr, folk anser ju sig vara världsmästare på att köra bil med alla bokstäver på panelen.Jag hoppas att poletten kan trilla ned för några iaf att köra än mer försiktigt så det går att undvika fler såna här händelser.
Det går alldeles utmärkt om man kan köra bil och har bra däck.
Dubb är inte automatiskt bäst.
Folk ids ju inte ens sakta ner när dom ska passera en olyckplats på motorvägen eller när nån försöker byta däck på väggrenenMen det är ju fortfarande så när folk inte anpassar sig till rådande väder och väglag. Man bara kör, sen, när olyckan är framme skyller man detta på vädret.
Men om man vet om att det är halt, och man inte ser då kör man väl ändå i krypfart om man nu måste köra under såna omständigheter?
Jag förstår mig inte på en del bilförare...
Hursomhelst är hela olyckan väldigt hemsk och tragisk
Jag hoppas att poletten kan trilla ned för några iaf att köra än mer försiktigt så det går att undvika fler såna här händelser.
Men det är ju fortfarande så när folk inte anpassar sig till rådande väder och väglag. Man bara kör, sen, när olyckan är framme skyller man detta på vädret.
Ursäkta språket men det är skitsnack
Några vänner till mig hade parkerat sin bil på uppfarten till huset, när jag skulle förbi deras hus stod bilen tvärs över vägen...
De hade inte ens varit ute och kört och ändå hade bilen halkat iväg.
Om det är glansis spelar det ingen roll hur bra friktionsdäck du har, finns ingen friktion så finns det inte liksom.
Ja o nån städare hade stulit ett tunnelbanetåg och kört det rakt in i ett hus. Hur lyckas man med det
En morgon när jag hade jobbat natt och skulle hem kasade min bil på parkeringen när jag skrapade rutorna. Med dubbdäck. Med motorn avstängd. En tung volvokombi.
Räddningsfordon som var larmade till olyckan visste precis vad som väntade och har mycket kompetenta förare och bra utrustade bilar ÄNDÅ kanade de rakt in i olyckan i morse. Det säger väl allt om hur förhållandena var där ute och hur lätt det är för vardagsbilisten att klara det?
Det är för att folk tror att man inte behöver dubbdäck i Stockholm fast det är precis tvärtom. Inte sjutton kan man köra med friktionsdäck när det bara är is överallt...
Jag håller med, hur många liv kostar inte det här årligen? Nollvision i trafiken är väl bra, men sätten att nå dit tål att diskuteras.