Kantarellsök??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare marielen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 972
Sv: Kantarellsök??

Jag har också en BC korsning som är lite över året och ska nu efter första plockningen av kantareller börja träna för sök på dessa.
Det ska bli spännande och se vad hon tycker om det.
Hon har redan nu visat talang att använda sig av yl när hon talar om saker och tänkte försöka överföra detta till när hon hittar kantareller sedan.

Om jag det visste ;).

Det hela var en tjuvparning av stallägarens BC tik och vi vet inte helt klart vem pappan är.
Vi har våra misstankar och är det den hanen så är det en hel hög med raser i.

Så här ser hon ut och hon är väldigt liten. Hon är idag 14 månader och är ungefär hälften så stor som en ren BC.

I1305079W718H539V20080730T123320Z.jpg

Ja, hon är jättesöt med sina stora öron :love::D

Hon är alltid med i stallet och älskar det. Hon är hellre med mig än leker med de tre andra hundarna som finns där, en mattegris.
Älskar att göra saker och är väldigt lättlärd.

Har du bild på din?

Japp!!
Ska bara hitta nåt bra!!!:rofl:
Min lilla råtta har parabolantenner till öron!!!!
Lägg där till fölben....:rofl:

Och han svänger på kroppen när han travar(Han går sällan, utan springer) I OTAKT!!!

Och jäklars vad söt han är utan tänder!!!:rofl:
Dom växer ut liksom små risgryn!!!:love:

Baddags...(Rullat sig i lera och lite bajs och annat spännande...:eek:)
Simskoleavslutning2008102.jpg

Diesel080808012.jpg

Min Beauceron hittar massor av kantareller! Jag behövde aldrig lära honom det eftersom ALLT matte är intresserad av, är han omedelbart JÄTTEintresserad av. Så nu hittar han kantarellerna före mig och äter upp dem som en dammsugare! Jag försöker berömma när han hittat dem, sen slänga ut en näve godis, typ blodkorvbitar, åt andra hållet. Dem äter han upp som ett skott, sen är han tillbaka bland mina kantareller igen. Jag vill ju inte korrigera honom så han tycker det är trist heller.
Det läskiga är, att nu tror han att matte är intresserad av ALL svamp, alltså måste han hitta och äta alla möjliga svampar, och jag är livrädd att han ska sätta i sig nåt giftigt!! Suck. Jag måste hitta nåt sätt att finslipa det hela...

Min Beauceron hittar massor av kantareller! Jag behövde aldrig lära honom det eftersom ALLT matte är intresserad av, är han omedelbart JÄTTEintresserad av. Så nu hittar han kantarellerna före mig och äter upp dem som en dammsugare! Jag försöker berömma när han hittat dem, sen slänga ut en näve godis, typ blodkorvbitar, åt andra hållet. Dem äter han upp som ett skott, sen är han tillbaka bland mina kantareller igen. Jag vill ju inte korrigera honom så han tycker det är trist heller.
Det läskiga är, att nu tror han att matte är intresserad av ALL svamp, alltså måste han hitta och äta alla möjliga svampar, och jag är livrädd att han ska sätta i sig nåt giftigt!! Suck. Jag måste hitta nåt sätt att finslipa det hela...

Oj det låter väldigt farligt,

Så om man inte lyckas få dom att söka svamp så kan man i alla fall vara nöjd med att dom inte äter någon giftig svamp :D

haha inte lätt alla gånger.. ;)
Var glad att han iaf fattar VAD ni söker.

Testade på poppen idag, var ute i skogen, hittade en ynka liten kantarell, bad henne lukta, och hon är ju som hon är, slukade den inna hon luktade.. Fick nästan med mattes fingrar med som snacks...
Galna hund.. :D

Ska se om jag kan hitta fler, måste ju ha några att börja med. :D

haha inte lätt alla gånger.. ;)
Var glad att han iaf fattar VAD ni söker.

Testade på poppen idag, var ute i skogen, hittade en ynka liten kantarell, bad henne lukta, och hon är ju som hon är, slukade den inna hon luktade.. Fick nästan med mattes fingrar med som snacks...
Galna hund.. :D

Ska se om jag kan hitta fler, måste ju ha några att börja med. :D

jag trodde min skulle äta dem i början, men jag har lärt henne att vänta på varsogod innan man äter något :) men hon äter dem ändå inte, möjligtvis tillagade ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 816
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 322
Senast: Hermelin
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
766
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka