Kantareller 2016

Har plockat ett par liter här i södra dalarna....finns endast utmed grusvägar än så länge. :-)

Jag plockade 500 gram kantareller igår kväll. Idag återvände jag och plockade det jag inte orkade plocka då, det blev ca. 700 gram. Det bästa av allt är att det finns mängder av små kantarellbarn på tillväxt. Regn idag och sol i morgon och hög luftfuktighet borgar för att det på måndag eller tisdag kan finnas oanständigt mycket att plocka.

Jag plockade 500 gram kantareller igår kväll. Idag återvände jag och plockade det jag inte orkade plocka då, det blev ca. 700 gram. Det bästa av allt är att det finns mängder av små kantarellbarn på tillväxt. Regn idag och sol i morgon och hög luftfuktighet borgar för att det på måndag eller tisdag kan finnas oanständigt mycket att plocka.

Hopp, hopp. Du glömde GPS-koordinaterna?

Liknande trådar

Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka