Bästa råttgiftet?

Jag har krig just nu mot råttorna som huserar i uthusen. Har höns så får råttbesök varje år men i år verkar de fler än vanligt. Avvaktar lite med att ta hjälp via försäkringsbolaget då de bara hjälper till en omgång per år.

Vanliga slagfällor (i plast/metall) med kaviar visat sig vara väldigt effektivt! *peppar peppar*
 
Vanliga slagfällor (i plast/metall) med kaviar visat sig vara väldigt effektivt! *peppar peppar*
Kaviar alltså. Ska testa det.

Jag hade bäst resultat med kardemummasockerkaka. Nu är det Polly och ost på rekommendation, men det händer inget alls så det rekommenderar inte jag.
 
Kaviar alltså. Ska testa det.

Jag hade bäst resultat med kardemummasockerkaka. Nu är det Polly och ost på rekommendation, men det händer inget alls så det rekommenderar inte jag.
Haha kräsna jävlar! Såg tips på fb om just kaviar och det funkar verkligen bra... än så länge iaf 😅

Tillägg: det är så smidigt att kaviarn är på tub iom att råttor är så känsliga för människolukt.
 
Jag håller på med lite renovering av verkstan och kände nere vid golvet att det drog kallt i ett hörn när jag skulle slutisolera där och jodå, råttjävlarna har redan gjort en gång utifrån och genom en spricka i grunden som inte går att komma åt utifrån (50 kubik björkved på andra sidan väggen), jag rev upp lite mer isolering och har nu fyllt alla sprickor där med vedaska och återisolerat så nu är det kört den vägen iallafall för dom små asen! :devil:
Aska hatar dom, det hamnar i deras luftvägar så dom kvävs om dom försöker gräva samt att det ju är alkaliskt dvs. frätande.
 
Vill bara meddela att Anticimex inte kommer ifall inte hela grunden är utan hål och springor och att huset är helt utan hål och springor.

Så mitt hus på torpargrund från 1870-talet är helt kört att få hjälp med på försäkringen. Hade jag haft råttorna i uthusen hade det varit andra regler, men då detta är bostadshuset kräver de att både hus och grund är helt täta.
Inte hos mig. Det frågade de öht inte om.
 
Testat och icke-fungerande, synd jag inte har den kvar som åskådningsobjekt för det var en av dom dyrare varianterna som en råtta helt sonika tuggade sönder helt tills råttan grillades av strömmen från vägguttaget.
 
Nu har jag hittat nåt som verkligen knäcker råttorna, jag har ju korrugerad takplåt i verkstan som innertak och råttorna bygger bo mellan plåt och isolering men bara på 2 ställen där dom kan komma in, det är ställen som inte kan täppas igen med mindre än att riva ytterväggen. Jag har hört att dom börjat krafsa så jag borrade ett litet hål i plåten och sprutade in lite startgas som ju är eter, nu har det varit tyst i 2 dar. :D
Man får tänka på att eter är synnerligen brandfarligt bara så inga mängder och ingen svetsning eller annat liknande den dan, jag gjorde det på kvällen och det blev nog "vila i frid råttjävul"! :devil:
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 179
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 040
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 209
Senast: Sesca
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 034
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp