Kaniner - bo ihop?

Tuffy

Trådstartare
Om man köper två syskon-kaninungar av samma kön, kan de då bo ihop hela livet? (Hanar) Har haft två syskonhonor ihop och det fungerade bra, men annars har vi alltid haft olika kaniner som har fått bo som grannar.

Sv: Kaniner - bo ihop?

Det är 50/50.
Det kan funka, men det kan likväl bli problem när de blir könsmogna.
Jag har bäst erfarenhet av kastrerad hane och redan könsmogen hona (dvs ingen unge).

Vi hade 2 hansyskon tillsammans och en dag höll dom på att slå ihjäl varann.

Det är 50/50.
Det kan funka, men det kan likväl bli problem när de blir könsmogna.
Jag har bäst erfarenhet av kastrerad hane och redan könsmogen hona (dvs ingen unge).

Kanske ska tillägga att två okastrerade hanar är ett big no no!
Det är oftast bara en tidsfråga innan det går riktigt illa.
Det kan ev funka om de kastreras tidigt, men för mig känns det som ett alltför osäkert kort.

Så skippa tanken på två hanar ihop.

Att ha två kaninhanar ihop är inte ens lagligt. Inte att rekommendera, alltså.

Jo... det brukar ju bli så om man inte har kastrerat dem.

TS: Det tror jag nog skulle gå :) Jag hade en hel kaninfamilj tillsammans en gång i tiden (7st), alla hanar var kastrerade förstås. Nu har jag en hona och en kastrerad hane tillsammans.

Svar till alla: Bra då blev det bekräftat, har hört innan att hanar inte går ihop och kommer inte att ta den risken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar