Kändisspaningstråd!!

Sprintern Erik Hagberg bor granne med mina föräldrar :) sjukt trevlig och ödmjuk kille! Ser väääääldigt bra ut också :o
 
Åh, en Jag mötte Lassie -tråd!! Älskar't!

Jag har några gamla Jag mötte Lassie-historier:
1. Jag har en bild från när jag var omkring 2-3 år då jag kramar en pojke i 4-5årsåldern. Hans gudmor var AnniFrid Lyngstad! (ja; Frida i ABBA - för er som då kanske är för unga för att känna till henne)
2. Min mamma gick på samma gymnasium som Janne Schaffer. Han var blyg, tyst och spelade bara gitarr har hon sagt.

Några kändisar jag sett/träffat:
1. Karl Dyall (rätt känd just då) mötte jag på ett övergångsställe vid Sergels Torg.
2. Jag har sett Richard Ekman (då känd från TV-serien Rederiet, brorsa till Gösta Ekman) i samma väntrum som mig hos en privat hudläkare på Söder i Stockholm. Dessutom hörde vi tydligt genom dörren vad läkaren talade med honom om och förstod varför han sökt sig dit... :o
3. Jag har sett Hasse Aro i baren på East i Stockholm vid kl 02 på natten. Han såg mycket äldre ut i verkligheten än på tv. Det är några år sedan nu.
4. Jag har gått i samma föräldragrupp som en av medlemmarna i The Hives.
5. Jag har med en tidigare sambo varit och hälsat på hemma hos Pandora (Annelie Magnusson) och tittat på en flygelbyggnad på hennes gård som hon ville hyra ut. (Dåvarande sambon var barndomskompis med henne).
6. Som fd islandshästryttare har man förstås träffat de flesta "kändisar" inom den världen, men de är nog mest bara kända i den världen....
7. Jag har stått i en kall ishall som tonåring för att spana in "snygga killar" som Daniel Rydmark och Tommy Salo. Den förstnämnda gick i kompisens klass och den sistnämnda i parallellklass till mitt syskon. Hockeykillar som kom rätt långt i karriären.

Tja, det var väl dom och jag inser att den "färskaste" är 8 år gammal snart.... så synd att jag inte följde med kollegan ut på lunch häromdagen för hon hade sett Johannes Brost och Görel Crona checka in i receptionen på hotellet....:p
 
Nu kom jag att tänka på en ganska rolig historia också.
Som nybakad student åkte jag till London med några vänner. Detta var i slutet av 80talet. En kväll blev jag uppbjuden av en kille som berättade att han var dansare.
- You know Rickashley?
- No..... sa jag
- But you must know - I am one of the dancers behind Rickashley!
- No, I'm sorry, I haven't heard of him...

Någon dag senare insåg jag att det var Rick Astley han menade. Typ en av de mest välkända brittiska artisterna som fanns just då. Jo, jag visste vem han var! (Men var ganska nöjd med att jag varit totalt omöjlig att imponera på för den där slemmiga dansaren; jag fattade ju inte vad det var för namn han sa!).

 
Daniel Rydmark och co hängde mkt på en nattklubb i Malmö, som jag och mina kompisar oxå brukade vara på. De var alltid omgärdade av klasar med tjejer och betedde sig lite som de ville... :cool: Det var på den tiden det gick bra för MIF. Länge sedan nu.
 
I höstas läste jag en kurs på universitetet och efter ca halva kursen hoppade Sara Sommerfeld in. Vet dock inte hur det gick för henne :p

Och senast igår kväll när jag väntade på min mat i mcdonald så kom det in en lite trött kvinna med två pojkar. Kände igen kvinnan och retar mig själv gallfeber på att jag inte kan hitta henne då jag är helt värdelös på namn. (Sara hittade jag bara av ren tur) Vill minnas att hon spelade i rätt så seriösa filmer/tvserier, alltså inte så mkt humor, brunt hår som givk ned till hakan, ögonen lite lätt mera isär än vanligt. Men hon har inte varit så aktiv de senaste åren, förståeligt när jag såg de två busiga pojkarna :D

Sen var det den gången jag gick i gamla stan och råkade på en liten filminspelning där man fick syn på ett par kändisar som gick därifrån. Vette sjutton vilka de var, var några år sen nu :p

Som märkes så är jag av den typen som känner igen ansiktena och vet att de är kända, men kan inte berätta för någon då jag inte vet deras namn! :arghh::p
 
James Franco var på campus för inte jättelänge sedan. Jag hade ingen koll och var mest förbannad på den !!@#$%^$@#¤ idioten som hade parkerat intill järnvägen och därigenom orsakat totalstopp med polisbilar och diverse avspärrningar, och snäste ovänligt åt killen med bilen som såg något välkänd ut (typ att han hade varit en av mina studenter för ett par år sedan). Han såg förvånad ut. En polis schasade iväg mig och tyckte att jag kunde köra runt campus istället för att ta den vanliga vägen. Poliser lyssnar jag på även när jag är sen och har bråttom så jag gav killen med bilen en otrevlig gest och körde iväg.

Jag fick sedan höra av mina exalterade freshmen att OMGJAMESFRANCOISONCAMPUS och när poletten väl trillat ner hade jag det tvivelaktiga nöjet att berätta att jag betett mig... hmm... otrevligt mot deras idol på morgonen. :crazy::banghead:
 
Har sålt två lägenheter åt trummisen (Bengt) i Cardigans. Han var supertrevlig och otroligt smidig att ha att göra med. Har aldrig varit intresserad av Cardigans, så jag hade inte en aning om vem han var tills min kollega ringde och frågade om jag hade varit hemma hos trummisen i Cardigans.

Filip Hammar har varit hemma hos mig på fest. Han gick i min parallellklass. Han var lika klämkäck och löjlig då som nu.
 
Kanske inte jättestort, men jag var lite besviken för några veckor sedan. Det har varit filmfestival på orten där jag jobbar, och Özz Nujen hade varit här. Jag var inte så aktiv, förutom en gudstjänst jag sjöng på. Såg inte özz men fick höra efteråt att han var där. Spelade verkligen ingen roll, men tyckte det kunde varit kul att se honom iaf :p

Men det som är roligt är att när jag var på Arlanda för några veckor sedan så stod han efter mig i kön till incheckningen, före i säkerhetskontrollen och även i fikakön. Fick pratat lite med honom också, så det var lite kul :p
 
Jag är ju sådär tråkig att jag inte känner igen folk utanför sitt sammanhang. Men min "Lassie":

Jag har löst korsord med Kicki Danielsson, i Brynäs hockeys spelarbuss

Typ den enda jag kommer ihåg och som väl är rikskänd. Sen har man ju olika "känd inom sitt område" folk lite här och var i släkt och bekantskapskrets.
 
Dags att bumpa tråden med en kändissspaning!

Promenerade hemåt på en trottoar och plötsligt står Regina Lund vid en port. Jag såg bara en kvinna i rött och hajade till när jag var typ 0,5 m ifrån och tittade upp. :eek:
 
Kom på (lite långsam så där :angel:) att författaren Sun Axelsson (och Michael Piper när han levde) och regissören Stig Björkman hade sitt sommarställe (en massiv gammal skola) bredvid vårt hus hela min uppväxt. Helt fantastiskt hus att få komma på besök till som barn, många spännande minnen därifrån för det fanns saker överallt. Det fanns alltid en pigg liten fransk terrier också. Skolan såldes för två år sedan dock, eller var det förra året kanske.

Annars ser jag nu för tiden mest kändisar inom mitt yrkesområde, så det är nog enbart fräna för mig :D
 
Sommaren 1992 serverade jag Ulf Lundell på mitt jobb. När jag kom tillbaka senare på kvällen efter mitt pass var han kvar. Han tyckte jag kunde följa med upp på hans rum så skulle han måla av mig :grin:
Yee....right. Efter några bestämda avböjande från min sida ritade han tillslut av mig vid bordet där jag satt med mina vänner. En sträckgubbetäckning med bläckpenna på en pappersduk. Den skulle bli sååååå värdefull en vacker dag:up:
Nu hamnade den dock i mitt städskåp och råkade komma i vägen för en blöt golvmopp så det blev nått blåvittfärgat batikmönster av det hela. Kastade den. Samma sommar serverade jag "Roland Hassel", Lotta Engberg, Bert Karlsson och Ian Wachtmeister. De övriga var väldigt trevliga :)
 
Jag springer på fotbollsproffs (Bundesliga) jämt då stan är liten. Sen har jag för ett par år sedan typ festat med alla i backhoppartoppen då jag råkade känna en tjej som sen flera år jobbat i branschen och jag tillbringade 2 säsonger med henne. Så de flesta har jag på ett eller annat sätt träffat fulla. Speciellt finnarna. De har jag mer än en gång lett hem till rätt hotell. Fast ryssarna, kazackstanerna (ehhh eller vad de heter) kommer inte långt efter. De får man också hjälpa hem till och från. Ordentligaste är tyskarna och otrevligaste är österrikarna. Japanerna är de som är trevligast. Men på det stora hela är alla rätt snälla och avspännda.

Sen har jag när jag var väldigt ung och han yngre kört Patric Kjellberg (NHL-proffs och OS och VM guld vinnare) till hans träningar. Jag jobbade med hans mamma som chef och fick det som specialjobb när hon inte hann göra det. Väldigt många år senare var vi arbetskollegor på Polisen i Falun.

Sen har man ju träffat på en och annan kändis i arresten på Polisen i Uppsala. Som tjej fick man ibland även som civilanställd rycka in och avvisitera när ingen kvinnlig polis var i tjänst eller i närheten.
 
Åh här har jag några "större" kändisar!

När jag var i New York för 3 år sen gick Owen Wilson förbi med sin mamma och ledde en cykel. Iförandes exakt likadana shorts från lulu lemon som min kill kompis satt med just då.

Kanye West tränade jag med på gymmet med för några månader sen (ja alltså inte med, men han var där och gjorde sin grej samtidigt).

David Beckhams dotter brukar rida i stallet bredvid det som jag brukade jobba i innan jag blev gravid och då är det alltid pappa som tar henne till hennes ridlektioner :love: Det var i somras..

Har säkert fler men det är vad jag kommer på nu.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 634
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 318
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 152
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp