Åh, en Jag mötte Lassie -tråd!! Älskar't!
Jag har några gamla Jag mötte Lassie-historier:
1. Jag har en bild från när jag var omkring 2-3 år då jag kramar en pojke i 4-5årsåldern. Hans gudmor var AnniFrid Lyngstad! (ja; Frida i ABBA - för er som då kanske är för unga för att känna till henne)
2. Min mamma gick på samma gymnasium som Janne Schaffer. Han var blyg, tyst och spelade bara gitarr har hon sagt.
Några kändisar jag sett/träffat:
1. Karl Dyall (rätt känd just då) mötte jag på ett övergångsställe vid Sergels Torg.
2. Jag har sett Richard Ekman (då känd från TV-serien Rederiet, brorsa till Gösta Ekman) i samma väntrum som mig hos en privat hudläkare på Söder i Stockholm. Dessutom hörde vi tydligt genom dörren vad läkaren talade med honom om och förstod varför han sökt sig dit...
3. Jag har sett Hasse Aro i baren på East i Stockholm vid kl 02 på natten. Han såg mycket äldre ut i verkligheten än på tv. Det är några år sedan nu.
4. Jag har gått i samma föräldragrupp som en av medlemmarna i The Hives.
5. Jag har med en tidigare sambo varit och hälsat på hemma hos Pandora (Annelie Magnusson) och tittat på en flygelbyggnad på hennes gård som hon ville hyra ut. (Dåvarande sambon var barndomskompis med henne).
6. Som fd islandshästryttare har man förstås träffat de flesta "kändisar" inom den världen, men de är nog mest bara kända i den världen....
7. Jag har stått i en kall ishall som tonåring för att spana in "snygga killar" som Daniel Rydmark och Tommy Salo. Den förstnämnda gick i kompisens klass och den sistnämnda i parallellklass till mitt syskon. Hockeykillar som kom rätt långt i karriären.
Tja, det var väl dom och jag inser att den "färskaste" är 8 år gammal snart.... så synd att jag inte följde med kollegan ut på lunch häromdagen för hon hade sett Johannes Brost och Görel Crona checka in i receptionen på hotellet....