Kändisspaningstråd!!

Jag har träffat och pratat (jagat) med kungafamiljen (minus Madeleine + man samt drottningen), springer på Lasse Berghagen med jämna mellanrum (tror att han bor här i närheten?), delade bord med Anders Borg i loungen på Kastrup i våras och satt mitt emot Marcus Näslund på en middag i december. Typ det jag kommer på på rak arm :p Bor och jobbar i Stockholms innerstad, så jag tycker man glimtar kändisar av olika slag ganska ofta - de gånger man känner igen dem :p
 
Jag har sett Eagle Eye Cherry typ en miljon gånger. Plus massa andra svenska kändisar som bor på söder.
 
"Träffade" Sven Melander på kvantum en gång, blev rätt så förvånad :D

Har även sett Leif Andrée på tunnelbanan i stockholm :)
 
Lägger till lite till..

Stod precis bakom snubbarna i dark tranquillity på en akustisk spelning (inte deras) en gång, blev lite lätt starstruck och kunde knappt fokusera på musiken :bow:

När jag jobbade på sweden rock i somras så skulle vi upp på scenen och plocka undan toto's grejer efter deras spelning, då helt plötsligt går jag in i miles kennedy som stod på scen och tittade :o:banana: kanske lite fusk iom att han va akten före så han va ju ändå där liksom, men hade inte riktigt väntat mig att se han där och då :p

har suttit bredvid en skådespelerska på tåget en gång när jag var yngre, men kommer inte ihåg nu vem det var :(
 
Jag är urusel i sådana här trådar, jag känner visserligen igen folk, men kopplar aldrig att de är kändisar utan går och funderar på var jag har träffat dem tidigare. Jag hälsade glatt på Patrik Sjöberg för många år sedan när jag mötte honom i Göteborg under friidrotts EM, syrran undrade varför i hela fridens namn jag hejjade på honom för... Jag trodde att det var någon av hennes kompisar som jag hade träffat hos henne i Göteborg. :rofl: Om travfolk räknas som kändisar så har jag däremot träffat många... :idea:
 
Jag är urusel i sådana här trådar, jag känner visserligen igen folk, men kopplar aldrig att de är kändisar utan går och funderar på var jag har träffat dem tidigare. Jag hälsade glatt på Patrik Sjöberg för många år sedan när jag mötte honom i Göteborg under friidrotts EM, syrran undrade varför i hela fridens namn jag hejjade på honom för... Jag trodde att det var någon av hennes kompisar som jag hade träffat hos henne i Göteborg. :rofl: Om travfolk räknas som kändisar så har jag däremot träffat många... :idea:
Apropå att känna igen folk, men inte veta varifrån så råkade jag ut för det en gång för hundra år sen när Jehovas vittnen knackade på dörren. En ung tjej och en äldre dam.
Vi pratade lite och den unga tjejen var SÅ bekant, jag visste att jag hade pratat med henne någon gång, men kunde inte komma på var vi hade träffats. Till slut säger jag det. Och hon svarar att hon sitter i kassan på Domus. :D
 
Jag brukade fika med Lars-Göran Lönnermark.
Bert Karlsson körde på min cykel med sin kundvagn utanför ICA.


Kända ryttare har jag träffat massor, kända biologer och etologer med.
 
James Franco var på campus för inte jättelänge sedan. Jag hade ingen koll och var mest förbannad på den !!@#$%^$@#¤ idioten som hade parkerat intill järnvägen och därigenom orsakat totalstopp med polisbilar och diverse avspärrningar, och snäste ovänligt åt killen med bilen som såg något välkänd ut (typ att han hade varit en av mina studenter för ett par år sedan). Han såg förvånad ut. En polis schasade iväg mig och tyckte att jag kunde köra runt campus istället för att ta den vanliga vägen. Poliser lyssnar jag på även när jag är sen och har bråttom så jag gav killen med bilen en otrevlig gest och körde iväg.

Jag fick sedan höra av mina exalterade freshmen att OMGJAMESFRANCOISONCAMPUS och när poletten väl trillat ner hade jag det tvivelaktiga nöjet att berätta att jag betett mig... hmm... otrevligt mot deras idol på morgonen. :crazy::banghead:
Äh, James Franco är skitäcklig, raggar på 17-åriga brudar. Han kan gott ha att folk är otrevliga mot honom.
 
Undrar om det är möjligt att återuppliva tråden igen. :angel:

Iallafall så hörde jag en bekant röst på Coop igår. Den sa "det är bullshit". Efter lite diskret spaning så såg jag att det var Kishti Tomita från Idoljuryn. :D
 
Och jag spanade Bingo Rimér i depån i Hjo under Vätternrundan i juni! Den var lite oväntad.:D Han cyklade mycket snabbare än vad jag gjorde dock så såg honom inte mer.

Sen satt Henrik Lundqvist vid gaten på landvetter när jag kom hem från Amsterdam. Hade jag inte varit så trött hade jag nog reagerat mer. :o
 
Såg Niklas Strömstedt i somras cyklandes på Birger jarlsgatan (väldigt trafikerad gata i Sthlm)...utan hjälm :eek:. Gillar att se kändisar ute och göra som "vanligt" folk, känns jordnära. Om de kan alltså.
 
Får man återuppliva en semiantik tråd? :bag:
Kom på när jag skrev i en annan tråd att jag pratat med en kändis som jag då inte visste var kändis. Detta var några år sen. Stod och läste en lapp i fönstret på Izzy Young Folklore Centrum när han kom ut och gav mig en kopia på lappen, det var en lista över spelningar som skulle vara där. Vi bytte några ord och jag gick vidare.
Efter hans död skrevs det artiklar om honom, bl.a. att han ”upptäckte” Bob Dylan.
Så jag har pratat med en person som pratat med Bob Dylan. :D
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 634
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 318
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 152
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp