Kan ni raserna

Sv: Kan ni raserna

Nån mer som reagerade på New Foundlanden? Får de verkligen vara svart/vita?

//E[/QUOTE]

Det var det först jag tänkte, har då aldrig sett en svartvit NF, men sen kom jag fram till att jag aldrig sett någon sv/v Sankt Bernard (hur de nu stavas) heller:angel:
 
Sv: Kan ni raserna

Ja New Foundland får vara svarta och vita, har sett dem på uställning.


Jag hade alla rätt!!

Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma.

Men jag kan ju erkänna att jag chansade på den stora svarta hunder wienmaner eller vad den hette!!
 
Sv: Kan ni raserna

Men jag kan ju erkänna att jag chansade på den stora svarta hunder wienmaner eller vad den hette!!

Det var ingen weimaraner, det är en GD. By the way så är inte weimaraners svarta, de är silvergrå och det står 2 stycken bredvid mig och surar för att de blivit ihopblandade med GD:D

//E
 
Sv: Kan ni raserna

Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma.
 
Sv: Kan ni raserna

Jag fick 16 rätt. Men jag har ärligt talat inte så himla stor koll på andra raser än min egen. Mer än någon som inte har hund antagligen. Men inte sån järnkoll som vissa andra här inne har.
 
Sv: Kan ni raserna

"Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma."

Så fick jag också
Men jag håller med..lite konstigt var de
 
Sv: Kan ni raserna

*Hugger senaste knappen*
Fick "bara" 14 rätt, har inte läst igenom hela tråden men tycker att vissa bilder var extremt dåliga. Sen undrar jag om man inte kunde se dom rätta svaren någonstans? Skulle vart intressant att se.
 
Sv: Kan ni raserna

Ja New Foundland får vara svarta och vita, har sett dem på uställning
New Foundland får vara svarta eller bruna, är de svart-vita är det en landser.
 
Sv: Kan ni raserna

Resultat

Du har alla rätt!

Grattis, du har stenkoll! Det finns inte en hundras i världen som du inte kan namnge och egenskapbenämna. Ett smycke, en rosett, ingenting är för mycket för din ögonsten där hemma.

Så här har andra svarat:


:banana:
 
Sv: Kan ni raserna

Tycker att det var ett ganska dåligt test... Fel raser och dåliga bilder, skulle vilja haft uppställningsbilder..
 
Sv: Kan ni raserna

New Foundland får vara svarta eller bruna, är de svart-vita är det en landser.

NF får vara vita med svarta tecken. Dock är det inte alls lika vanligt som helsvart eller helbrun.

""FÄRG:
Enda tillåtna färger är:
Svart: Matt kolsvart. En liten skiftning av brunt eller vit fläck på bröst, tår och svansspets är tillåtet.
Brun: Kan vara chokladbrun eller brons. Som svart hund i allt utom färgen. Vit fläck på bröst, tår och svansspets är tillåtet.
Vit med svarta tecken: Helst skall huvudet vara svart med vit, smal bläs, jämnt tecknad sadel och svart bakdel, där det svarta fortsätter på svansen.
Vid bedömning skall skönheten hos färgteckningen särskilt beaktas""
 
Sv: Kan ni raserna

Men det är ju skumt att NF på bilden är svart/vit, därför tror jag att det är en Landseer...

//E
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 410
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 684
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 593
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp