Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor
jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...
Man hoppas ju men säker är jag inte. Här i landet tex är det väldigt vanligt att de som har småhundar inte går ut med dom utan de får gå på låda inne (ungefär som katter) eller så köper man speciella underlag (de är så vanliga att till och med vanliga stormarknader har dom i sortimentet) och låter hunden göra ifrån sig där. Till och med jag som inte är hundmänniska alls anser det vara helt knasigt. Men det är hur normalt som helst. Till och med folk som jag annars anser vara helt nomala gör så med sina hundar.Det känns inte som en seriös tråd.
Nu kommer jag låta krass och kanske elak, men det är inget seriöst hem de är i nu heller. Det är ingen som tar hand om dem eller bryr sig om dem, när de är ensamma 07-21 varje dag och rastas en(?!) gång därefter. Se det ur hundarnas ögon, hur kul liv tror du de har i dagsläget?Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor
jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de jag har fyra hundar och de är blandraser, tre tikar och en hane i storlek liten. den äldsta (9 år) och näst yngsta har problem med tänderna och den yngsta har opererat ett öga så de är inte de vackraste hundarna och kräver väldigt mycket vård. Jag brukade inte jobba såhär förr men sen kunde jag inte hitta nya hem eftersom jag är rädd att oseriösa människor vill ha de... och hundvakt hittade jag ingen så min dotter sa att hon kunde komma förbi ibland, inte varje dag, men flera gånger i veckan. Jag vet att det inte är snällt emot hundarna att vara ensamma men de har varandra och jag försöker verkligen men det är inte så lätt...
Nu kommer jag låta krass och kanske elak, men det är inget seriöst hem de är i nu heller. Det är ingen som tar hand om dem eller bryr sig om dem, när de är ensamma 07-21 varje dag och rastas en(?!) gång därefter. Se det ur hundarnas ögon, hur kul liv tror du de har i dagsläget?
Jag har omplacerat hund, det går att hitta jättebra människor som vill ta sig an även vuxna hundar, många kanske inte vill ha valpstadiet men är superbra ägare ändå.
Fängelse.de äter upp sin mat och dricker sitt vatten, och de får komma ut ibland
Det förekommer, men sådana personer skriver nog sällan om det på nätet. De vet oftast innerst inne att de gör fel och skäms.Jag håller med Fio att det inte känns så seriöst utan mer som en provokation.
Men stället vi hämtade vår lilla omplacering på var precis sådär. Förutom att människan hade över 20 hundar i huset... Det luktade väldigt illa där kan jag säga. Hade vi haft råd hade vi köpt fler hundar bara för att få dem därifrån.
Det förekommer, men sådana personer skriver nog sällan om det på nätet. De vet oftast innerst inne att de gör fel och skäms.
Vad det gäller ditt hundköp så hoppas jag att du anmälde. Att köpa hundar från sådana ställen löser inte problemet.
Likväl som du skriver här kan du googla efter hunddagis/pensionat i ditt område. Blir ju förvånad om det inte skulle finnas nåt lämpligt. Jag själv anlitar en i mitt område de nätter maken och jag jobbar samtidigt så hunden inte ska behöva vara ensam för länge. Jag bor i Västernorrland. Försök titta på dig själv som hundägare och säg om du är seriös. Det är inte ok att ha hundarna på det viset som du har det och det är ditt ansvar att göra nåt åt det.Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor
Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor
jag vill inte att de ska ta mina hundar eftersom jag inte vill att de ska komma till ett oseriöst hem där någon inte tar hand om de eller bryr sig om de
Vad skulle du själv tycka om att vara instängd så länge? Vet inte om du är på riktigt eller vill provocera, men ingen vettig människa har det på detta sättet. Du skriver att åtta ska du sova? Sova istället för att gå ut med hundarna?Jag har försökt hitta hundvakt men vet inte hur, men hunddagis vet jag inte om det finns här där jag bor
Vad skulle du själv tycka om att vara instängd så länge? Vet inte om du är på riktigt eller vill provocera, men ingen vettig människa har det på detta sättet. Du skriver att åtta ska du sova? Sova istället för att gå ut med hundarna?
Om de är instängda- var kissar de då alla timmar du är borta? Tror tråden är trolleri för om det var på riktigt borde ditt hem vara nerkissat vid detta laget.
Jag hoppas verkligen det är troll..Jag hoppas verkligen att det är en trolltråd, men man kan aldrig veta. Finns många hundar som lärt sig gå på låda, det är mycket vanligare i vissa andra länder.