Kan de ta mina hundar?

Marge

Trådstartare
Idag kom en kvinna från länsstyrelsen efter en anmälning från granntanten på mina djur. Kvinnan var jättetrevlig och jag bjöd på kaffe. Hon frågade en massa om mina hundar och jag sa att de äter upp sin mat och dricker sitt vatten, och de får komma ut ibland. Hon tittade omkring och sa att jag behövde städa bland annat, och jo det var lite stökigt eftersom jag jobbade hela helgen men nu har jag städat och så sa hon att hon skulle återkomma senare i veckan men nu hörde jag att de kan ta mina hundar, är det här sant eller vill granntanten bara jävlas för att hundarna skäller när jag inte är hemma och stör henne?

Vill inte bli av med mina små barn. :cry:

Idag kom en kvinna från länsstyrelsen efter en anmälning från granntanten på mina djur. Kvinnan var jättetrevlig och jag bjöd på kaffe. Hon frågade en massa om mina hundar och jag sa att de äter upp sin mat och dricker sitt vatten, och de får komma ut ibland. Hon tittade omkring och sa att jag behövde städa bland annat, och jo det var lite stökigt eftersom jag jobbade hela helgen men nu har jag städat och så sa hon att hon skulle återkomma senare i veckan men nu hörde jag att de kan ta mina hundar, är det här sant eller vill granntanten bara jävlas för att hundarna skäller när jag inte är hemma och stör henne?

Om hundarna inte trivs med att vara ensamma så låter det som om du absolut bör fixa en lösning på det problemet. Hade någon av mina grannar haft hundar som skällde när ägarna inte var hemma och ägarna inte försökte fixa någon lösning på det, då skulle jag också anmäla, för hundarnas skull.

Asså det ska en hel del till innan dom tar djur ifrån sina ägare. Att hunden skäller lite är inte tillräckligt för att dom ska ta hundarna. Däremot kan du få föreligganden om att du måste få hundarna att sluta skälla på något sätt.

Men nej, dom kommer inte dit, konstaterar att hunden skäller och sen tar hunden, så funkar det inte. Du kommer få chanser att fixa till problemet. Men om det går lång tid och inget händer alt att det förvärras, då kan det bli tal om omhändertagande.

vad bra nu är jag lugnare. Hundarna slutar skälla när jag säger till de så då kan de inte ta de, vad glad jag blir:)

granntanten brukar också säga att hundarna måste ut oftare men jag har inte tid med det när jag är jobbar från klockan 7 och sen brukar jag göra ärenden till klockan nio eller om jag har tur klockan åtta, sen ska jag sova

Så dina hundar kommer bara ut en gång på morgonen vid 6 tiden när du stiger upp, och sen är dom ensamma i huset fram till klockan 8 eller 9 på kvällen utan att få komma ut?

vad bra nu är jag lugnare. Hundarna slutar skälla när jag säger till de så då kan de inte ta de, vad glad jag blir:)

granntanten brukar också säga att hundarna måste ut oftare men jag har inte tid med det när jag är jobbar från klockan 7 och sen brukar jag göra ärenden till klockan nio eller om jag har tur klockan åtta, sen ska jag sova

Sorry men du lär nog bli av med dina hundar med den inställningen. Du är inte hemma på 13-14 timmar och då skäller dom ( du är ju inte där och kan säga till dom) och när du väl kommer hem måste du sova? När kommer dina hundar ut? För deras skull hoppas jag du blir av med dom.

Sorry men du lär nog bli av med dina hundar med den inställningen. Du är inte hemma på 12-13 timmar och då skäller dom ( du är ju inte där och kan säga till dom) och när du väl kommer hem måste du sova? När kommer dina hundar ut? För deras skull hoppas jag du blir av med dom.
Nu tar vi det jäkligt lugnt och börjar inte dra en massa trångsynta slutsatser innan man har alla korten på bordet, tack så mycket ja. Vi vet inte om TS har någon som kommer hem på dagen och rastar hundarna osv.

Nu tar vi det jäkligt lugnt och börjar inte dra en massa trångsynta slutsatser innan man har alla korten på bordet, tack så mycket ja. Vi vet inte om TS har någon som kommer hem på dagen och rastar hundarna osv.
Hur ska man tolka de får komma ut ibland och hon jobbar från 7 och kommer hem 20 eller 21 och då måste hon sova? Hur tolkar du det?

Hur ska man tolka de får komma ut ibland och hon jobbar från 7 och kommer hem 20 eller 21 och då måste hon sova? Hur tolkar du det?
Man kan tolka det som man vill, men inte fan sitter man och häver ur sig att TS förtjänar att bli av med sina hundar utan att man vet hur det faktiskt ligger till.

OM det nu är så att hundarna är ensamma 13-14 timmar om dagen utan tillsyn och utan att bli rastade, visst, men bara för att TS personligen inte åker hem och tar ut dem betyder inte det att ingen gör det. Så jag tycker det är jäkligt fräckt att häva ur sig något sånt innan man ens vet hur hela läget ser ut.

Man kan tolka det som man vill, men inte fan sitter man och häver ur sig att TS förtjänar att bli av med sina hundar utan att man vet hur det faktiskt ligger till.

OM det nu är så att hundarna är ensamma 13-14 timmar om dagen utan tillsyn och utan att bli rastade, visst, men bara för att TS personligen inte åker hem och tar ut dem betyder inte det att ingen gör det. Så jag tycker det är jäkligt fräckt att häva ur sig något sånt innan man ens vet hur hela läget ser ut.
Tja jag anser ju att komma ut ibland inte är tillräckligt. Och varför i hela friden kan man inte rasta dom på kvällen om man kommer hem 21.00? Har man djur får man liksom offra sin egen sömn ibland. Värderar man sig själv mer så anser jag att man inte ska ha djur som måste rastas regelbundet (ibland är inte regelbundet).

nej min dotter tar ut de ibland när hon är på besök men jag kan inte lämna jobbet

Hur ofta är hundarna ensamma från cirka 7 på morgonen till 20 - 21 på kvällen?

När din dotter tar ut dem, ungefär när på dagen gör hon det?

Att hundarna är ensamma långa dagar, att de skäller när de är ensamma och att de får - utefter det du skriver - väldigt lite berikning KAN faktiskt i slutänden göra att du blir av med hundarna. Det då om du inte ändrar upplägget så att hundarna är på dagis/hos hundvakt/är i hundgård när du jobbar, samt att om de är i hundgård att de tas ut på kvällspromenad.

Så det kan vara bra att veta, att det kan ställas krav på att du förändrar mot hur det är nu.

Utan att du tar det fel, får jag fråga varför du har hund? Du skriver att det är dina bebisar så jag förstår du älskar dem. Men med handen på hjärtat verkar du inte riktigt just nu i livet ha tid för hund?

Hundarna måste komma ut och rastas var 6:e timme dagtid. Du kan inte lämna dem inne ensamma längre än så på daglig basis, och står de ute i hundgården så måste du se till så de inte stör dina grannar. Annars får du hitta någon annan lösning, eller göra dig av med hundarna. Tar du inte hand om dina djur på ett hyfsat sätt så riskerar du att bli ifråntagen dina hundar ja. Och det är helt rimligt.

Oavsett vad djurskyddsinspektören säger nästa gång hon kommer behöver du fixa med rastning när du arbetar långa dagar. Under allmänna råd anges att hundar bör rastas var sjätte timme. Det är visserligen inte juridiskt bindande, men det är vad lagstiftarna anser vara lämpligt och djurägare bör följa allmänna råd.

Det rekommenderas att hundar inte är ensamma mer än 6 timmar, att ha hundarna ensamma från 7-20 tror jag är skäl för omhändertagande om du inte rättar till det. De kommer säkert ge dig chanser att hitta en lösning men det är inte ett bra liv för dina hundar. Det är inte undra på att de skäller när du är borta när du är borta så länge. Kan du inte betala någon för att vara hos hundarna eller ha dem hos sig under dagen? De måste ha sällskap och kunna gå ut under dagen. Att du måste sova när du kommer hem är ingen ursäkt, det får man acceptera när man har djur.

nej min dotter tar ut de ibland när hon är på besök men jag kan inte lämna jobbet
Hur ofta är ibland? Jag tycker det låter som dina hundar får vara ensamma alldeles för mycket. Kan du inte försöka hitta hundvakt eller ett hunddagis som de kan vara på?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 837
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 427
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 896
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka