Just nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu...

Just nu sitter jag i soffan och dricker kaffe, är så otroligt trött, ska snart hitta ork till att gå ut och fixa tvättid!

Just nu sitter jag och är sjukt sugen på pizza och choklad. Men har ingen energi att ta mig upp till affären. Ååååh så jobbigt.

Just nu har jag en känsla av att mitt nya liv måhända inte kommer börja imorgon. I övermorgon känns troligare. Så mentalt och fysiskt överkörd så jag vet inte vad... Mer sömn.

kl

Just nu är jag på väg till stallet från dressyrträningen till fots eftersom hästen blev rädd för en grind och slet sig och stack. Har ingen aning om var hon är och jag bryr mig verkligen inte. Hoppas hon blir påkörd. (Förlåt, jag smäller inte ens flugor eftersom jag inte vill dem något ont, men jag känner verkligen att jag skiter i allt. Hänvisar till mitt senaste inlägg i irriteradtråden samt faktumet att jag fick rappa henne med enhandsfattning och ryta på nämnda träning för att hon ens skulle gå fram i skritt. Woho.)

Och jag har redan skavt sönder hälarna i stövlarna.
Gud vilken underbar start på veckan när jag senast igår funderade på att skölja ner alla 40 Citodon med vodka.

Senast ändrad:

Fyfan. Tänker på dig <3
Vad hände med den fantastiska våren?

kl
Och ja, just nu sitter jag och planerar hur mycket jag ska kunna äta idag. Eftersom jag tänkte ta tag i mitt liv lite imorgon. Bävar...

Ja. Jag ska sluta planera och hoppas på saker. Det går ändå aldrig som jag tänkt.

kl

Just nu är jag jätteglad. Efter att ha insett att jag inte vill hålla masken uppe längre, utan skrev en statusuppdatering på FB som blev mer personlig, privat och utlämnande än något jag någonsin tidigare skrivit även i min dagbok, efter att ha uttryckt precis hur nära jag var att ta livet av mig igår, hur mycket jag föraktar mig själv, allt jag är, gör, gjort, varit, hur jag gråtit hysteriskt hela dagen och vill dö. Precis efter att jag publicerat det, då, då skriver en hästägare i "mitt" stall en status riktad till mig, att jag bara överdriver, borde sluta gnälla och hitta en lösning istället. Att allt som går emot mig är mitt fel i betydelsen att jag inte försöker. Och när jag reagerar på hennes status och argumenterar emot, då ska jag lugna ner mig och sluta överdriva.

Som om jag inte försökt. Som om jag inte försöker. Som om allt självhat som exploderade ur mitt inre och ut i texten var ett påhitt. Som om de ångestattacker som slår mig så hårt att jag oprovocerat kräks bara är ett resultat av att jag inte slutar gnälla. Som om alla de mediciner med tillhörande biverkningar som jag mot bättre vetande plågat min kropp och min hjärna med hade hjälpt om jag bara velat tillräckligt mycket. Som om jag "inte försökt hitta en lösning" på min och min hästs relation när jag lagt all energi jag egentligen inte haft och alla de tusentals kronorna på hästens välmående, på undersökningar och massage och utprovad utrustning och duktiga tränare, bara ifall att hon skulle ha ont. Som om jag skämtade när jag skrev att allt jag kan tänka på idag, i den soliga sommarvärmen, är att jag vill dö.

Jag behövde inte de orden just nu, just idag. Var det så jävla svårt att fatta?

Jag sätter aldrig mer en fot i det stallet. Rör aldrig mer hennes häst som trampat av mig tånaglar, rest sig och sparkat efter mig i hagen, medvetet knockat mig i ansiktet och knuffat in mig i boxväggen. Jag ställer inte upp med mer av min energi och hälsa till någon som inte ser det. Så nu ska jag jaga ny stallplats också. På en dag då energireserven redan är tömd, och då jag måste påminna mig själv om att andas för att inte börja kippa efter luft.

Tack. Tack.

Senast ändrad:

kl

Just nu tittar jag på tv efter en cykeltur till stallet. Jobbigt värre då jag inte cyklat på ett bra tag. Lär ha ont i benen imorgon.

Ska rycka upp mig om en stund och ta tag i tvätten och fixa middag till barnen.

Just nu undrar jag om man bara ska sluta sätta några hopp alls till våren och sommaren och tro att de ska förhöja humöret. Det är maj och jag har inte ens märkt att det kommit knoppar på träden. Förrän idag.

Ska nog ta sommaren som den kommer. Ett enda krav: vara ute mer.
Om inte vädret blir lika uselt som förra året.

Just nu sitter jag och fasar över att jag faktiskt ska springa 5km i juni, Atlanta Zombie run here I come! Tro fasen att det krävdes att vara jagad av zombies för att jag ens skulle tänka mig att ställa upp i ett lopp. Kommer dock varva mellan att gå/jogga och kuuuuta. Skratta/skrika/gråta kanske med för den delen, spännande! ;)

Senast ändrad:

Jag har kommit till samma konklusion som du.
Jag har ett mål, och det är att jag fan ska till Fredrikstad och möjligen Oslo dagen innan, kosta vad det kosta vill och jag kommer att dö i bokstavlig mening om jag inte får det med mig, men annars får det gå som det går. Tänker inte planera, hoppas eller ha förväntningar, jag vill bara överleva, om möjligt försöka ladda batterierna. Och ha sol. Massor med sol.

kl

Just nu är jag fascinerad över hur fantastiskt duktiga människor är på att se och läsa vad de vill, ignorera resten och skapa sin egen sanning för att framställa sig som den som vet bäst. Jag förstår också tänket bakom det - det är lättare att kasta skit och vara besserwisser när man kan plocka bort sina egna misstag i historien - men det är fortfarande fascinerande. (Ser fram emot att se hur lång tid det dröjer innan jag får ett surt SMS om det här också eftersom jag faktiskt är den som är otrevlig och tydligen hänger ut folk på Buke, eftersom absolut alla på Bukefalos vet var min häst står, hur många som står i stallet och vilken av alla de personerna jag syftar på. Jag är ju rikskändis, och personen ifråga likaså. Men just ja, jag skulle ju "lugna ner mig", "sluta överdriva" och "hitta en lösning på situationen", inte ha mage att konfrontera och uppröras över någon som snackar skit och friserar sanningen.)

Senast ändrad:

Jag ska ha Fredriksstad/Oslo i tankarna. Kan inte lova något eftersom jag är ganska luspank för tillfället, men man VET ju aldrig. Och håller väldigt mycket tummarna att det löser sig för dig!

Sol hoppas jag också på. SOL SOL SOL (och solskydd ahem).

Just nu har jag precis kommit in efter att ha läst en stund på loftgången och fått en liten, liten förnimmelse om att det kanske kan bli fint så småningom ändå. Så länge jag börjar med mig själv.
Lätt att skriva, men jag hoppas att hoppfullheten håller i sig ett litet tag. Jag behöver det. Ännu en nystart.

Och så funderar jag på hur man bäst frågar sin mor om hon funderat på att gå till vårdcentralen och be att få prata med någon om sitt mående. Mindre roligt.

Ja. Jag tar tillbaka det där bra måendet som gällde när jag satt ute. Förhoppningsvis kan jag hålla mig ute väldigt mycket den här sommaren.

Mamma har bara gråtit/varit arg/ledsen/suttit inne/legat i sängen i vad som känns som senaste veckorna. Och väl är åtminstone två. Ingen bryr sig om att ens försöka låtsas vara familj. Och jag ORKAR inte hålla upp henne och mig och medla mellan henne och lillebror/se till att brorsan gör det han ska. Jag ORKAR INTE.

Men då är man ju en lat egoist som inte bryr sig om andra människor.
(Jag VET att det inte är så egentlige, säkert.. men det gnager ändå)

AAAAAAAAHHHHH.

Nej, det hade varit fint att inte lägga så jävla stor vikt vid vad förstå sig på:are och besserwissers anser, eller snarare energi på att ens försöka argumentera emot och bemöta deras påhopp. För innerst inne vet man ju att den sortens människor inte är några man vill ha respekt från, eller några man vill eller borde ta på allvar eller ens lyssna med ett halvt öra på. Ändå gnager det och stjäl energi.

Och kramar i massor till dig med. Det är helt okej att inte orka kämpa för två, eller tre, det är till och med helt okej att inte orka kämpa för sig själv. Man FÅR sakna energi. Man FÅR må dåligt. Och jag kan inte låta bli att undra om psykiskt illamående inte varit lite, lite lättare och skurit mindre djupt om det inte varit så stigmatiserat. Och allt du säger kan alltid vändas mot dig.

Senast ändrad:

Precis.
Särskilt det sista.

Och vänder inte andra människor det man säger emot en, så är hjärnan alldeles ypperligt bra på att göra det själv.
Önskar att det vore lättare att inse att bara för att det finns andra som har det värre betyder det inte att man inte får må dåligt själv. Det finns ALLTID människor som har det värre.

Ja. Och oavsett vilket så kan olika människors sorg, smärta och känslor aldrig någonsin jämföras. Men de där samvetsanklagande "TÄNK PÅ BARNEN I AFRIKA!"-argumenten hänger fan kvar vare sig man vill eller inte.

kl

Just nu har jag insett att jag inte ens kan laga macaroni & cheese i färdigformat, där man ska koka makaroner och blanda pulver, mjölk och smör. Haha. Jag följde instruktionerna till punkt och pricka, och det enda jag fick var en iskall och rinnig sörja som nämnda svältande barn i Afrika förmodligen skulle rynka på näsan åt. Nå, fryspizza idag också med andra ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 515
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
547
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar