Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt så tror jag att det finns backuper från den dagliga aktiviteten. Säkerhetsavdelningarna har nog täckt upp alla scenarion.
Bara du kan legitimera dig så är det med störta sannolikhet inga bekymmer alls.
Ok så min fundering om att det kan krascha helt och hållet är inte trolig?

Varför proffesionella kockar kallar varandra ”matlagare” när de pratar om varandra? (För exempel på sammanhang, kolla på kockarnas kamp 😅)

Varför proffesionella kockar kallar varandra ”matlagare” när de pratar om varandra? (För exempel på sammanhang, kolla på kockarnas kamp 😅)
Gissar att det ska skilja dem som ägnar sig åt "kreativt mathantverk" från dem som sysslar med "rutinartad massproduktion" (typ anställda på en genomsnittlig lunchrestaurang?)

Gissar att det ska skilja dem som ägnar sig åt "kreativt mathantverk" från dem som sysslar med "rutinartad massproduktion" (typ anställda på en genomsnittlig lunchrestaurang?)
Så kan det säkert vara, men tycker det blir så märkligt ordval när matlagare i mina öron låter med ”basic” än att vara kock 😅 Men hör ju att de säger det med beundran, så..

Så kan det säkert vara, men tycker det blir så märkligt ordval när matlagare i mina öron låter med ”basic” än att vara kock 😅 Men hör ju att de säger det med beundran, så..
Kreti och pleti som står vi spisen hemma är nog bara "någon som lagar mat" vilket inte är det samma som en Matlagare. :D

Förstår inte.
När jag är i min Messenger-app ser marketplacemeddelandena ut såhär:
DA158ED6-5A38-403E-A1C2-7B2AE7CEC9A6.webp

Fortsätter i nästa inlägg.

Om ni kommer fram till en parkering där någon går med lövblås och det finns rena och lövtäckta ytor, väljer ni då att parkera:
A - på en ren yta?
B - på en lövtäckt yta?

Jag undrar stillsamt vad det kostar att låta ett proffs fotografera lägenheten. Den ska inte säljas eller hyras ut, utan det vore bara för min egen skull. När den är färdigrenoverad och -piffad så kommer den att vara superfin, och det vore värt att föreviga. Kanske, beroende på kostnad.

Gnällde lite högt på jobbet, min kollega sa att hon kunde göra det.
Ja, svarade jag - om du vill?
”Jag gör allt för dig” svarar hon då.

Funderar nu på varför detta gjorde mig lite obekväm?

Det är ju något man kan säga lite på skoj. Jag tror också denna kollega ser upp lite till mig :o

Tänker lite på diskussionen kring att visa sina känslor på jobbet. Fick en liten tankeställare.

Ps. Jag gjorde det själv ändå.

Obs! Det var inte min jobb-crush 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 017
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024