Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, Idol
Jag kan inte låta bli att fundera på vad de har på sig? Är det bara jag som tycker de flesta ser rätt, ähhh, maskeradklädda ut? Gräsliga klänningar och hemska kavajer! 80-tals grejer man inte ens ville ha då! Det saknas bara huggtänder och nån pumpa så är Halloweenfesten fixad! Skulle de här idolerna verkligen välja såna kläder om de fick ha vad som helst!?
Det är scenkläder. De ska inte se "normala" ut.
Tycker de har bra stylister :up:

Funderar på hur jag ska få bort marketplace från messenger. Alla andra konversationer går att radera men inte den?
DDAAC209-E123-4329-B9EF-E6B39137AB2F.webp

Funderar på hur jag ska få bort marketplace från messenger. Alla andra konversationer går att radera men inte den?
Visa bifogad fil 104180
Jag tror att en får gå in där för att det är som en mapp som samlar alla konversationer som skett pga marketplacevaror, inte bara en enskild konversation som de andra messengertrådarna, och i mappen radera konversationerna en och en. Kanske?

Jag har inte testat, men så funderar jag vidare utifrån din fundering.

Jag funderar på hur lång tid det tar för en vanlig vattenkokare att koka upp 1,7 liter vatten. Min nyinköpta tar 5.06 minuter innan den kokat och den slagit av sig själv. Är det lång tid?

Just nu funderar jag på om jag ska tvätta schabrak hemma i tvättmaskinen eller om jag proppar igen avloppet med skit å hästhår, eller sabbar maskinen som är typ 14 år gammal...
Jag tvättade skitiga täcken, leriga benlindor ochg stöviga schabrak i mn tvättmaskin Funkade utmärkt.

... minns den fasa en arbetskamrat visade när jag råkade berätta at jag tvättade schabrak och benlindor i samma maskin som våra underkläder.

Förklarade för henne att grundidén med tvättmaskin är att textilierna ska bli RENA :D

Men så borstade jag av håren innan jag tvättade. Resten försvann i tumlaren.

Det där var väl lite von oben?
Vi är många som har en buffert men inte tar av den bara för att det varit stora räkningar den här månaden.
Det är ett svar utifrån väldigt lite information. Om jag hade insikt om att en person verkligen hade det tight skulle jag gärna bjuda. Men inte per automatik bara för någon säger att de har slut pengar. Även jag kan ha "slut pengar" på mitt "spenderarkonto" och uttrycker mig att jag måste vänta till lönen. Det skulle bli tokigt om någon fick för sig att bjuda.

Tillägg: när jag har "slut pengar" betyder det nästan alltid att jag har planerat för dåligt, inte att jag har det tight. Då plockar jag inte "buffertpengar" utan får vara sparsam.

Hur stor portion lasagne som är lagom att göra till matlådor. En portion paj är ca 225g och det brukar vara för lite om jag är hungrig, och en pizza från frysdisken är på 350g och det brukar vara för mycket, om jag inte är väldigt hungrig. Så någonstans däremellan...?

Hur stor portion lasagne som är lagom att göra till matlådor. En portion paj är ca 225g och det brukar vara för lite om jag är hungrig, och en pizza från frysdisken är på 350g och det brukar vara för mycket, om jag inte är väldigt hungrig. Så någonstans däremellan...?
Hur mycket lägger du upp på tallriken om du äter en lagom portion hemma? Stoppa samma mängd i matlådan.
Har noll aning om vad mina matlådor väger, men det är garanterat olika beroende på vad det är för typ av mat i.

Hur mycket lägger du upp på tallriken om du äter en lagom portion hemma? Stoppa samma mängd i matlådan.
Har noll aning om vad mina matlådor väger, men det är garanterat olika beroende på vad det är för typ av mat i.

Det är det som är så svårt 🙄 Just lasagne vet jag att jag alltid tar för lite eller för mycket av, även på tallrik, så jag tänkte köra på vägning denna gång för att optimera 😁 Men fastnade då på vad som är lämpligt...🤔

Jag tror att en får gå in där för att det är som en mapp som samlar alla konversationer som skett pga marketplacevaror, inte bara en enskild konversation som de andra messengertrådarna, och i mappen radera konversationerna en och en. Kanske?

Jag har inte testat, men så funderar jag vidare utifrån din fundering.
Förstår inte.

Ja och det var funderingen. Hur bevisar jag mina tillgångar om systemet kapas/kraschar?
Som sagt så tror jag att det finns backuper från den dagliga aktiviteten. Säkerhetsavdelningarna har nog täckt upp alla scenarion.
Bara du kan legitimera dig så är det med störta sannolikhet inga bekymmer alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 017
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar