Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar över att många verkar vilja ha kolsvart när de sover.

Ingen sömn gör mig så lycklig som den när jag somnar till dagsljus och fågelsång och får vakna till detsamma ❤.
Jag vill ha kolsvart och knäpptyst. Sover alltid med öronproppar och vid minsta lilla ljusstrimma åker ögonmasken på.
Vet inte varför, det bara är så.

Vi är olika 🙂. Tur man många gånger kan välja själv!

Jag har aldrig känt mig utvilad de (relativt få då..) gånger jag vaknat i kolmörkt rum. Min kropp tror att det fortfarande är natt om det är för mörkt 🙂.
Timer till fönsterlampa som tänds lagom minuter innan klockan ringer. Då är det lagom ljust när vi vaknar och man kanske lyckas få på sig kläderna åt rätt håll. Ingen garanti på det sista.

Jag funderar över att många verkar vilja ha kolsvart när de sover.

Ingen sömn gör mig så lycklig som den när jag somnar till dagsljus och fågelsång och får vakna till detsamma ❤.
Jag kan inte sova när det är ljust, vakenhormonerna slår igång på minsta lilla. Måste ha endast ett stearinljus 2 timmar innan läggdags. På vintern har jag gärna lite stjärnor att somna till (öppna gardiner), och är det fullmåne sover jag dåligt men tycker det är för vackert för att dra för. På sommaren är det mörkläggning som gäller, men önskar att jag kunde ha sänggardiner istället för fönstergardiner. Det känns bara fel med fördragna fönster när jag älskar vad som finns utanför.

Simhallens gamla men robusta mekaniska våg visar 80 kg.
Djuraffärens nya digitala våg visar 85 kg.

Funderar på vilken av dem som har mest rätt.

Simhallens gamla men robusta mekaniska våg visar 80 kg.
Djuraffärens nya digitala våg visar 85 kg.

Funderar på vilken av dem som har mest rätt.

Beror nog mest på vilken av dem som är senast kalibrerad och till vilken precision den blev kalibrerad. Ofta är vågar märkta med ungefärligt felintervall, men det slutar att stämma om de aldrig kalibreras.

Om min äppel-ingefära-havtornskvass kommer sjunka i sötma när den mognar eller om jag haft i för mycket äpple i förhållande till de andra ingredienserna?

Förut har jag gjort med hallon, så jag förväntade mig mindre sötma när jag bytte ut dem till havtorn men än så länge (dag 4) är den sötare än vanligt.

Beror nog mest på vilken av dem som är senast kalibrerad och till vilken precision den blev kalibrerad. Ofta är vågar märkta med ungefärligt felintervall, men det slutar att stämma om de aldrig kalibreras.
Du menar att det inte spelar någon roll alls vilken man vill ska stämma?

Har inte några rimliga möjligheter att få fram info om det. Finns en viss risk att simhallen inte gör kalibreringar speciellt ofta, men försöker ignorera den tanken.

Du menar att det inte spelar någon roll alls vilken man vill ska stämma?

Har inte några rimliga möjligheter att få fram info om det. Finns en viss risk att simhallen inte gör kalibreringar speciellt ofta, men försöker ignorera den tanken.
Du har säkert rätt; frågan är om inte simhallens personvåg är mer avsedd för viktspannet än djuraffärens dessutom? Oftast designas och kalibreras vågar för ett specifikt intervall och utanför det är de ganska kassa.

Funderar på varför det är luddigt material i bilskuffens inredning. Det är ju hopplöst att dammsuga rent när man kört hö i bilen. Det fastnar överallt.
Ja, det är ju jättekonstigt. Varför tycker biltillverkarna att det är ett lämpligt material? Det mesta som åker i bagaget kan ju vara skitigt. Redskap, verktyg, djur, växter med mera. Och det går inte att få rent.

Jag kan inte sova när det är ljust, vakenhormonerna slår igång på minsta lilla. Måste ha endast ett stearinljus 2 timmar innan läggdags. På vintern har jag gärna lite stjärnor att somna till (öppna gardiner), och är det fullmåne sover jag dåligt men tycker det är för vackert för att dra för. På sommaren är det mörkläggning som gäller, men önskar att jag kunde ha sänggardiner istället för fönstergardiner. Det känns bara fel med fördragna fönster när jag älskar vad som finns utanför.
You need this...
1667392046784.webp

Gnällde lite högt på jobbet, min kollega sa att hon kunde göra det.
Ja, svarade jag - om du vill?
”Jag gör allt för dig” svarar hon då.

Funderar nu på varför detta gjorde mig lite obekväm?

Det är ju något man kan säga lite på skoj. Jag tror också denna kollega ser upp lite till mig :o

Tänker lite på diskussionen kring att visa sina känslor på jobbet. Fick en liten tankeställare.

Ps. Jag gjorde det själv ändå.

Obs! Det var inte min jobb-crush 😅
Du övertänker :D

Just nu funderar jag (igen, funderat till o från över det, men...) på skillnader på olika menscykler. Upplever ni det?
I september upplevde jag mycket tydligare fysiska och psykiska symtom i samband med att mensen skulle komma än jag nånsin gjort. Känns lite konstigt, bara sådär liksom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 012
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?