Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du måste vara felkonstruerad för slappklädsel. Elegant av dig själv liksom :up: Pyjamas kanske trivs bara på oss slashasar som motvilligt tvingar på oss normal klädsel.
Jag trivs mycket bra i slapp klädsel men föredrar typ en oversized tshirt och leggings/mjukisar. Skulle aldrig få för mig att sova i pyjamas, tror jag fick testa som barn och vägrade efter det :laugh:
Jag håller med. Pyjamas är varmt och skrynkligt och begränsande. De flesta är ju inte ens i elastiskt tyg!
Precis så!

Jag trivs mycket bra i slapp klädsel men föredrar typ en oversized tshirt och leggings/mjukisar. Skulle aldrig få för mig att sova i pyjamas, tror jag fick testa som barn och vägrade efter det :laugh:

Precis så!
Jag håller nog med. Jag gillar att ha mjuk flanellpyjamas eller stor bomullsnattskjorta när jag inte ska sova, alltså mer som loungewear. När man sover snor det sig runt kroppen och blir varmt och skär in. Sover helst i mjuka jerseyplagg, typ shorts och t-shirt, som inte är alltför löst skurna så det inte blir en massa extratyg. Men jag vrider mig också som en orm när jag sover. Ligger man stilla är det nog en annan sak.

Om det bara är jag som inte tycker att pyjamas är skönt alls.
Beror på. Jag föredrar att sova i hudkostymen men är det för kallt så tar jag hellre ett underställ, för jag tycker vida ärmar och ben i material utan stretch bara tjorvar ihop sig (i bästa fall i arm-/knäveck, i sämsta fall i ljumsken/armhålan :arghh:). Dessutom har de flesta pyjamasar massa bar hud vid halsringningen vilket är totalt emot mitt syfte med pyjamas: att bli varm där det kan råka komma in kalluft i en täckesglipa samt attfortsätta vara varm och mysig när en drar ut armarna ovanför täcket och så småningom går upp. Osedvanligt fånigt klädesplagg!

Måste då fråga...vad är en pyjamas enligt dig? Det jag kallar pyjamas består av en överdel och en underdel, till skillnad från ett nattlinne. Men de delarna kan vara kortärmade/-benta eller långärmade/-benta och i olika material, jag kallar det ändå pyjamas. Och jag gillar att sova i pyjamas, vilket ofta är just en sliten T-shirt och gamla leggings 🙂 (eller, det jag gillar egentligen är att inte frysa när jag sover och när jag ska gå upp)

Måste då fråga...vad är en pyjamas enligt dig? Det jag kallar pyjamas består av en överdel och en underdel, till skillnad från ett nattlinne. Men de delarna kan vara kortärmade/-benta eller långärmade/-benta och i olika material, jag kallar det ändå pyjamas. Och jag gillar att sova i pyjamas, vilket ofta är just en sliten T-shirt och gamla leggings 🙂 (eller, det jag gillar egentligen är att inte frysa när jag sover och när jag ska gå upp)
Pyjamas är långa byxor som sitter löst, förutom möjligen mudd(:wtf:) och matchande tröja, ofta med knäppning fram och vikt krage men lång eller kort ärm. Inte stretch. Gammal t shirt och mjukisar är inte pyjamas. Klassiska pyjamasen är typ:
0015_11223_mc_1639.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 018
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?