Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker på silkespyjamasarna? Tror detta är något annat. Det var vä ffa. skjortor när det begav sig.Pyjamas som mode har varit en grej sen typ 2016, då mycket på catwalk etc. Har väl sipprat ner nu och gått från randigt till rutigt bara.
På vilket sätt menar du att det är något annat? Jag ser det som en del i en utveckling som modet alltid har genomgått, där det som varit ämnat för bekvämlighet i hemmet blir anammat som högsta mode. Har hänt så länge vi haft kläder på oss.Du tänker på silkespyjamasarna? Tror detta är något annat. Det var vä ffa. skjortor när det begav sig.
Tja, vad ska man säga, en annan trend som utvecklats ur något annat. Dvs. inte en fortsättning på 2016-trenden.På vilket sätt menar du att det är något annat? Jag ser det som en del i en utveckling som modet alltid har genomgått, där det som varit ämnat för bekvämlighet i hemmet blir anammat som högsta mode. Har hänt så länge vi haft kläder på oss.
Och jag menar att de utvecklas av samma grundströmningar i samhället, samma idéer som drivit mode och trender sedan urminnes tider. "Fortsättning på" blir väldigt diffust. Men typ, två grenar från samma klyka.Tja, vad ska man säga, en annan trend som utvecklats ur något annat. Dvs. inte en fortsättning på 2016-trenden.
Ja, men jag har ett mer micro-perspektiv än du har på just denna trend (eller snarare, i den här diskussionen) Att det är samma idéer och behov som driver mode och trender överlag är inget jag kommenterat.Och jag menar att de utvecklas av samma grundströmningar i samhället, samma idéer som drivit mode och trender sedan urminnes tider. "Fortsättning på" blir väldigt diffust. Men typ, två grenar från samma klyka.
Men jo, du kommenterade ju mitt svar till att börja med. Jag ser dem absolut som nära besläktade.Ja, men jag har ett mer micro-perspektiv än du har på just denna trend Att det är samma idéer och behov som driver mode och trender överlag är inget jag kommenterat.
Ja jag kommenterade ditt svar som handlade om pyjamastrenden nu och pyjamastrenden då. Jag menade att jag inte tror att trenden nu är ett resultat av nedsipprat catwalkmode från 2016. Dvs. jag kommenterade inte varför och hur trender uppstår generellt eller de behov som driver dem.Men jo, du kommenterade ju mitt svar till att börja med. Jag ser dem absolut som nära besläktade.
Men det beror ju på vad vi menar med nedsipprat. Tror jag att de som har pyjamasbyxor idag kollar på de bilderna och medvetet väljer? Nej. Tror jag att trenden 2016 har banat väg för trenden idag? Ja.Ja jag kommenterade ditt svar som handlade om pyjamastrenden nu och pyjamastrenden då. Jag menade att jag inte tror att trenden nu är ett resultat av nedsipprat catwalkmode från 2016. Dvs. jag kommenterade inte varför och hur trender uppstår generellt eller de behov som driver dem.
Hmm okej, för mig är det ett etablerat begrepp inom mode. Men vi kan släppa det.Men det beror ju på vad vi menar med nedsipprat. Tror jag att de som har pyjamasbyxor idag kollar på de bilderna och medvetet väljer? Nej. Tror jag att trenden 2016 har banat väg för trenden idag? Ja.
Synd, jag tycker det är intressantHmm okej, för mig är det ett etablerat begrepp inom mode. Men vi kan släppa det.
Jag med, för intressant – jag borde jobbaSynd, jag tycker det är intressant
Mycket bra förklaring!Jag tror det är en stil som är covidrelaterad. Cozy, avslappnad men genomtänkt. Du ska liksom lite sexigt, sömnigt kommit upp på morgonen och satt dig framför kameran, underdelen osynlig. Men så oooops så reser du på dig för att hämta mer te i din cozymugg och dina ben o baken syns i dina snygga pyjamasbyxor. Tillbehören är messy bun, märkeshoodietröja och märkesplasttofflor. Byxorna ska sitta snyggt över baken och tröjan bärs lite uppdragen så baken verkligen syns. Tröjärmarna ska gå ut över händerna och halsen o hakan ska ju också vara gosigt inbäddad av luvtyget.
Har bara sett yngre människor i pyjamas. Så orättvist. Jag vill också. Hemma går jag alltid i flanellpyjamas, i och för sig både över- och underdel och utan märkesattiraljer. Gud så ljuvligt att kunna ha det på jobbet.Jag tror det är en stil som är covidrelaterad. Cozy, avslappnad men genomtänkt. Du ska liksom lite sexigt, sömnigt kommit upp på morgonen och satt dig framför kameran, underdelen osynlig. Men så oooops så reser du på dig för att hämta mer te i din cozymugg och dina ben o baken syns i dina snygga pyjamasbyxor. Tillbehören är messy bun, märkeshoodietröja och märkesplasttofflor. Byxorna ska sitta snyggt över baken och tröjan bärs lite uppdragen så baken verkligen syns. Tröjärmarna ska gå ut över händerna och halsen o hakan ska ju också vara gosigt inbäddad av luvtyget.
Är det något som hindrar dig?Har bara sett yngre människor i pyjamas. Så orättvist. Jag vill också. Hemma går jag alltid i flanellpyjamas, i och för sig både över- och underdel och utan märkesattiraljer. Gud så ljuvligt att kunna ha det på jobbet.
I en grundskola nära mig hade de läsdag idag. Alla barnen kom i pyjamas och morgonrock. Vilken dröm...
Tja, sociala konventioner och risken att bli av med jobbet och sånt tjafsÄr det något som hindrar dig?
Äsch, bagatellerTja, sociala konventioner och risken att bli av med jobbet och sånt tjafs
Nja, inte riktigt, men tanken är att jag ska se förtroendegivande ut, lite föredömlig och präktig sådärÄsch, bagateller
Lider du också av tjänstedräkt och sådana dumheter?