Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man trillar in på natten, ish.
Finns det någon anledning till att det inte skulle vara ok? Alltså kan de säga nej?
De lär inte säga nej så länge det är ett dubbelrum du bokat, men däremot kan du behöva betala en slant extra för att täcka kostnaderna för person nr 2. När jag jobbade på hotell fick vi inte släppa in två personer på en enkelbokning utan att först uppgradera den till en dubbel - dels av ekonomiska skäl, men även för att systemet skulle vara helt uppdaterat gällande hur många personer som fanns i byggnaden (i händelse av brand och liknande).

De lär inte säga nej så länge det är ett dubbelrum du bokat, men däremot kan du behöva betala en slant extra för att täcka kostnaderna för person nr 2. När jag jobbade på hotell fick vi inte släppa in två personer på en enkelbokning utan att först uppgradera den till en dubbel - dels av ekonomiska skäl, men även för att systemet skulle vara helt uppdaterat gällande hur många personer som fanns i byggnaden (i händelse av brand och liknande).
Tack för svaret!
Låter ju bra att man kan uppgradera vid behov :)

Alltså.. Stan invarderas av unga, mest killar, i rutiga pyjamasbyxor. Eller är det pyjamasbyxor? Köper dom byxorna som det eller är de på avdelningen för vanliga byxor?

Jag är förvirrad, men de ser skönt ut att hasa runt i pyjamasbyxor på stan. 😅

Det hade ju varit fantastiskt om pyjamas hade blivit högsta modet! Så bekväma vi alla skulle vara!

Men är det pyjamasbyxor eller vanliga byxor som ser ut som det?
Den stora frågan. 😅
Svarar eftersom jag har tonåring hemma och det shoppades sagda plagg häromveckan. Det finns både de som har pyjamas, bomull eller flanell, eller rutiga jeans - det fanns också. Här skulle det vara pyjamas-stuket i flanell tydligen :D

Jag som har och använder rutiga pyjamasbyxor, som pyjamas alltså, känner mig plötsligt "inne" igen :banana:

Sist det var rutigt på modet var 1981 - då sydde jag mig ett par rutiga bonullsbyxor på syslöjden :p

Svarar eftersom jag har tonåring hemma och det shoppades sagda plagg häromveckan. Det finns både de som har pyjamas, bomull eller flanell, eller rutiga jeans - det fanns också. Här skulle det vara pyjamas-stuket i flanell tydligen :D

Jag som har och använder rutiga pyjamasbyxor, som pyjamas alltså, känner mig plötsligt "inne" igen :banana:

Sist det var rutigt på modet var 1981 - då sydde jag mig ett par rutiga bonullsbyxor på syslöjden :p
Tack för utförligt svar! 👍😅

Just nu funderar jag på vad som var främsta anledningen till att jag bara rätt och slätt svarade ja till att bli kvar på mitt jobb efter jul och fram till sommaren.

Kanske.

Men jag hade också nyss hört att ytterligare en i personalen är på väg att byta jobb och att en är gravid, vilket innebär att 4-5 personer kommer att försvinna inom de närmaste månaderna 😬. Dessutom blir en av de kvarvarande eventuellt heltidssjukskriven en period, men det är osäkert.

Så trygghet kan vara en anledning. Men ovanstående kan också vara en anledning och jag är inte säker på att den senare är god nog egentligen 🙄.

Vet du varför? Alltså vart stilen härstammar?
Så nyfiken på pyjamasfenomenet. 😅
Tror – tror! – det görs i USA en del? Att ungdomarna går till skolan i pyjamasbyxor. Om vi tänker en skala från jeans till mjukisbyxor till pyjamasbyxor och konceptförskjutningen sker via den vägen. OBS! Är inte USA-expert.

Vet du varför? Alltså vart stilen härstammar?
Så nyfiken på pyjamasfenomenet. 😅
Jag tror det är en stil som är covidrelaterad. Cozy, avslappnad men genomtänkt. Du ska liksom lite sexigt, sömnigt kommit upp på morgonen och satt dig framför kameran, underdelen osynlig. Men så oooops så reser du på dig för att hämta mer te i din cozymugg och dina ben o baken syns i dina snygga pyjamasbyxor. Tillbehören är messy bun, märkeshoodietröja och märkesplasttofflor. Byxorna ska sitta snyggt över baken och tröjan bärs lite uppdragen så baken verkligen syns. Tröjärmarna ska gå ut över händerna och halsen o hakan ska ju också vara gosigt inbäddad av luvtyget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 018
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar