Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte haft några synpunkter på kritiken eller huruvida den är berättigad eller inte.

Men jag undrar vad som egentligen är reglerna, eftersom det uppenbarligen fanns uppfattningar om det som skiljde sig från vad jag trodde var det som gällde.
Jag har fattat som att det är för familjer och ingen annan eller annat
Familjer med barn med sig

Jag har fattat som att det är för familjer och ingen annan eller annat
Familjer med barn med sig
Hur definieras barn i sammanhanget? Brukare av barnvagn/bilbarnstol? Viss ålder? Tonåringar? Påverkar det om tonåringen har ett rörelsehinder eller ej? Påverkar det om tonåringen har en psykisk funktionsnedsättning som gör hen mindre trafiksäker på en parkering?

Hur definieras barn i sammanhanget? Brukare av barnvagn/bilbarnstol? Viss ålder? Tonåringar? Påverkar det om tonåringen har ett rörelsehinder eller ej? Påverkar det om tonåringen har en psykisk funktionsnedsättning som gör hen mindre trafiksäker på en parkering?
Barn som inte inte har lärt sig trafikvett skulle jag tro

Jag som är uppväxt bredvid en folkhögskola där de vuxna eleverna inte hade mågot trafikvett kan säga att då kan vem som helst parkera där.
Tanken med familjeparkeringen var tror jag från början dels att de skulle vara breda då det är lätt att få in och ut en barnstol samt att ungar inte alls tänker sig för och slår upp en dörr lite hastigt
Tanken med att familjeparkeringen ligger nära ingången är delvis för att minska risken med att ungarna springer i förväg och kanske blir påkörda
Men har man passerat 18 så är man inget barn även om vi kanske borde införa myndighetsprov innan man får bli myndig däremot kan en tioåring ibland ha bättre trafikvett än en tolvåring

Tanken med familjeparkeringen var tror jag från början dels att de skulle vara breda då det är lätt att få in och ut en barnstol samt att ungar inte alls tänker sig för och slår upp en dörr lite hastigt
Tanken med att familjeparkeringen ligger nära ingången är delvis för att minska risken med att ungarna springer i förväg och kanske blir påkörda
Men har man passerat 18 så är man inget barn även om vi kanske borde införa myndighetsprov innan man får bli myndig däremot kan en tioåring ibland ha bättre trafikvett än en tolvåring
Ja jag vet inte har aldrig använt det ens när barnet var liten. Vid maxi i stan lutar parkeringen och det är en bra bit till kundvagnarna från familjeparkering.

Jag har alltid tyckt att familjeparkeringen är till för de som av olika anledningar behöver kunna öppna dörrarna mer än vanliga parkeringar tillåter. T.ex. när man behöver hjälpa små barn in och ut ur bilen. Men om gamla Agda ställer sig där för att hon börjar få svårt att ta sig ur sin bil och därför behöver kunna öppna dörren helt så tycker jag att det är helt berättigat.

För min del så använde jag familjeparkering när jag var höggravid och var rädd för att inte komma in i min bil igen om jag parkerade på en vanlig plats. Plus när dottern var liten. Men jag har aldrig känt att jag har behövt ha familjeparkeringen nära ingången. För min del hade det varit mycket bättre om de låg längre från ingången så att det oftare fanns en ledig och så att jag hade kunnat ta ut mitt lilla barn på en lugnare plats på parkeringen än precis vid ingången där det händer som mest.

Övervikt ökar risken för hälsporre, så lägre vikt - mindre belastning borde ge förbättring, men i vilken utsträckning förbättring kan ske, är nog fotterapeut mest lämpad att svara på.
Jag tycker inte jag är överviktig däremot kraftig
Fotterapeuten jag var hos för några år sedan sa inget om min vikt och jag har inte gått upp mycket sen dess
Men mina fötter mår inte jättebra så jag kanske vägt för mycket länge
Å andra sidan ska jag gå ner i vikt så är det rejäl diet som gäller

Hur det fungerar när SOS alarm vet var man ringer ifrån trots att plats är avaktiverat på telefonen 🤔.
Tack vare AML
https://www.sosalarm.se/om-oss/vanliga-fragor-och-svar/
genom tekniken Advanced Mobile Location (AML) får SOS Alarm i de flesta fall automatiskt din position via mobiltelefonens GPS eller Wifi om du ringer 112 i Sverige. En bra idé är att ringa via 112-appen som också skickar din position till oss, men via annan kanal.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 767
· Visningar
86 498
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 226
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar